Vad är det med folk?!

Sv: Vad är det med folk?!

Det var först när magen började växa (efter v 30) folk blev som hysteriska med att klappa och känna på magen och kommentera. Jag jobbade fram till v 38-39 eller nåt.

Jag är helt full med vätska och ser mig själv i spegeln varje dag och konstaterar själv att jag ser ut som en blåval. Jag har aldrig på nåt sätt varit känslig förut, men jag BEHÖVER inte få veta att jag har blivit rund eller har stor mage, jag är ju liksom inte BLIND! Man skulle aldrig säga till ngn som har gått upp i vikt utan att vara gravid att de såg tjocka ut!

Håller allt med dig, de flesta säger nåt i all välmening och det kan vara svårt att väga allt som sägs på guldvåg.

Ni som stör er på allt, vill ni att folk ska nonchalera helt att ni är gravida? Verkar svårt att visa intresse på något vis då allt man säger uppfattas negativt.

För min del får okända människor gärna nonchalera min graviditet allra helst när jag arbetar.

Man kan faktiskt säga "Vilken fin mage du har!" eller säga att man tycker att personen är fin om man nu menar det istället för att säga att man är tjock.

Det enda mina föräldrar/svärföräldar sagt om mig och min mage är att den är fin och att jag ser sund och vacker ut!

Du skulle väl aldrig säga till en arbetskamrat eller ngn annan för den delen att "Oj vad rund du är och vad stor rumpa du har" även om du bara menade väl!

Jag har en enda gång frågat om det var planerat. Och det var när min haka trillade till backen när min syster talade om att de skulle ha barn.

Att fråga ett syskon en sådan fråga är ursäktligt tycker jag. Du hade ju som du säger vissa anledningar till att du undrade. När Kalle Pettersson som man kanske snackar med på jobbet någon gång i veckan undrar så är det en annan femma.

Likadant detta att det hela tiden ska kommenteras om storleken på magen...
Är inte magen för stor, så är den för liten...

Jag fick av och till höra "Tjena tjockis!" av arbetskamrater och andra. Det störde inte mig ett dugg. Men det är ju jag det.

Jag tror nyckelorden är just det du skriver härovan "hela tiden ska kommenteras". Det är just det där att man får höra jämförelser med andras magar (hur den personen som yttrar sig såg ut) hela tiden. Personen tror kanske att ingen annan säger något... men så är ju sällan fallet. Och de som brukar kommentera brukar ju återkomma till dessa kommentarer varenda gång man ses.

Fast som sagt; jag brydde mig inte så mycket om kommentarerna jag fick som gravid. Var mycket mer "okänslig" än jag trodde jag skulle vara. I kombination med att jag väl hade bra, hänsynstagande personer runt omkring mig (minns speciellt en kollega som frågade om hon fick ta på magen "ja, för det är ju olika. En del kan ju tycka det är väldigt privat". Jag svarade: Men självklart får DU känna!! Hon var ju en för mig nära och omtyckt person).

"Hej tjockis/fetto,vad bred du blivit kontrar du med "Ja, jag är gravid,vad har du för ursäkt?"

Folk som slänger sig över magen-släng dig tillbaka :D

Ärligt talat jag har svårt för folk som måste kommentera hur tjock och fet man blivit eller kasta sig över magen när man kan säga "Oj vad magen växt och fråga om man får känna på magen"

Man är ingen allmän egendom.

Kan tillägga att jag var en riktig surkärring mot folk när jag är gravid, förutom kommentarera ville folk gärna veta om han var planerad och när de fick veta att pappan valt att dra så hette det "Varför gjorde du inte abort då?"

Jo för att man glömt det när man var i vecka 39 eller vad tror folk?

Håller allt med dig, de flesta säger nåt i all välmening och det kan vara svårt att väga allt som sägs på guldvåg.

Ni som stör er på allt, vill ni att folk ska nonchalera helt att ni är gravida? Verkar svårt att visa intresse på något vis då allt man säger uppfattas negativt.

Stör er på allt?! :confused: Känner du dig bekväm med att vem som helst slänger sig fram och klämmer och känner på din kropp, och kommenterar hur den ser ut?

Hur många kvninnor gillar att bli kallade "hej tjockis/fetto i vanliga fall? Och älskar när man kastar sig öven ens kropp för att känna och klämma?

Det är i ingen större skillnad mot när man är gravid.

Varför inte "oj vad magen har vuxit,får jag känna?"

Jag fick hela tiden frågan om "vad vill du helst att det ska bli?"

- Tja, ett barn....ingen hund, brukade jag svara:)

Och så "hej tjockis" hela tiden. Tröttsamt.

Jag och min sambo verkar vara ensamma i världen om att inte vilja veta vad "det blir för något" som alla frågar. En skitunge brukar jag svara. :D Folk ser ut som att man kommer från mars när man inte vill veta könet i förväg.

Håller med Allimac och Zaria, så roligt är det inte att bli kallad tjockis hela tiden. Och att man frågar innan man kastar sig över någon annans kropp tillhör väl vanligt hyfs? Jag tar inte på någon annan utan fråga först om det inte är någon jag känner väl.

Jag fick hela tiden frågan om "vad vill du helst att det ska bli?"

En sak som retar mig något oerhört och även delvis kom upp under graviditeten är denna fixering vid KÖN.

