Vad är ni för personlighetstyp?

Jag har svårt för frågorna som tydligt handlar om "introvert-extrovert". Jag känner inte igen mig i något av de påståendena, och inte heller i någon av de vanliga idéerna om "intovert-extrovert". Jag uppfattar det som det sämsta sättet att beskiva personer som finns, av alla.

Sen är det många frågor som handlar om att man "gärna" gör en sak i taget, skapar ordning, har rutiner osv. På nästan alla sådana frågor gör jag i praktiken tvärtemot hur jag tror skulle vara det bästa för mig. Hur ska man svara då?

Det här gav mig en insikt om människor i stort. För mig är det helt omöjligt att svara på frågorna. Jag vill säga både och på alla och det är ju vad jag brukar propagera för, att man inte kan placera folk i ett fack utan att de flesta är lite av varje och att det beror på situationen. Men nu när jag ser svaren i tråden inser jag att jag kanske har fel, det kanske är jag som är en komplicerad mittemellantyp eftersom nästan alla verkar kunna välja ett alternativ utan problem :confused::o

Men nu när jag ser svaren i tråden inser jag att jag kanske har fel, det kanske är jag som är en komplicerad mittemellantyp eftersom nästan alla verkar kunna välja ett alternativ utan problem :confused::o

Många val var för mig lite beroende på situation och humör. Då valde jag helt enkelt det som var vanligast förekommande eller det jag kände igen mig mest i. Och frågorna som var "andra uppfattar mig som-" tyckte jag var svåra, hur ska jag veta hur andra uppfattar mig? Även om jag frågar dem är det ju inte säkert att de svarar sanningsenligt. :p Eller att två personer uppfattar mig på samma sätt.

Det här gav mig en insikt om människor i stort. För mig är det helt omöjligt att svara på frågorna. Jag vill säga både och på alla och det är ju vad jag brukar propagera för, att man inte kan placera folk i ett fack utan att de flesta är lite av varje och att det beror på situationen. Men nu när jag ser svaren i tråden inser jag att jag kanske har fel, det kanske är jag som är en komplicerad mittemellantyp eftersom nästan alla verkar kunna välja ett alternativ utan problem :confused::o
Jag har jättelätt för att placera in mig själv i fack. :D
Att jag agerar olika i olika situationer innebär ju inte att jag är lika bekväm med allt i alla situationer och det var ju vad testet gick ut på, att man skulle ta alternativet man föredrar om man fick välja fritt.

Jag är t.ex introvert, mer tänkartyp och analyserande än pratartyp och agerande. Med det inte sagt att jag inte kan prata eller vara social, det finns givetvis situationer där det inte märks alls. Men jag skulle aldrig ens överväga att se mig själv som något annat, bara för att jag kan plocka fram det i vissa situationer.

Men det kommer väl med analyserandet, jag har analyserat mig själv rätt mycket genom åren också. :angel: Har väl pga det rätt bra självinsikt. Jag har t.ex haft säljjobb senaste åren, jag är en fullkomligt värdelös säljare egentligen, men med det inte sagt att jag inte kan göra det bra. Dock är det långtifrån där jag är hemma.

Sen finns det ju såklart många som är mer lite av varje, men de flesta sticker nog ut åt nåt håll på nån punkt.

Vi är några stycken som du och jag. Och det är jobbigt. För folk vill sortera. Och jag är besvärlig, ärlig, snäll och empatisk och stenhård och auktoritär, bekväm på gränsen till lat och en arbetshäst som kan hugga i läääänge, logisk och kreativ, följsam och älskar när andra bestämmer åt mig för jag är så ambivalent men säger tvärnej om jag inte vill. Älskar regler och förordningar, sen improviserar jag. Kan lite om mycket och har glömt hälften - vilket jag erkänner. Är blyg och social, pratkvarn men lyssnar mer än jag pratar och älskar tystnaden. Nä, jag funkar inte i något test.

Vi är några stycken som du och jag. Och det är jobbigt. För folk vill sortera. Och jag är besvärlig, ärlig, snäll och empatisk och stenhård och auktoritär, bekväm på gränsen till lat och en arbetshäst som kan hugga i läääänge, logisk och kreativ, följsam och älskar när andra bestämmer åt mig för jag är så ambivalent men säger tvärnej om jag inte vill. Älskar regler och förordningar, sen improviserar jag. Kan lite om mycket och har glömt hälften - vilket jag erkänner. Är blyg och social, pratkvarn men lyssnar mer än jag pratar och älskar tystnaden. Nä, jag funkar inte i något test.

Men alltså sådär är väl alla? Finns väl ingen människa som definieras helt och fullt för alla situationer i ett test.

Jag har svårt för frågorna som tydligt handlar om "introvert-extrovert". Jag känner inte igen mig i något av de påståendena, och inte heller i någon av de vanliga idéerna om "intovert-extrovert". Jag uppfattar det som det sämsta sättet att beskiva personer som finns, av alla.

Sen är det många frågor som handlar om att man "gärna" gör en sak i taget, skapar ordning, har rutiner osv. På nästan alla sådana frågor gör jag i praktiken tvärtemot hur jag tror skulle vara det bästa för mig. Hur ska man svara då?
Jag tänker mer på hur jag och andra laddar energi. Jag tappar energi av andra och laddar själv. Andra laddar av andra och blir urholkade av att vara själva.

Testet med gul, blå, grön och röd personlighet tycker jag är rolig också :)

Men alltså sådär är väl alla? Finns väl ingen människa som definieras helt och fullt för alla situationer i ett test.
Och där kom det . Sååå konstig kan du väl inte vara! Uppenbarligen kan jag det. Jag kan inte ens svara på testernas frågor för jag är så "konstig".

Och där kom det . Sååå konstig kan du väl inte vara! Uppenbarligen kan jag det. Jag kan inte ens svara på testernas frågor för jag är så "konstig".

Jag sa väl ingenting om hur du är. Det jag sa var är att alla är komplexa och ingen kan definieras genom ett test.

Vad intressant! Varför tycker du inte om konceptet/ideerna kring intro och extroversion?

Själv tycker jag att introvert-extrovert är ett jättebra sätt att beskriva hur vi tenderar att förhålla oss till varandra,och det definerar skillnaden mellan mig (introvert), som måste ha lite hemmakvällar för mig själv med jämna mellanrum, och min kompis, som tycker varje stund som spenderas ensam är bortslösad! Som sagt, min introversion betyder inte att jag inte tycker om att vara med folk, men att jag ofta behöver "vila" efter.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 966
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 565
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 368
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka