Så kanske det är.. Är det korrupt och mycket byråkrati?
Det finns en anledning till att man tvivlar på ryss meriter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns en anledning till att man tvivlar på ryss meriter
Ja resultaten på hemsidan verkar man inte kunna lita på.. Men vore roligt o veta hur BIR o BIM väljs när CACIB-hanen inte är en av dom.. Kan det möjligtvis vara så att juniorerna inte är med i bästa hane/tik pga att dom inte kan ta CACIB, och sedan tävlar de två bästa juniorerna plus bästa hane och tik om BIR/BIM..?Har också funderat!
På resultaten för eurasier så var det två som blev bim-junior (eller om det var bir, minns inte nu) den ena var inte ens junior....struligt!
Ja,det finns frallor med samma meriter från 2 olika utställningar i 2 olika ryssländer samma dag,utan att det är möjligt att vara på båda ställena samtidigt,men det "kostar" att ligga på topp.Så kanske det är.. Är det korrupt och mycket byråkrati?
Ja,det finns frallor med samma meriter från 2 olika utställningar i 2 olika ryssländer samma dag,utan att det är möjligt att vara på båda ställena samtidigt,men det "kostar" att ligga på topp.
En av mina fd frallor har 3 köpta titlar ,helt sjukt
Ja resultaten på hemsidan verkar man inte kunna lita på.. Men vore roligt o veta hur BIR o BIM väljs när CACIB-hanen inte är en av dom.. Kan det möjligtvis vara så att juniorerna inte är med i bästa hane/tik pga att dom inte kan ta CACIB, och sedan tävlar de två bästa juniorerna plus bästa hane och tik om BIR/BIM..?
Jag tänkte när ryssland vann freestyle/htm (minns inte vilken, eller vann de båda?) att det var ju..intressant..
Men sen har jag ingen aning hur det gått för dem under tidigare VM så de kanske är så duktiga, jag har noll koll men nog funderade jag..
Ja, jag har läst mig till reglerna nu. Det enda som avviker mot det du berättar är att Ryssland inte hade någon bästa hane/tik utan WW, JWW och VWW V varje kön gick alla in i BIR/BIM, iaf i dalmatinerringen. Såg film på det.Världsutställningen har gått till på samma sätt alla år jag deltagit på den vilket är 5 stycken. Nu var jag inte i Ryssland i år men jag skulle tro att det är samma regler även där.
Först tävlar juniorerna om sin titel, en hane och en tik bli JWW. Dessa tävlar sedan mot varandra i BIR/BIM junior.
Sedan är det unghund, öppen och championklass klassvinnare på respektive kön som går in och tävlar om att få CACIB och därmed WW titeln. Efter det så ska r-cacib delas ut och då går nummer två från den klassen som WW kom från in för att tävla om r-cacib, WW är alltså inte med här.
Veteranerna går till på samma sätt som ju juniorerna och den vinnande hanen och vinnande tiken får VWW titeln. Även de tävlar om BIR/BIM veteran.
Cert tävlar alla klassvinnare om förutsatt att de inte är champion.
Därefter är det dags att utse bästa hane resp bästa tik och där tävlar JWW, WW och VWW mot varandra. Vinnaren där tävlar vidare och får möta motsatt kön i BIR/BIM.
Hoppas jag lyckades förklara så ni förstår!
GRATTISJag har en svensk & finsk champion nu
Jag har en svensk & finsk champion nu