Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Något som påverkar hyresvärdens bedömning av ”stor hund” är nog hens hundvana. En icke hundvan hyresvärd tycker nog att kelpie är en stor hund, medan en hyresvärd som själv har hund tänker cc, borzoi och gd.
Ja, jag tror inte det skulle funka så bra om man försäkrade en ev. hyresvärd att man inte har en stor hund, och så dyker man med en labbe i kopplet.
Nä precis
Jag tänker också labbe och uppåt, tror jag. GD går väl typ som shetlandsponny.
Jag har det senaste suttit och läst bostadsannons (inte för egen del) och i flera annonser har det stått ”inga stora hundar” eller ”enbart små hundar” eller något annat liknande.
Och alltså, finns det ens någon exakt definition av vad som är en stor respektive liten hund? För mig känns det väldigt godtyckligt (liten hund är mer självklart för mig ) så därför undrar jag helt enkelt vad ni ansvar vara en stor hund? Eller en liten hund?
Ni får balansera på mittenstaketet?Det finns en hundgård där jag bor, som är uppdelad i två. Vid ena grinden står det: Här är SMÅ hundar välkomna. Vid andra grinden står det: Här är STORA hundar välkomna.
Där står jag med min 43 cm hund och undrar var är VI välkomna??
Tala om det för hundarna. Häromdagen höll jag på att få världens sötaste golden i knät när jag kom gående på trottoaren.Jag tror de flesta tänker på hunden som "stor" om den är för stor för att lyfta och bära/ha i knät.
Ehhehehe, så skulle en golden aaaaaldrig göra!Tala om det för hundarna. Häromdagen höll jag på att få världens sötaste golden i knät när jag kom gående på trottoaren.
En golden är definitivt en liten hund då! Nä men förstår absolut hur du menar, även om jag tänker att typ hundar i golden-storlek inte helt sällan går att bära men ändå kanske räknas som storJag tror de flesta tänker på hunden som "stor" om den är för stor för att lyfta och bära/ha i knät.
Alltså den var så söt. Smet liksom bakom matten för att få hälsa, hon sa lite hjälplöst att hon inte ville att hunden skulle hälsa på alla men då var det redan för sent.Ehhehehe, så skulle en golden aaaaaldrig göra!
Det låter som en golden Vantar är liksom livetAlltså den var så söt. Smet liksom bakom matten för att få hälsa, hon sa lite hjälplöst att hon inte ville att hunden skulle hälsa på alla men då var det redan för sent.
Naturligtvis bar den på en vante. Matten hade vantar på båda händerna men sa att hon alltid tog med en extra som hunden skulle få bära på hemvägen.
Ja! Vid den här årstiden ser man dem liksom aldrig utanDet låter som en golden Vantar är liksom livet
Ja, alltså mina 24 kilospojkar vill sitta i knät på alla vid fikabordet. Enligt dem är de "knähundsstorlek". Av nån anledning är det få som håller medTala om det för hundarna. Häromdagen höll jag på att få världens sötaste golden i knät när jag kom gående på trottoaren.
JahaJa, alltså mina 24 kilospojkar vill sitta i knät på alla vid fikabordet. Enligt dem är de "knähundsstorlek". Av nån anledning är det få som håller med
Grannens schäfertik som vägde 42 kg tyckte då iaf jag var stor. Det var inte fett.Det är nog en tolkningsfråga.
Har tyckt schäfer storlek varit stor hund tills jag träffade på pyrinee. Då är schäfer storlek medium.