Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Windy, sto f. 02. E:Warsteiner - Brabant

Har bara hunnit rida en tävling, LB:2 och LB:3 på lokal nivå.
Mål: Kortsiktigt LA till våren. På lite längre sikt vore det roligt att starta MSV.

Styrka: Fin sida, härlig trav och utstrålning. Spänstig.
Svaghet: Hittar på bus om hon får tråkigt. :D

23940729.jpg

Min är f. -97 e. Ganesco ue. Cordon Bleu.
Tävlad upp till LA med placeringar.

Styrkor: Han är supersnäll, ambitiös, pigg och glad vad man än gör med honom. Försöker alltid göra sitt bästa.

Svagheter: Har en del åkommor, skadedrabbad. Inga vidare gångarter. Gör allting hellre än bra. Mycket känslig och lättstressad. Blir lätt spänd.

Mål: Att sakta men säkert bygga upp honom på nytt och försöka hålla honom frisk och kry. Tävla och utbilda så långt vi kommer. Men jag är fullt medveten om att hans gångarter inte räcker särskilt långt, men han har den rätta viljan. Upp till LA vill jag tävla honom, men det är en lång väg dit eftersom vi måste ta allt från grunden.

fre003.jpg

19augusti2008051.jpg

19augusti2008026.jpg

KL

Läser att många har som mål att hästen ska gå svår klass. Tror ni att hästen verkligen har kapacitet att komma så långt eller är det mest önsketänkande?

Bara en nyfiken undran, hoppas ingen tar illa upp :)

Den stora har definitivt kapaciteten. Är det något som talar emot att nå måler (St George) är det min kapacitet ;). Eller att hon går i avel.

Den lilla kommer ha betydligt svårare för sig, men med den goda viljan och att hon är otroligt lättlärd är det mycket väl möjligt. Sen kommer hon troligen inte räcka till mer än St George.

Zalza

De La Gardie - Lane Court xx

Hela familjeträdet

Styrkor: Trevliga, reglerbara och utvecklingsbara gångarter - Stor ridbarhet och underbart temprament. Sammarbetsvillig rakt in i själen. Hoppar även bra.

Svagheter: Ngt x-ad i fram - biljarderar. Detta fanns inte som föl enligt uppfödare. Annars är det jag som är största svagheten.

Vi har som mål att befästa MSV B och siktar på JSM nästa år

Pratar du om hästarna du visade filmer på?

Här är förresten nakna bilder på våran. Han ser lite kortbent ut, korten tagna i skum vinkel :p

23934908.jpg

23931551.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Ja det tror jag. Svår klass innebär ju inte per automatik internationell GP, utan att hästen ska kunna tävlas i klasser med piaff, passage, byten i varje osv.

Vägen dit är dock lång och mycket kan ju hända.

Från min sida var det nog mest önsketänkande, men enligt min tränare har han kapacitet till minst St Georg. Jag litar på henne ;)

Jaså, vad kul! Jag tror att han har hamnat i bästa tänkbara hem, så jag hoppas att han kommer sköta sig! :)

Din häst är otroligt lik min tränares förra häst, som också är e. Ganesco. :) Verkligen samma typ, dock hade hennes lite längre ben.

Jodå båda mina gamla ponnyer har dottern nu :)
Så det är ett mycket bra hem:D

Jaha men då vet jag ju nästan vem du är, kul! ;) Ja jag är verkligen övertygad om att han kommer att få det jätte bra och bli bortskämd till tusen! :D

Haha, okej:D

Haha jo bortskämda blir de särskillt med saker :angel:

Men de har en hästig hästhållning vilket är mkt bra:bow:

NEGRO-FERRO

Mål: Komma upp i dom högre klasserna*
just nu tränar vi vidare på att få en rundare galopp

Styrkor: Jätte bra skritt, och väldigt fina och luftiga gångarter.
bakbensaktivitet som heter duga <3

Svagheter: nervig borta, men håller på att träna bort och det går framåt*

Min Latin är e: Tamburin ue: Lansiär Gammal svensk halvblodsstam

Vi tävlar LB-LA men siktar mot de högre LA klasserna.

Hans styrka är att han är en stabil häst som inte jagar upp sig för småsaker.
Han är lydig och hittar oftast inte på bus.

Hans svaghet är först och främst att han är en "Erlichias" häst. Han är lite lat och har inget behov av att visa upp sig :p

2070011400059748183S600x600Q85.jpg

KL

Läser att många har som mål att hästen ska gå svår klass. Tror ni att hästen verkligen har kapacitet att komma så långt eller är det mest önsketänkande?

Bara en nyfiken undran, hoppas ingen tar illa upp :)

Jag frågade faktiskt min ena tränare ( som är c-tränare,dressyrdomare och unghästutbildare) vad hon trodde om kapaciteten hos min häst.

-Hon kan nog gå hela vägen men det handlar ju också väldigt mycket om piloten...

Man vet ju egentligen inte förrens efteråt om hästen kan gå svår klass. Den ska ju tex hålla för det!

Men jag tycker att har man en begåvad häst så kan man sätta upp det som mål om man har den ambitionen. Sen om man verkligen når dit är ju en annan historia.:) Det kan bara tiden utvisa.

Daytona:
Gigolo - Donnerhall - Bolero (http://www.blup.se/sv-SE/horses/133827-daytona-swb) har placeringar upp till LA:3 och tävlat upp till LA:4. Vårt mål är att starta yrsm innan jag blir för gammal (är 17 år nu) styrka är hennes gångarter och arbetsvila. Hennes svagheter är hon är lite fjantig och absolut livrädd för "regnbågs hinder" (inga bekymmer i dressyren men de få gånger jag fått för mig och hoppa)
Daytona.jpg

Fioretto
Fidermark (florestan) - Der Clou - report (ramiro Z)
http://www.allbreedpedigree.com/fioretto. Har tävlar upp till LA:4. Har just nu enbart mål till nästa tävling, inge högre eftersom det inte är min häst utan jag rider honom för min mamma. Styrkor: gångarterna. Svagheter: storleken (1.80 mk h) + att han är en riktig smitarkung, gör allt för att slippa göra de jobbiga sakerna!
2008-07-0619.jpg

Zinzky xx - Abbé
-93
Tränar LA/MSV. Då jag precis fått intresse för att tävla dressyr börjar vi lågt. Gjorde debut på 70% i LC:2 i augusti. Ska rida en LB:1 nu i oktober och en LB:2 i november. Har som mål att rida en LA nästa år.

+ Mycket samarbetsvillig, en bra arbetstrav och oerhört bra psyke
- Skritten, får tendens till passgång.

20383541.jpg

9189825.jpg

Ja.

Tillägg; St George är ju inte svår klass, utan snarare MSV A... Tror de flesta hästar klarar det med en bra ryttare. Så jag har alltså jädrigt höga krav på mig själv ;).

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 552
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 725
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar