Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Testade Huel Bolognese idag, fortfarande så att pastan inte jämnkokas, och lite konstig bismak, men all in all ganska god. 8/10.

Och med det avslutar jag min testrunda.

Kommer köpa igen: Korma, Tomato & Herb, Bolognese
Kommer inte köpa igen: Mac & Cheese, Sweet & Sour
Fanns det några mindre prov-förpackningar eller fick du köpa en hel påse av varje? Är sugen på att testa men blir lite för snål för att köpa 7 portioner av nåt jag kanske inte gillar :p
 
Fanns det några mindre prov-förpackningar eller fick du köpa en hel påse av varje? Är sugen på att testa men blir lite för snål för att köpa 7 portioner av nåt jag kanske inte gillar :p
Köpte hela påsar, är ganska bra på att trycka i mig äcklig mat :laugh: Om du vill kan jag posta testportion till dig!
 
Ikväll lagade jag en massa matlådor, currygryta med kikärtor och en massa grönsaker. Den blev lite väl stark, men god!
20220918_191312.jpg
 
Åh, Maxi i stan har både quornprodukterna jag vill testa och nya fazer chokladen. En utflykt på 22 mil för quorn och choklad? 😅 Dessutom har de casheuryosten.
Nu några månader senare har jag varit i stan 😅. Äntligen! Gillade chokladen riktigt mycket, speciellt den utan hasselnötter. Borde ha handlat mer saker som bara finns där men var för trött. Egentligen borde jag storhandla där för jävlar vad billigt det är.
20220924_123032.jpg
Äter ni bärtan som pålägg eller vad använder ni den till?

(obs! Ser ut som jag fotat på nåt golv men det är tyvärr min köksbänk...)
 
Åt precis en mixad soppa på potatis, morot, grönsaksbuljong, vatten, matlagningsgrädde, vitlökspulver, spiskummin, salt och peppar. Jag ÄLSKAR sådana soppor på hösten. Rotfrukter är mums, och soppan värmer gott inifrån (elspartips... :D )! Ett stort plus är att det är billig mat.

Tillägg till diskussionen om amerikansk pumpapaj. Den går utmärkt att göra på sötpotatis också (sweet potato pie), och personligen tycker jag att de är enklare att hantera... :)
 
Nu några månader senare har jag varit i stan 😅. Äntligen! Gillade chokladen riktigt mycket, speciellt den utan hasselnötter. Borde ha handlat mer saker som bara finns där men var för trött. Egentligen borde jag storhandla där för jävlar vad billigt det är.
Visa bifogad fil 101220
Äter ni bärtan som pålägg eller vad använder ni den till?

(obs! Ser ut som jag fotat på nåt golv men det är tyvärr min köksbänk...)
Jag äter Bärtan som den är (typ som nån vegansk version av ost- och skinkbricka) eller på mackan, gärna med sallad och gurka på :love:
 
Jag äter Bärtan som den är (typ som nån vegansk version av ost- och skinkbricka) eller på mackan, gärna med sallad och gurka på :love:
Jag började tveka på om man kunde äta den icke tillagad. Det står ju "pålägg" på men i ett av Bärtas egna recept med specifikt den produkten står det att den ej ska ätas rå :confused:.
 
Va? Det gör jag hela tiden. Har inte mått dåligt av det än iaf:nailbiting:
Alltså jag hade fattat det som att t.ex. Bärta helbit opastöriserad ska tillagas, och att alspånsrökta går bra att äta som den är. Finns flera recept som jag tolkar som att den används rå. Men sen formuleringen i ETT recept (som jag gissar kanske blivit fel och gäller andra av deras produkter) gör mig jättenojig 😅
 
Alltså jag hade fattat det som att t.ex. Bärta helbit opastöriserad ska tillagas, och att alspånsrökta går bra att äta som den är. Finns flera recept som jag tolkar som att den används rå. Men sen formuleringen i ETT recept (som jag gissar kanske blivit fel och gäller andra av deras produkter) gör mig jättenojig 😅
Ah. Jag har bara ätit den rökta:)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 436
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 510
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 874
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 298
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Tjockistråden 4
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp