Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Fick en burk créme fraîche av en kompis som ska resa bort så jag gjorde en pastasås jag inte gjort sen jag bodde utomlands där veganskt var svårt. Hälften passerade tomater, hälften fraîche, bönor och kikärtor i, kryddas med kanel, basilika, och dill :love:
 
20220930_173325-01.jpeg
 
Rotfrukter i ugn idag, med black garlic krydda. Så gott! Men har fortfarande inte hittat något protein jag tycker funkar bra till detta.
 
Rotfrukter i ugn idag, med black garlic krydda. Så gott! Men har fortfarande inte hittat något protein jag tycker funkar bra till detta.
Rotfrukter i ugn brukar jag äta med biffar av formbar färs och någon slags yoghurtsås/tzatziki (+ sallad). Tycker just yoghurt är svårt att hitta bra veganska varianter dock...
 
Rotfrukter i ugn brukar jag äta med biffar av formbar färs och någon slags yoghurtsås/tzatziki (+ sallad). Tycker just yoghurt är svårt att hitta bra veganska varianter dock...
Inte hittat någon formbar färs jag gillar, tyvärr, annars är det en bra idé. Yoghurtsås är för somrigt tycker jag:p
 
Inte hittat någon formbar färs jag gillar, tyvärr, annars är det en bra idé. Yoghurtsås är för somrigt tycker jag:p
Ok! Jag verkar älska sojasmak så jag älskar Anammas originalfärs med nästan ingen kryddning (hackad lök, salt, peppar typ, kanske lite vitlök). 😄 Och rotfrukter i ugn är höst/vinter för mig, därför tycker jag att det funkar med yoghurtsås, men annars hade jag tänkt typ brunsås/gräddsås/rödvinssås. Men proteinet är svårare, svamp känns som en bra kombo men kanske inte tillräckligt protein-igt? 😛 Bönbiffar på svarta bönor? Oumph?
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 436
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 510
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 874
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 298
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp