Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

20220907_172740.jpg
 
Testar Huels "Hot and Savory"-smaker (alla utom de starka). Idag Sweet & Sour, vilket var inte alls sött och knappt surt, men har väl lite kryddning åt det hållet. 5/10, jag menar en förväntar sig inte en drömmåltid och det går bra att äta.
 
Går det att tillaga grönkål på nåt sätt som inte gör det så segt? Jag älskar nästan all kål och borde älska grönkål men jag blir alltid besviken. Ska beställa från rekoringen eller vad det heter och är sugen på att ge grönkål en ny chans 🤔
 
Går det att tillaga grönkål på nåt sätt som inte gör det så segt? Jag älskar nästan all kål och borde älska grönkål men jag blir alltid besviken. Ska beställa från rekoringen eller vad det heter och är sugen på att ge grönkål en ny chans 🤔
Finhacka den! Tycker också det kan bli segt så hemma hos oss gör vi den alltid finhackad. Tipsar om Under Tians grönkålspasta (finhacka!! Och ha i lite chili och citronzest/saft. Valnötter är inte nödvändigt, testa pumpakärnor exvis, men rostningen är viktig).
 
Säger också finhackad! Jag kör den gärna i minihackare tillsammans med t.ex vitlök och chili och så gör jag någon god, krämig pastasås på det.
 
Finhacka den! Tycker också det kan bli segt så hemma hos oss gör vi den alltid finhackad. Tipsar om Under Tians grönkålspasta (finhacka!! Och ha i lite chili och citronzest/saft. Valnötter är inte nödvändigt, testa pumpakärnor exvis, men rostningen är viktig).

Säger också finhackad! Jag kör den gärna i minihackare tillsammans med t.ex vitlök och chili och så gör jag någon god, krämig pastasås på det.

Testar! I värsta fall kan jag väl helt enkelt mixa den? Alltså till pastasås.
 
Går det att tillaga grönkål på nåt sätt som inte gör det så segt? Jag älskar nästan all kål och borde älska grönkål men jag blir alltid besviken. Ska beställa från rekoringen eller vad det heter och är sugen på att ge grönkål en ny chans 🤔
Tar du bort mittnerven?
 
Då har du dom väl inte inne tillräckligt?
Mina blir som väldigt tunna och frasiga chips, som smulas till små bitar om du trycker sönder det.

Många kör på ganska hög temp, jag kör på 180 grader och varmluft ca 15-20 min, kramar med olja innan. De blir alltid knapriga.

Jag vet inte vad jag gör för fel. Googlade massor när jag inte lyckades. Hade de inne längre och längre men seeegt. Jag vill hävda att det är min ugns fel, inte mitt :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 437
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 510
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 875
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 298
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp