Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade ju dock hoppats på att Sverige skulle få den Men tyskland är inte så fasligt långt, även om vi behöver så jäkla många cert där..Här blev det Excellent 3 men utan CK då damen inte ville gå ett normalt steg idag.
Men en rolig grej som släpptes i veckan är att världsutställningen 2017 inte ska vara i Ecuador längre utan de har flyttat den till Leipzig, Tyskland
Jätteroligt och jag är taggad trots att jag egentligen inte har en hund att ställa!
Jag hade ju dock hoppats på att Sverige skulle få den Men tyskland är inte så fasligt långt, även om vi behöver så jäkla många cert där..
Ja du har koll på Tyskland va? Jag är dåligt insatt i det, vet bara att det är måååånga.. Bör ju finnas rasspecialer i anslutning också.. Men räknas dom certen som klubb-cert eller nått?Jo fem stycken. Fast certet i Dortmund räknas dubbelt, så fyra om man får ett där
Men värdsvinnartitel kan du ju få!
Leipzig är tusen gånger bättre än Ecuador
Ja du har koll på Tyskland va? Jag är dåligt insatt i det, vet bara att det är måååånga.. Bör ju finnas rasspecialer i anslutning också.. Men räknas dom certen som klubb-cert eller nått?
Tyskland är "a lot closer" som en tysk uppfödarbekant sa. Fast det hade nog varit mindre konkurrens i Ecuador Får se om vi åker.. Grabben har väl ingen chans på titeln men han skulle kanske kunna marknadsföra sig lite där.. Tyskarna gillar honom. Och lilltjejen är precis under 2 år då, så hon har nog inte heller nån chans på nån titel så..
Intressant! Vilken djungel Har ju dock ingen junior då så J-CH har jag ju ingen som kan bli.. Ska satsa på juniortitlarna i Norden i år.Ja, jag ställde Dahlia en del när hon var junior och jag pluggade där nere, så hon blev tysk juniorchampion. De har ju juniorchampionat där precis som många andra europeiska länder.
För att bli tysk champion (Deutscher Champion VDH) måste du ha sammanlagt 5 cert, tagna efter 15 månaders ålder.
Minst 3 st cert ska vara tagna på nationell/internationell utställning medan 2 stycken kan du ta på klubbutställning. Sen kan man även få klubbchampionat, men de certen kan man bara erövra på klubbutställningar och titeln är inte officiellt såvida att den reggas i VDH (motsvarande SKK).
Vad gäller WDS så är det olika om de hålla flera utställningar.
När vi var i Budapest var det sammanlagt tre utställningar för oss med dvärgschnauzrar: en internationell, en klubbutställning och så själva WDS.
I Salzburg vad det bara klubb+WDS och när vi var i Helsingfors så var det ingen annan utställning i samband med WDS.
Tyskland brukar dock generellt ha väldigt många utställningar (både klubb och "vanliga") så jag kan definitivt tänka mig att det kommer anordnas flera i samband med WDS nästa år.
Vissa länder lättar också på reglerna i samband med WDS. I Ungern var det så att om man fick cert båda dagarna så blev man ungersk champion, trots att de egentligwn krävde fler cert normalt sett.
1,5 år gammal. Bra storlek och format. Lite öppet vinklad i skuldervinkeln och lösa armbågar. Bra revben/bröstkorg?, skulle ha kortare länd. Öronen kunde vara bättre. Kunde ha bättre svansansättning. Plan/jämn överlinje. Täcker tillräckligt med mark.Någon som kan hjälpa mig översätta kritiken på min dvärgschnauzer från utställningen idag.
Tack1,5 år gammal. Bra storlek och format. Lite öppet vinklad i skuldervinkeln och lösa armbågar. Bra revben/bröstkorg?, skulle ha kortare länd. Öronen kunde vara bättre. Kunde ha bättre svansansättning. Plan/jämn överlinje. Täcker tillräckligt med mark.
Har också funderat!Förresten, är det någon som vet hur BIR och BIM väljs i Ryssland? Här är det ju bästa tik mot bästa hane, men bästa hane på WDS blev varken BIR eller BIM.. Han fick dock WW titeln.
Det finns en anledning till att man tvivlar på ryss meriterFörresten, är det någon som vet hur BIR och BIM väljs i Ryssland? Här är det ju bästa tik mot bästa hane, men bästa hane på WDS blev varken BIR eller BIM.. Han fick dock WW titeln.
Förresten, är det någon som vet hur BIR och BIM väljs i Ryssland? Här är det ju bästa tik mot bästa hane, men bästa hane på WDS blev varken BIR eller BIM.. Han fick dock WW titeln.[/QUOTE
Sitter o förfasas över allt kaos som verkar ha varit på WDS i år. Har läst en del historier på fb nu..
I flat-ringen dömdes juniorhanarna, och efter bedömningen kommer 2 hundar med handlers och säger "hoppsan vi missade visst bedömningen". DÅ GJORDE DOM OM BEDÖMNINGEN! Så den som vann första gången förlorade sin titel lika fort igen och blev bara tvåa..
I dalmatiner-ringen var det ännu mer kaos. Hund x blev BIR och Y blev BIM, a blev BIR junior och b blev BIM junior. Enligt online resultaten. Sedan hävdar ägaren till b att hennes hund blev BIR också ?! Ramaskri. Hon lägger ut bilder från ringen och på sitt diplom som bevis. Idag har domaren skrivit på sin fb: x blev BIM, y blev ingenting, a blev BIM junior och b blev BIR junior och BIR. Problemet är ju dock att det var a som var i junior-finalringen.. I grupp 6-finalen var ingen dalmatiner, för ingen visste vem som var BIR..
En av anledningarna till att man inte åkte på WDS i år. För mig betyder resultaten från årets tävling nada.
Jag tycker att det är sjukt att det får gå till sådär, men man kunde väl ana det innan.
Ryssarna är dessutom de som beter sig absolut mest galnast på alla WDS jag varit på.