Nej jag har det inte speciellt bra själv. Jag är den sorten som inte hör hemma i dagens samhälle. Ingen utbildning, inget jobb. Och jag får ingen hjälp! Depressioner som kommer och går, lever på soc och få knappt 3500 spänn att leva på varje månad. Och soc är gärna glad i att dra in pengar, som nu bara för att jag sökte om bostadsbidrag för sent pga att jag låg i kraftig influensa så kommer de dra in pengar så jag får kanske 2000 spänn att leva på.
Jag hade gärna också fått det dära stödet och chansen. Hjälpen till ett bättre liv än vad jag har nu.
De som kommer hit är invandrare och det har alltid hetat så. Lika mycket som jag är en invandrare när jag flyttar till ett annat land. Och flyttar jag till tex Amerika och få amerikanskt medborgarskap så är jag fortfarande svensk. Tycker det är fel att säga att dem som kommer hit bli svenska bara för att dem får ett svenskt medborgarskap. Dem är ju fortfarande somalier, afrikan osv i blodet. Jag hade känt mig kränkt om någon hade sagt något jag inte är. Men det är vad jag tycker