När jag handlade barnkläder i "finbutiken" och mannen som expedierade mig visade overaller i en katalog: "Flicka" *pekar på rosa overall* "Pojke" *Pekar på ljusblå* "och neutral" *pekar på beige.
:crazy:
Höjden var i elaffären när jag skulle kika lite på en lampa till barnrummet (höggravid).
- Ja, jag ska bara titta lite på en lampa till barnrummet.
- Jaha... vet ni vad det blir?
- Nej, men jag vet vilka färger vi inreder rummet med, blev mitt svar.
*suck*

Och nu är det ju vissa som säger "ja, det SYNS ju verkligen att det är en kille!" Och både jag o sambon retar oss. Han är ett (snart 8månaders) barn i första hand. Om han vore flicka o såg precis likadan ut så skulle de säga "ja, det syns ju verkligen att det är en tjej". Det är jag ÖVERTYGAD om! Redan nu ska alltså den lilla killen formas till grabb. :crazy:

Hur många kvninnor gillar att bli kallade "hej tjockis/fetto i vanliga fall? Och älskar när man kastar sig öven ens kropp för att känna och klämma?

Det är i ingen större skillnad mot när man är gravid.

Varför inte "oj vad magen har vuxit,får jag känna?"

Jag haller med dig. Min mamma kallade mig "fet" och "OJ, vad tjock du har blivit!" och "SADAR stor var minsann inte jag" genom HELA graviditeten. Jag var tacksam att jag inte sag henne alls fran v.20 (vi bor ju inte i samma land) for man kan ju tanka sig att hon nastan svimmat om hon sett mig i vecka 36-38 :devil:

Det finns ju massor av fina kommentarer att anvanda om gravida, varfor anvands inte de mer :confused:

Och det dar med kon - jag far standigt hora: Ah, tva flickor, vilken TUR du har!!! Vilken tur att det inte var tva pojkar!

:eek: :confused: :mad:

Jag skulle varit PRECIS lika glad for tva pojkar, eller en av varje :love:

Men det ar verkligen jattesvart med klader och inredning. Vart barnrum ar valdigt neutralt, och jag kan tycka att det ser lite...trakigt ut. Ska forsoka piffa till det pa nagot vis de kommande veckorna. Klader ar ju valdigt konsindelade, men jag klar garna mina i jeans med nagon topp till, och haromdagen hittade jag svarta klanningar och svarta bodysar och de kopte jag genast (till min vaninnas forfaran :D) for jag tycker mina sma blondisar ar jattesota i svart :angel:

Faktiskt har jag bara fått höra att jag har en väldigt fin söt vacker mage, ingen har kallat mig tjockis eller något fult :(

Ingen har heller spontant tagit på min mage, jag är inte så känslig så vill de ta så får dom, men ingen har hittills trampat mig på tårna.

Men det ar verkligen jattesvart med klader och inredning. Vart barnrum ar valdigt neutralt, och jag kan tycka att det ser lite...trakigt ut. Ska forsoka piffa till det pa nagot vis de kommande veckorna.

Men man kan ju välja sina egna favoritfärger bara!? Råkar favvofärgen vara rosa så blir det rosa och råkar den var blått så blir det blått. Sen spelar det ju inte den minsta roll vilket kön barnet har. Färgen på tapeten eller färgen på kläderna har ju inget samband med det.

(Vårt barnrum är vitt med en väldigt färgglad panoramatapet på ena väggen; färgerna är knallrosa, lila, grönt, turkost, blått, rött, gult, orange mm; och gröna gardiner med små lamm på).

Jag ser bara en massa bra text att skriva på T-shirts... framtill på den stora magen:

"HOPPSAN"

"Om jag vill veta hur ont det gör att föda barn så frågar jag..."

"Lägg en hand på min mage och jag placerar en knytnäve i din.."

"Nej, jag vill inte veta hur din förlossning gick till.."

"Varning för hormoner - håll avstånd!"

..eller något sånt kanske?

Jag ser bara en massa bra text att skriva på T-shirts... framtill på den stora magen:

"HOPPSAN"

"Om jag vill veta hur ont det gör att föda barn så frågar jag..."

"Lägg en hand på min mage och jag placerar en knytnäve i din.."

"Nej, jag vill inte veta hur din förlossning gick till.."

"Varning för hormoner - håll avstånd!"

..eller något sånt kanske?

:rofl::rofl::rofl: Helt underbart :bow:

kl

BF imorgon, vet ej kön. Men folk tycker vi är helkonstiga som köpt en röd barnvagn. "Tänk om det blir en kille"
So?
Har svårt att tro att vi kommer förstöra honom med en röd barnvagn...

köpt en röd barnvagn.

Herreminje!!! Han blir säkert böööööög!!!
Hur vågar ni?? *ironi förstås*

Du kan ju berätta om mig/oss: vår sons snopp har inte skrumpnat ännu, trots snart 8 månaders liv med både rosa filtar, rosa och lila nappar, röda bodies, rosa bodies osv osv.

ja, hej tjockis har jag redan blivit utsatt för en gång och varnade med väsande röst att om han sa det en gång till så skulle jag inte svara för följderna...
Min chef frågade hur mycket jag har gått upp? Varför detta intresse? Jag är bara i v17 dessutom!

Mirrayas t-shirttexter kanske jag skulle satsa på. Jag skulle få värsta hormonbrytet om någon skulle peta på min mage!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 327
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar