Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Lagat en lite bortglömd storfavorit lins- och bönchilli. Var länge sedan jag gjorde den. Öste på med kakao, liquid smoke och rökt paprikapulver. Blir godare då 😜 Just det, en skvätt pinot noir fick följa med också.
Blir enormt många portioner https://www.ica.se/recept/lins-och-bonchili-723196/

628AC50D-ADF4-4060-9CCB-AF4396D9D186.jpeg


(För att ha som hobby att gå på fine dining-krogar är jag exceptionellt dålig på snygg uppläggning, so bare with me please)
 
Lagat en lite bortglömd storfavorit lins- och bönchilli. Var länge sedan jag gjorde den. Öste på med kakao, liquid smoke och rökt paprikapulver. Blir godare då 😜 Just det, en skvätt pinot noir fick följa med också.
Blir enormt många portioner https://www.ica.se/recept/lins-och-bonchili-723196/

Visa bifogad fil 99455

(För att ha som hobby att gå på fine dining-krogar är jag exceptionellt dålig på snygg uppläggning, so bare with me please)
Det håller på att koka på min spis just nu. Mmm! 😀
 
Hittade ett recept på SJUKT goda veg köttbullar! Innehöll malen mandel, ströbröd, riven ost, riven lök, ägg, kryddor, vatten. Man rullade bullar som kokades i 8 min för att sedan stekas. Åts med sås o potatis! REKOMMENDERAR!

Är det någon som vill ha så kan jag fota receptet!
 
Hittade ett recept på SJUKT goda veg köttbullar! Innehöll malen mandel, ströbröd, riven ost, riven lök, ägg, kryddor, vatten. Man rullade bullar som kokades i 8 min för att sedan stekas. Åts med sås o potatis! REKOMMENDERAR!

Är det någon som vill ha så kan jag fota receptet!
Fota!!
 
Det är jäkligt gott :D
Tips är att köpa hem babyspenat! Jag använder det till alla mina rätter (vilket inte är så många iofs 😆 )
Jag vet, min favoritsallad har babyspenat i sig. Är fortfarande absurt dålig på att bara köpa hem å göra iordning så jag har för ett par dagar.
 
Någon som har tips på någon lättlagad vegetarisk gryta som funkar till både pasta och ris? Äter mycket sojafärs och liknande, men skulle vilja ha inspiration till något som inte innehåller halvfabrikat.
 
Någon som har tips på någon lättlagad vegetarisk gryta som funkar till både pasta och ris? Äter mycket sojafärs och liknande, men skulle vilja ha inspiration till något som inte innehåller halvfabrikat.
Denna lagar vi ofta, med spaghetti eller ris.

https://undertian.com/recept/pasta-med-ajvar-relish-och-aubergine/

Jag brukar bara tillsätta en gul lök och vitlök till stekpannan, samt lite creme fraiche i såsen.
Väldigt snabblagad och god! Blir jättebra i matlådan.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 437
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 512
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 879
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 298
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp