Vad är det med folk?!

Sv: Vad är det med folk?!

Jag ser bara en massa bra text att skriva på T-shirts... framtill på den stora magen:

"HOPPSAN"

"Om jag vill veta hur ont det gör att föda barn så frågar jag..."

"Lägg en hand på min mage och jag placerar en knytnäve i din.."

"Nej, jag vill inte veta hur din förlossning gick till.."

"Varning för hormoner - håll avstånd!"

..eller något sånt kanske?

det är faktiskt ngn som tryckt upp en tröja där det står
"ja, jag är gravid
9 augusti (ingen aning om det var exakt det datumet, men BF datum)
nej det är bara en
ja, jag har mått bra hela tiden
Nej, vi vet inte om det är pojke eller flicka"

svaren på de obligatoriska frågorna!

Jag och min sambo verkar vara ensamma i världen om att inte vilja veta vad "det blir för något" som alla frågar. En skitunge brukar jag svara. :D Folk ser ut som att man kommer från mars när man inte vill veta könet i förväg.

Samma här, vi har valt att inte ta reda på vad det blir, och väldigt ofta blir svaret på frågan "Vad vill ni att det ska bli?" -ett barn.
Och svaret på frågan "vet ni vad det ska bli?" -en skitunge!

Folk brukar komma av sig litegrann..

Samma här, vi har valt att inte ta reda på vad det blir, och väldigt ofta blir svaret på frågan "Vad vill ni att det ska bli?" -ett barn.
Och svaret på frågan "vet ni vad det ska bli?" -en skitunge!

Folk brukar komma av sig litegrann..

Haha, bra svarat :rofl:

Vi brukar svara att vi vill gärna att det blir en enkönad, vilken sort spelar ingen roll.

En sak som retar mig något oerhört och även delvis kom upp under graviditeten är denna fixering vid KÖN.

Ja. Hysteriskt!

Min moster var på Gekås samma dag jag födde. Hon hade samlat ihop lite kläder i typ vitt och gult och var på väg till kassan när mamma ringde och berättade att vi fått en tjej.

Då GICK HON TILLBAKA och bytte till "rätt" färg.

Tänk om folk brydde sig mer om HUR plaggen ser ut istället för färgen!

Oj, jag måste erkänna att jag flera gånger sagt "Oj vilken stor mage!" till gravida kvinnor, men det har absolut inte varit negativt. Jag tycker stora magar är fina :love: :d

Vad pinsamt det känns nu i efterhand :o Aldrig tänkt på innan att dom/ni kan ta illa upp, eftersom det för mig är menat väl. Hoppas ingen tagit illa upp. :crazy::(

Folk som tar på magen är det absolut värsta som finns!

Ve den som skulle våga klappa på mig! Man hör ju historier om folk som blir antastade av kärringar på stan som kommer fram och klappar. Skulle det hända tror jag att jag skulle klämma vederbörande på brösten eller rumpan eller något, tillbaka för att se om det var lika OK. ..:devil:

Jag fattar inte hur det kan komma sig att det är helt OK att diskutera folks hälsa, viktuppgång och utseende samt klämma på bara för att man är gravid! Om man dessutom mår bra, inte går upp massvis i vikt eller har några besvär - då är man i stort sett onormal och en källa till besvikelse eftersom det inte finns något att prata om. Förlåt då!

Oj, jag måste erkänna att jag flera gånger sagt "Oj vilken stor mage!" till gravida kvinnor, men det har absolut inte varit negativt. Jag tycker stora magar är fina :love: :d

Vad pinsamt det känns nu i efterhand :o Aldrig tänkt på innan att dom/ni kan ta illa upp, eftersom det för mig är menat väl. Hoppas ingen tagit illa upp. :crazy::(

"Nä va?! Är magen stor? Vad fan menar du med det?! Tycker du att jag är fet?!"

;) Det är vad jag vill säga varenda gång någon kommenterar min mage. Bara för att se hur de ska krångla sig ur det.
En del kanske uppskattar tjatiga kommentarer om sina magar, eller andra förstorade kroppsdelar, men usch så trött jag är på det.

Jag misstänker att det finns pengar att tjäna på att sälja mammatröjor med texten "Den som rör, den dör"...

Hej!

Visst blir man irreterad? Själv är jag bara i v 18, men har redan fått en ganska rejäl kula, och de flesta får svar på tal.

Senast igår var det en som sa: Gisses vilken mage du har fått, går du som elefanterna?
Mitt svar: Du, jag är gravid, vad är din ursäkt?

Den biter på de flesta.;)

Så bit ifrån är mitt tips! Man kan inte ta hur mycke som helst.

kl

Innan jag själv fått barn sa jag också "så stor mage du har fått!!" , till min gravida kompis.

När jag själv som gravid fick höra kommentarerna "gud va du växer", "är du säker på att det bara är en" och den värsta av alla "hur mycket har du gått upp?" så lovade jag mig själv att ALDRIG kommentera en gravids utseende. Fy fan va elakt. Och om man tar åt sig så är det bara pga "alla gravidhormoner". Skulle inte tro det...

Det värsta jag hört är nog ändå min kompis syster, som nyss fått barn och hade med honom i barnvagnen i mataffären. En främmande man kommer fram, berömmer barnet på nåt sätt och sträcker sig fram och PUSSAR hans panna! :eek:
Vem fan vill ha främlingar som pussar på ens barn?? Yäk.

Jag tycker annars det är knepigt att inte säga nåt "fel", speciellt som min kompis som är höggravid är den första i mitt umgänge som är gravid, det är liksom nytt för mig, å jag har råkat säga saker hon tagit lite illa upp utav, såsom "vad liten magen är!" men hon fräste ifrån rätt bra ;) Jag vet ju inte hur den ska se ut, jag är ju inte van å jag hade nog en bild i huvudet utav att hennes mage skulle vara enooorm :o trots en månad kvar ungefär.. (f'låt) Jag tycker det är bra att hon berättat för mig vad hon INTE uppskattar att få höra etc, vad som är jobbigt, så man vet hur man ska uppföra sig :p

Någon kan skriva en "vad man kan och inte kan säga till gravida" -bok! Vi som inte varit gravida menar inget illa med våra kommentarer...jag brukar iof mest kolla längtansfullt på magen och säga att den ser mysig och fin ut :o. Men iaf jag menar inget illa och de som inte haft ngn egen erfarenhet av de ljuvliga magarna vet inte vad man kan och inte kan säga!

Ja en sån bok hade sannerligen underlättat! :D

men att magen ser mysig och fin ut är väl inget negativt..
För det mesta är det personer (enl min erfarenhet) som faktiskt har fått barn själva som fäller såna pissiga kommentarer!

men att magen ser mysig och fin ut är väl inget negativt..
För det mesta är det personer (enl min erfarenhet) som faktiskt har fått barn själva som fäller såna pissiga kommentarer!

Håller med, har bara fått höra "Men guuuud så stor mage du har"-kommentarer från folk som har barn själva. Vet inte om dom känner att de vill ge igen för alla taskiga kommentarer de fått när de var gravida :confused:

Och en av min sambos släktingar frågar varje gång vi träffas vad vi hoppas att det ska bli (pojke eller flicka). Och varje gång så svarar jag så snällt att det inte spelar någon roll, vi väntar BARN, inte ett kön. Frågar hon nån mer gång ska jag svara att jag hoppas det blir en schäfervalp, för de är så söta :devil: . Fast troligen hinner vi inte träffas nåt mer innan det är dags. BF igår, still waiting.....

det är faktiskt ngn som tryckt upp en tröja där det står
"ja, jag är gravid
9 augusti (ingen aning om det var exakt det datumet, men BF datum)
nej det är bara en
ja, jag har mått bra hela tiden
Nej, vi vet inte om det är pojke eller flicka"

svaren på de obligatoriska frågorna!

Hade seriösa funderingar att trycka upp precis en sån skylt och sätta på min arbetsplats. Blir lite trist i längden att svara på samma saker flera gånger om dan, varje dag i flera månader....
Herregud, mot slutet följde jag till och med fotbollsEM bara för att ha nåt att byta samtalsämne till när nån återigen ville diskutera graviditet, förlossning, BF-datum osv, osv :eek:

Hur tänker folk???? Det är en så himla mystisk fråga! Vad ska de liksom göra med informationen; om man säger nej tex.
Jag frågade min kollega om det var planerat när jag först fick reda på att hon var gravid. Hur jag tänkte? Hon och hennes sambo hade varit ihop ca ett halvår och jag hade helt enkelt inte en tanke på att det skulle vara bebisverkstad på gång.
Hon svarade nej, och jag gratulerade helt enkelt till att de bestämt sig för att behålla och var jätteglad för hennes skull.

Så det behöver inte komma ett korsförhör efteråt, och man behöver inte mena något illa med frågan.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 327
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar