Utställningstråden 2016

Inget championat idag heller, BH-2. Men det var en väldigt nära väns hund som fick sitt första cert så det känns faktiskt helt okej även om man önskar att han tog det där certet nån gång :p

Dagen blev, utställningsmässigt, något av en besvikelse. VG på både Tassa och hennes pappa (olika domare). I Tassas fall var "kritiken" befogad, även om det domaren såg som fel är det jag ser som rätt. Olika smak helt enkelt. I pappas fall var kritiken... speciellt. Det som dömdes ner hos honom premierades hos flera andra i samma ras. Helheten tilltalade uppenbarligen inte domaren. Jaja, nya friska tag imorgon :)
Och: det var fint väder, Tassa skötte sig fantastiskt och jag fick träffa och prata med en massa härliga griffon-människor :)

Snart utställningspremiär för mig detta år! Ska till Leksand med några vänner, vi har hyrt en så fin stuga.
Är så taggad :D Jag hoppas på ett CK för Dahlia (vilket inte är så lätt då hon tar hoppsasteg för jämnan :arghh:) men vi behöver poängen det ger för tävlan om årets allroundhund i svenska schnauzer-pinscher klubben.
Certet lär vi inte få, då bland annat hennes halvsyster ska ställas som är jättefin och kan gå normalt :cool:
Någon mer som ska ställa? Vilken dag?

Skulle i och för sig hjälpt en vän att ställa hund i Norrköping i helgen då hon ska ha både avels- och uppfödargrupp men behövde tacka nej pga kommer ha nyopererad vovve i helgen.

Snart utställningspremiär för mig detta år! Ska till Leksand med några vänner, vi har hyrt en så fin stuga.
Är så taggad :D Jag hoppas på ett CK för Dahlia (vilket inte är så lätt då hon tar hoppsasteg för jämnan :arghh:) men vi behöver poängen det ger för tävlan om årets allroundhund i svenska schnauzer-pinscher klubben.
Certet lär vi inte få, då bland annat hennes halvsyster ska ställas som är jättefin och kan gå normalt :cool:
Någon mer som ska ställa? Vilken dag?

Skulle i och för sig hjälpt en vän att ställa hund i Norrköping i helgen då hon ska ha både avels- och uppfödargrupp men behövde tacka nej pga kommer ha nyopererad vovve i helgen.
Jag ska ställa 18 juni, tror det är Lördagen va? Är för lat för att kolla upp det nu! ;)

Jag ska ställa 18 juni, tror det är Lördagen va? Är för lat för att kolla upp det nu! ;)

Ja det är det! Då är vi där samma dag. Måste säga hej ju!
Förutom att jag finns vid DS-ringen har mina vänner en podengo portugues, en svensk lapphund och en RR som jag ska heja på :D Fullt upp!

Ja det är det! Då är vi där samma dag. Måste säga hej ju!
Förutom att jag finns vid DS-ringen har mina vänner en podengo portugues, en svensk lapphund och en RR som jag ska heja på :D Fullt upp!
Kul! Ingen av de raserna komma gå i samma ring som oss iaf. Du får hålla tummarna att det får bra för oss då, annars är jag sur ;) domaren vet jag gillar min hund.. Men det finns ju flera hundar hon gillar också så!

Vovves syster skall till Leksand iaf! Vet inte om fler av syskonen skall dit men säkert fler från samma uppfödare. Var sugen men vi drar till Finland i stället.
Domarbyte men tror det kan va bra för oss! Ironiskt nog har det aldrig varit så många anmälda på den utställningen som nu när vi ska dit :rofl: iaf inte de senaste 4 åren typ.

Bara min öppen-hane :) Känns lite som att slänga pengar i sjön att ställa en valp, är ju ändå inte officiellt. Och tiken ska inte ställas för delägarens andra tik ska ställas, hon vill inte ha konkurrens om certet.. ;) Tack! Och detsamma såklart!

