Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Äter sällan vegetariskt här hemma pga motstånd från övriga familjemedlemmar. Blev minestrone-soppa med hembakat bröd till kvällsmat idag :D

Så nu undrar jag om någon har ett riktigt grymt recept på vegetarisk lasagne med enbart grönsaker? Borås djurpark har en så himla god vegetarisk lasagne men känns inte riktigt helt optimalt att ringa dom och fråga efter receptet så jag frågar buke :rofl::angel:
Den jag gjorde från "under tian" innehåller morötter, lök och linser i tomatsåsen.
 
Vi gjorde kikärtsgryta igår= galet gott😋

Stekte lök,vitlök,paprika och kikärtor i curry och olja och slängde i tomatpuré och mango chutney i slutet sen i med kokosmjölk salt och peppar och puttra i tio minuter sen i med massor persilja och spenat och pressade en citron över- klart :)

Åt tillsammans med rött ris som smakar lite mer åt matvetehållet.
 
Gjorde en vegetarisk lasagne jag med i veckan.

Körde lite efter eget tyckte och det blev vegofärs rivna morötter keso spenat och röda linser i.

Tycker inte om bechamelsås så blandade havregrädde och ketchup som sås och det blev gott :) (inte så nyttigt dock om man tänker på socker och kalorier)
 
Tack alla som svarat om vegetarisk lasagne, jag ska kika på era recept :d
Min definition på grönsaker är allt som vi kan tänkas ha hemma (eller köpa hem till andra måltider), tex qournfärs, quornbitar osv är sånt vi aldrig har hemma.
 
Tack alla som svarat om vegetarisk lasagne, jag ska kika på era recept :d
Min definition på grönsaker är allt som vi kan tänkas ha hemma (eller köpa hem till andra måltider), tex qournfärs, quornbitar osv är sånt vi aldrig har hemma.
Det fina med lasagne är att du kan ha precis vad du själv vill ha i :)
 
Idag testade jag Huel Mac & Cheese. Slemmigt, pastan blev antingen underkokt eller överkokt, smaken var okej dock. 6/10
 
Vad är det för något du testar?
Trodde det var kryddblandning, men det är inte det va? 🤔
Ah nej! Det är typ en blandning mellan snabbnudlar och måltidsshake. Några skopor pulver (fast det är helt ris/pasta mm beroende på smak) och kokande vatten på för att ge en måltid. Helt veganskt och välbalanserat näringsmässigt. Jag hinner inte laga mat så tänkte ersätta måltider med detta istället för bara mackor och yoghurt hela veckorna typ :)
 
Ah nej! Det är typ en blandning mellan snabbnudlar och måltidsshake. Några skopor pulver (fast det är helt ris/pasta mm beroende på smak) och kokande vatten på för att ge en måltid. Helt veganskt och välbalanserat näringsmässigt. Jag hinner inte laga mat så tänkte ersätta måltider med detta istället för bara mackor och yoghurt hela veckorna typ :)
Oj! Låter ju riktigt smidigt. Nåt att fundera på när jag ska börja jobba heldagar sedan. 🙂
 
Jag hittade ett recept på zuccinibiffar på instagram. Passande nog hade jag fått en stor zuccini precis av en kompis som odlat den själv. Nu blev den tillsammans med några ostskalkar, ett ägg och lite mjöl 6 smaskiga biffar. Måste vara en av de billigaste måltider jag lagat :D
 
Ah nej! Det är typ en blandning mellan snabbnudlar och måltidsshake. Några skopor pulver (fast det är helt ris/pasta mm beroende på smak) och kokande vatten på för att ge en måltid. Helt veganskt och välbalanserat näringsmässigt. Jag hinner inte laga mat så tänkte ersätta måltider med detta istället för bara mackor och yoghurt hela veckorna typ :)

Vi hade med oss dom på vandringen! Mac&cheese blev jag sjuk av (eller om det var nåt annat) gillade nog bolognese "bäst".

Vi kommer inte ta med huel igen :D men jag är rätt kräsen.
 
Vi hade med oss dom på vandringen! Mac&cheese blev jag sjuk av (eller om det var nåt annat) gillade nog bolognese "bäst".

Vi kommer inte ta med huel igen :D men jag är rätt kräsen.
Ja alltså det är ju verkligen inte någon festmåltid, men tusen gånger bättre än vanliga måltiddshakes. Och typ lika gott som nudlar enligt mig (de goda smakerna, i alla fall). Men skulle nog inte palla äta Huel på vandring, då krävs det något mer bastant tycker jag. Men helt okej att sleva i sig i förbifarten medan en läser kurslitteratur på hög växel, typ. (Sen brukar jag ta en frukt efteråt, för att äta något "på riktigt" också :D ).
 
Jag har lagat mat!!! 😧 !!
20220915_190054.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 436
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 510
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 874
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 298
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp