Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Min äldre herre som är 17 år är e. Lemon – Indus.
Tävlad upp till MSV dressyr. Inga framtids planer då han varit halt en längre tid.
Fördelar: Busig häst, som oftast gör sitt bästa. Bra stadig takt.
Nackdelar: Att han skadar sig hela tiden…. Lite sur. Rullar sig jämnt.
IMG_4059.jpg

IMG_6706.jpg

Kenzomedmat.jpg

Min framtida stjärna som är 1 år är e. First Wish – Ampere – Herkules. Stora planer för henne …..
Fördelar: Snygg.:D
Nackdelar: Har inte hittat några ännu.
Elleliggandehuvud.jpg

Ellegalopp.jpg

Hästen jag rider och tävlar men ej äger är e. Concorde – Ladalco
Placeringar upp till LA dressyr, siktar högre, och 140 hoppning (ej med mig)
Fördelar: Snygg modell i uppförsbacke med utstrålning som har lätt för sig. Extra plus för skritten och galoppen.
Nackdelar: Lite valpig och ”töntig” trots 9 år. Tappar lätt koncentrationen.
Spirre-1.jpg

121.jpg

Dellina (Ponny)

e. Candide ue. Roman Fidel

Kanske tolkas Dellina som e hopphäst, men jag skolade om henne till dressyr p.g.a min rädsla till hoppning.
Visserligen är den borta nu, men dressyr är så roligt att jag bara blev tvungen, asså jag kund ju inte bara lämna dressyren för hoppningens skull :)
Men mitt mål med Dellina är nog att starta bättre än L:A1.. har kommit 2 där som bäst..

Har då tävlat L:B1 och L:A1 än så länge, med några placeringar..

// Dellizz

Aristokrat, val f.-88
e:Krevad 579 ue:Pontus 497

Tävlar LA-nivå, har startat nån MSVB utan godkänt resultat. Tränar medelsvåra rörelser, men saknar än så länge den medelsvåra formen.

Styrkor: Han är en häst som inte hetsar upp sig för speciellt mkt, även om han kan se spöken ibland. Stark och elastisk rygg, med goda exteriöra förutsättningar för att kunna göra svårare rörelser.

Svagheter: Hamnar gärna i framvikt och blir tung i handen. Tänker för mycket. Ryttaren på ryggen... :angel:

P1010224.jpg

Senast ändrad:

Min är Dansk efter Milan DVH-Galvano Hann.
Lätt inriden i våras. Nu dräktig med Friendship.
Del mål: Kvalitetstävlan som 5 åring

Min älskade tjej är f-04:love:
Qalle-Leuthen I-Zalmeco

Ryttarcupen__Kvalitets_048.jpg

Qalamity080719022.jpg

Qalamity008-1.jpg

Gick kvalitéts med gott resultat, och hann med två LB-starter i år.
Mål: Kortsiktigt Breeders och scandinavien open nästa år, på lång sikt att komma så långt som vi bara kan.

Styrkor: Otroligt lättriden, ambitiös, har en naturlig bärighet och jag har själv inte sett många 4-åringar som är lika stadig i formen. Superbra skritt och galopp.

Nackdelar: Kan ibland hamna bakom lod om hon är för het på gröten, utåttåad, biljarderar.

Både styrkor och nackdelar kommer kanske ändras med tiden när man sätter mer press på henne. Just nu har allt varit väldigt basic, ska bli spännande att se hur hon reagerar när kraven blir lite större:)

Valack född 2004. Danskt varmblod, inriden i våras.

e. De Noir - De Niro - Donnerhall
ue. Faigther - Racot - Raimondo

Än så länge har vi inte tävlat, men är tänkt att starta lätta klasser till våren. Långsiktigt är målet svår klass.

Fördelarna är många: Tre mycket bra gångarter, taktmässig, elastisk (länger och kortar lätt) mycket ridbar, mycket fina bakben, vacker, positiv, stabilt psyke.

Nackdelar: Något lång rygg, kunde ha lite större rörelse i frambenen och ett sött litet överbett...

HPIM0097.jpg

Galopp2-1.jpg

*knapp

Min herre, 16 år.
e. Mowgli - Monaco - Cosmos xx

Styrka: Taktmässig, oftast arbetsvillig
Svagheter: Exteriören, kan bli tjurig när man ber honom ta i lite extra, kan bli istadig

Vi har startat LB/LA än så länge, men målet är att ha startat en Msv till nästa höst.

20297032.jpg

21422025.jpg

Nackdelar: Något lång rygg, kunde ha lite större rörelse i frambenen och ett sött litet överbett...

Jisses nu får du ta o kamma dig.. Din häst är ju kanonfin!! Prova att få loss min kortryggade lilla köttbulle.:angel::o

*kl*
Född 2004
e: Akribori-Trofé-Ursus

Har gått kvalitén men inte så lysande resultat tyvärr. Hade ut ET för en vecka sedan och hon hittade massa spänningar, troligen har han rullat fast i boxen eller gåt omkull i hagen.:mad: Typiskt att man inte kollade det innan kvalitén........

Styrka: Väldigt samarbetsvillig, känslig, mkt framåtbjudning, modig

Svagheter: Lite kort i ryggen och blir därmed svår att få loss och få till gunget sas..

Målet är att komma så långt det går.. Men kortsiktigt så satsar vi på Breeders nästa år.:bump:

15314917.jpg

21562487.jpg

Inte min, ridskolans som jag rider och tävlar...

Valack född 1997, zweibrücker imp. Tyskland. e. Furier - Wunderlich - Dacapo.

Vi tävlar LA, har precis debuterat LA:6 med placering. Målet...Känns svårt att komma högre i klasserna, men jobba på i samma klasser för stadiga, bra resultat.

Fördelar: Vacker, mjuk, ger en bra ridkänsla. Bra takt, stadig rent allmänt. Ingen jättegång, men tre helt OK gångarter.
Nackdelar: Kunde inte komma på några först, men sen kom jag på det; väldigt överbyggd. Långa fina bakben men om ändå frambenen vore lika långa...haha Svårt att rida i uppförsbacke när man liksom börjar på minus. Lite väl smidig i kroppen, blir gärna lite "ålig".

Bilder:
23907807.jpg

23907818.jpg

23907805.jpg

Hedwig f. 2002
D-Day-Furioso III-Hertigen
Tävlar LA

Styrkor: Väldigt trevligt temperament,okomplicerad, ambitiös och lättriden. Tre bra taktmässig gångarter. Vacker.

Svagheter: Matte förmodligen. Tycker inte att hon har några speciella svagheter.

Närmsta mål: Bygga upp styrka och smidighet. Starta LA5-LA6 till våren.

Mål: Svår klass

vackrast2.JPG

hannover3_080329.JPG

Nämner två av mina hästar,

Brownie e. Bernstein - Ganesco, född 98.
Tävlad upp till intermediaire 1 med mig, med placeringar. Målet är att nästa höst starta svår B1, rida YR EM, vara sämst 2a på årets SM. De kortsiktiga målen så att säga.. Annars är målet att vara en av de Påtänkta till OS 2012. Styrkan är den otroliga arbetsviljan, men detta kan också vändas mot henne då hjärnan blir lite överhettad ibland.. ;)

Don Corleone: Don Schufro - Bolero, född 2001.
Endast tävlad en gång, för ca ett halvår sedan i LB.. Men byter i varje upp till 7byten, piaffar och gör fantastiska piruetter och travökningar. Har en 10 mässig skritt och vackrare häst får man leta efter! Hans styrka är som jag nämnde ovan piruetterna, skritten och travökningar, svagheten är samlade traven men får mycket bra hjälp av Anky med den just nu. Målet är att han ska gå GP som 9åring, starta internationella YR tävlingar nästa år, rida YR SM, kanske om han lär sig passagen starta svår B1 till nästa höst.. hihi, han är helt underbar!

Hur går det nere hos Anky? Är det kul att jobba där, får du rida mycket?

Ha ha ha, ok kammen åkte fram direkt :rofl::D.

Förresten, kan du ta och kamma dig själv. Din är minst lika fin!!

Nog för att han är söt men han kommer ju inte i närheten av din!!:bow::bow:

"Min" dressyrare heter Linnéa och är född 1996, e.Egerländer, ue.Napoleon. Hon och jag ska starta LA denna termin, men målet är att under nästa termin komma ut på msv :bump:
Styrka: Tre taktmässiga, stora och runda gångarter. Blir ibland spänd och "stoig", men det gör ridbarheten bara ennu större. Jättecool häst att rida, verkligen! Hon tycker det är roligt att arbete, och älskar verkligen att göra rätt för sig. Jag sitter alltid av med ett gigantiskt leende på läpparna. :D Och det bästa av allt; hon är väldigt utvecklingsbar.
Svaghet: Näst intill överbyggd, dock så märks det inte av under arbete, då hon jobbar med baken mycket bra under sig, och håller ett naturligt "uppåttänk". :love:

n633683012_1340949

n633683012_1340948

Ella, f. 97
Elmshorn- Krocket - Harras
Tävlar LB

Styrkor: bra gångarter med stora register, snygg att se på, lätt för samling.
Svagheter: Lite svår i temperamentet, otroligt känslig (vilket egentligen är en styrka, om jag bara lär mig att man inte får höj blicken för fort...), fruktansvärda brunster.
Mål: St George
S5000244.jpg

Lycka f. 02
Bernstein- Magritte- Lester
Tävlar LA

Styrkor; fantastiskt temperament, mycket ambitiös, gillar att tävla, lättlärd.
Svagheter; Blir skadad hela tiden, skritten, kort hals.
Mål: St George
blandadkompott015.jpg

Jag har precis impulsköpt en 3-årig tjej e. Florencio I - Florestan ue. Pik Labionics - Pik Bube
Tyvärr vet jag inte så mycket om henne då hon precis har kommit från Tyskland och jag inte har sett henne "live" ännu! Enligt beskrivning ska hon röra sig riktigt bra och vara en trevlig häst på alla sätt och vis. Dock är inridning endast påbörjad så vi får väl se vad det blir av henne! Ska hämta henne på söndag så då ska ni få en bättre presentation och foton!

Min gamla tävlingshäst har precis flyttat till sitt nya hem och han var född -00 e. Pans Kardinal - Prizma - Elizar
Styrkor: Väldigt snygg att se på! Hade en mycket god takt och en riktigt bra trav.
Svagheter: Ganska dålig skritt. Lite väl lång i ryggen och ibland för skarp i psyket.
Presterat: Har gått upp till LA4 med skapliga resultat, har även visat sina framhovar i både fälttävlan och hoppning.

Laholmblokopiera.jpg

Jag har en 6-årig valack efter Guinness-Dragon-Modesto. Tanken var att vi skulle starta LA nu i höst, men på grund av en sträckning har vi fått vila i 7 veckor! Lång historia, men viloperioden kunde har varit betydligt kortare om orsaken hittats snabbare.. Efter två equiterapeuter och en veterinär är vi iaf äntligen igång! Nu är målet att komma ut på någon liten tävling innan året är slut. LA får vi ta till våren istället :)

Primos styrkor: Älskar att träna, goda grundgångarter med + för galoppen. Lätt för samling. (Dock inte riktigt styrkan att klara det i galoppen än)

Primos svagheter: Blir väldigt spänd på tävling än så länge. Klantig, kommer ofta in från hagen med småsår eller sträckningar...

Mål: Just nu att komma igång och sedan bygga upp styrkan. På längre sikt är målet att starta svår klass.

IMG_0200_2.jpg

IMG_0365_1.jpg

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 553
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 725
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar