Vad är en stor hund?

Grannens schäfertik som vägde 42 kg tyckte då iaf jag var stor. Det var inte fett. ;)

Herregud! Det är ju asstort för rasen. Det var ingen Shiloh :confused:
Mamma Mu är lite för stor för rasen med sina 61 cm och hon väger 34 och är överviktig :down:

Har de ändrar igen?

XS – under 28cm
S – under 35 cm
M – under 43 cm
L – under 50 cm
XL – från 50 cm och uppåt

Men jag kan hålla med om att jag inte ser min Largehund som stor. Han är 45 cm och väger ca 20 kg.
Nej inte ändrat igen. Tänkte för snabbt:)

Herregud! Det är ju asstort för rasen. Det var ingen Shiloh :confused:
Mamma Mu är lite för stor för rasen med sina 61 cm och hon väger 34 och är överviktig :down:
Nej, bara väldigt stor och en underbar hund, tyvärr fick hon avlivas pga cancer när hon var nio. :cry:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 528
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 957
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 890
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 692
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar