Utställningstråden 2016

Japp. Senast häromdagen skrev en uppfödare på fb att en hane matvägsr pga löptik, "han får inte tappa konditionen inför utställningarna". Vilken kondition undrar jag då, hunden gör inget annat än går i rastgård och åker på utställning ;)

Det är ledsamt.
Visst jag ger Bettan en lite lyxigare kvällsmat och frulle precis innan dagen D. Det fyller säkert ingen funktion egentligen men "uppdragen buklinje" är vanligt förekommande och då kan hon väl få fylla magen kvällen och morgonen innan.

Det är ledsamt.
Visst jag ger Bettan en lite lyxigare kvällsmat och frulle precis innan dagen D. Det fyller säkert ingen funktion egentligen men "uppdragen buklinje" är vanligt förekommande och då kan hon väl få fylla magen kvällen och morgonen innan.
Jag göder också på mina hundar inför utställning. Tragiskt, jag vet.. :o Jag har fått höra att min hane är för lätt och blivit utkastade med VG. Nu väger han några kilo mer och får alltid excellent, inte ett ord om att han är högställd och luftig. Men jag är åtminstone medveten om det.. :angel:

Jag göder också på mina hundar inför utställning. Tragiskt, jag vet.. :o Jag har fått höra att min hane är för lätt och blivit utkastade med VG. Nu väger han några kilo mer och får alltid excellent, inte ett ord om att han är högställd och luftig. Men jag är åtminstone medveten om det.. :angel:

Ja och sen aktiverar väl du dina hundar med?
Jag skulle inte kunna göda min, man kan inte äta skinkost varje dag säger husse :angel:

Ja och sen aktiverar väl du dina hundar med?
Jag skulle inte kunna göda min, man kan inte äta skinkost varje dag säger husse :angel:
Självklart! Jag får höra att mina hundar är för magra för att det inte rullar över ryggen.. :(

Hahaha varför inte.. Slår vad om att det går :angel:

Självklart! Jag får höra att mina hundar är för magra för att det inte rullar över ryggen.. :(

Hahaha varför inte.. Slår vad om att det går :angel:

Precis. Där tycker jag det är en stor skillnad om hunden är fet och inte har kondition (fet och bara ligger hemma) eller fet och i kondition :p (Nu följer jag dig på instagram och har inte reagerat på nån fetma så det kan inte vara jätteilla :p Kräktes lite i munnen när jag såg labbarna i söndags...)

Haha hon skulle säkert rata skinkosten också efter ett tag, inte värt det :p Osså skulle hon säkert inte vara lika snabb i agilityn.

Precis. Där tycker jag det är en stor skillnad om hunden är fet och inte har kondition (fet och bara ligger hemma) eller fet och i kondition :p (Nu följer jag dig på instagram och har inte reagerat på nån fetma så det kan inte vara jätteilla :p Kräktes lite i munnen när jag såg labbarna i söndags...)

Haha hon skulle säkert rata skinkosten också efter ett tag, inte värt det :p Osså skulle hon säkert inte vara lika snabb i agilityn.
Vilken tur ;) Jaa labbarna är groteska.. :(

Haha Woooow! Inte värt det nej ;)

Jag är lite glad över att jag har ett pälsdjur. Det syns inte att han är en förklädd vinthund under pälsen. :angel: Men han fick kritik på att han har för lite päls och är gänglig.

Tycker att det börjar gå till överstyr med tanke på att pälsen ska vara "Pälsen skall vara rak eller vågig, medellång på kroppen och måttligt längre i man och krage, vilka skall vara mer framträdande hos hanhundar än tikar. Pälsen skall vara kort och slät på huvudet, öronen, på frambenens framsidor samt på hasorna. På baksidan av frambenen och låren skall pälsen bilda måttligt långa behäng."

Och min räknas till att ha för lite päls när vi varit iväg i valpklass...
4_by_tontorollostorm-da88tn8.jpg

Vi håller till i Stockholm! Jag har problemet att han antingen springer lite som en krabba och stirrar på mig eller så flyger han fram som en jävla känguru.
Krabbspringet beror på att ni tränar,så lär in framåt. Kängrun misstänkte jag efter att ha sett videon från m-testen :D

Krabbspringet beror på att ni tränar,så lär in framåt. Kängrun misstänkte jag efter att ha sett videon från m-testen :D

Men vad menar du? Han har inte alls helium i kroppen. :angel::angel::angel:

Han har ett framåt kommando. För drag. Då lägger han i fyrhjulsdriften. :devil: För försöka lära in ett till framåt kommando. Ett som betyder springa fint. :nailbiting:

Men vad menar du? Han har inte alls helium i kroppen. :angel::angel::angel:

Han har ett framåt kommando. För drag. Då lägger han i fyrhjulsdriften. :devil: För försöka lära in ett till framåt kommando. Ett som betyder springa fint. :nailbiting:
Lär in före då,det kan man göra på promenaden.

Jag är lite glad över att jag har ett pälsdjur. Det syns inte att han är en förklädd vinthund under pälsen. :angel: Men han fick kritik på att han har för lite päls och är gänglig.

Tycker att det börjar gå till överstyr med tanke på att pälsen ska vara "Pälsen skall vara rak eller vågig, medellång på kroppen och måttligt längre i man och krage, vilka skall vara mer framträdande hos hanhundar än tikar. Pälsen skall vara kort och slät på huvudet, öronen, på frambenens framsidor samt på hasorna. På baksidan av frambenen och låren skall pälsen bilda måttligt långa behäng."

Och min räknas till att ha för lite päls när vi varit iväg i valpklass...
4_by_tontorollostorm-da88tn8.jpg

Men hur mycket päls ska de ha då? Detta är iof en tik. Men den blev BIS valp.

VALP_LORD_01.jpg

Men hur mycket päls ska de ha då? Detta är iof en tik. Men den blev BIS valp.

VALP_LORD_01.jpg

Ingen aning, tycker det är konstigt att han fått kritik på pälsen när man läser rasstandarden. Men det har varit på inoff. utställningar så det kanske blir bättre när vi kommer till en officiell? Hanarna ska vara mer pälsiga än tikarna.

Ingen aning, tycker det är konstigt att han fått kritik på pälsen när man läser rasstandarden. Men det har varit på inoff. utställningar så det kanske blir bättre när vi kommer till en officiell? Hanarna ska vara mer pälsiga än tikarna.

Är han ställd en gång? Jag hade absolut ställt han igen utan att kunna rasen. Kan ju skilja mellan domarna. Men tycker också det låter konstigt.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 617
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Motionscykel?
  • Lego 5 årig kille