Ammo är stor!Många skulle ju säga att Ammo med hans 66cm i mankhöjd är en stor hund, men samtidigt så anger rastandarden att rasen är medelstor.
Jag tänker nog att hundar som är en bit 70cm är stora hundar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ammo är stor!Många skulle ju säga att Ammo med hans 66cm i mankhöjd är en stor hund, men samtidigt så anger rastandarden att rasen är medelstor.
Jag tänker nog att hundar som är en bit 70cm är stora hundar.
Nej han är ju bara en liten 35kgs pluttAmmo är stor!
En collie är ju enligt rasstandarden upp till 61 cm hög i manken medan en labbe är upp till 57 cm, hur kan du då tycka att labbe är stor och collie mellanstor?Enligt mina mått är Labbe och uppåt stor, collie och spaniel är mellanstora och terrier aktigt är små .
Irlänsk Varghund, st bernard osv är XL :P
Fast går man efter knähund så beror det ju på hur stort knä matte/husse har och hur mycket hund som får hänga utanför .
Något som påverkar hyresvärdens bedömning av ”stor hund” är nog hens hundvana. En icke hundvan hyresvärd tycker nog att kelpie är en stor hund, medan en hyresvärd som själv har hund tänker cc, borzoi och gd.
Nä precisJa, jag tror inte det skulle funka så bra om man försäkrade en ev. hyresvärd att man inte har en stor hund, och så dyker man med en labbe i kopplet.
I min värld är labbe och uppåt stora hundar.
Grand danois är mer ... gigantiska typ.
Menade border collie ^_^ glömde bort de andraEn collie är ju enligt rasstandarden upp till 61 cm hög i manken medan en labbe är upp till 57 cm, hur kan du då tycka att labbe är stor och collie mellanstor?
Då är jag med!Menade border collie ^_^ glömde bort de andra
Berner Sennen är en knähund, fråga grannens lurv får du se.För mig är stor hund Berner sennen, Borzoier eller typ ridgebackhanar pch uppåt Och Golden är lagom