Har ni inga årets valp-listor i rasklubben?
Eller sikta på Puppy of the year? :D
Jag älskar att ställa valp, det är så kravlöst men ändå roligt och lättare att hamna i stora ringen sen ;)
Men förstår dig också, allt med utställning är så satans dyrt...
Bor du över?

Har ni inga årets valp-listor i rasklubben?
Eller sikta på Puppy of the year? :D
Jag älskar att ställa valp, det är så kravlöst men ändå roligt och lättare att hamna i stora ringen sen ;)
Men förstår dig också, allt med utställning är så satans dyrt...
Bor du över?
Nej, ingen årets valp bara årets hund, uppfödare och veteran. Och lydnad, rally, drag, viltspår, agility ;)
Visst, kul att komma till stora ringen men jag känner att det blir så påfrestande för henne att ligga o vänta en hel dag för att gå i finalen.. Jag kanske är lite töntig ;) hon ska iallafall ställas i Tvååker båda dagar och rasspecialen 2 dagar helgen efter, det får räcka ;)
Nej vi åker tur o retur :)

Nej, ingen årets valp bara årets hund, uppfödare och veteran. Och lydnad, rally, drag, viltspår, agility ;)
Visst, kul att komma till stora ringen men jag känner att det blir så påfrestande för henne att ligga o vänta en hel dag för att gå i finalen.. Jag kanske är lite töntig ;) hon ska iallafall ställas i Tvååker båda dagar och rasspecialen 2 dagar helgen efter, det får räcka ;)
Nej vi åker tur o retur :)

Vad synd att ni inte har någon sådan lista!
Jo det är ju ansträngande för en valp, särskilt om det är väldigt varmt,
Låter som att ni har fullt upp så att det räcker ;)

Har inte varit där men ska dit i år :D

/ mvh hon som ska åka överallt i år..
Vad kul!
Jag ska rådgöra med uppfödarna i helgen så de inte tycker jag är helt galen som drar till Åland med en sex år gammal öppentik helt utan meriter.
Men det lutar åt att jag planerar in att åka dit ändå, vi har ju ett gäng svenska bekräftade CACIB så det vore ju kul att få ett utländskt också och åker vi inte dit får vi definitivt inget!
Och vem vet, i september kanse meriterna är på plats :p och det skulle inte förvåna mig om uppfödaren hänger på med ett gäng också.

Jag är lite sugen på att åka till Åland i höst. Någon som varit där? Någon som ska dit i år?

Det är en mysig liten utställning och trevligt på Åland, speciellt om man har tur med vädret. Dessutom har Eckerölinjen en jättegod buffé (jag hatar typ buffé annars men denna är riktigt bra, även för vegos).

Vad kul!
Jag ska rådgöra med uppfödarna i helgen så de inte tycker jag är helt galen som drar till Åland med en sex år gammal öppentik helt utan meriter.
Men det lutar åt att jag planerar in att åka dit ändå, vi har ju ett gäng svenska bekräftade CACIB så det vore ju kul att få ett utländskt också och åker vi inte dit får vi definitivt inget!
Och vem vet, i september kanse meriterna är på plats :p och det skulle inte förvåna mig om uppfödaren hänger på med ett gäng också.
Tycker absolut att du ska åka. Som sagt, du har ju inte chansen på nått utländskt CACIB om du inte åker ;) Brukar det vara många schäfrar anmälda? Det är inte alls många dalmatiner, så jag hoppas på åtminstone 1 cert.. Vi får se. Tiken blir 9 månader samma dag haha. Hanen är lagom fin, han är tillräckligt fin för att ta cert om det inte finns några andra hundar som är finare, typ. Dock är det en norsk domare, så inte till våran fördel men men..
Det var billigt att åka över och vi har fixat boende med gångavstånd både från hamnen och till utställningen, så perfekt ju! Har också hört att det ska vara bra buffé, så jag läängtar.. Synd att det är så långt kvar bara ;)

Tycker absolut att du ska åka. Som sagt, du har ju inte chansen på nått utländskt CACIB om du inte åker ;) Brukar det vara många schäfrar anmälda? Det är inte alls många dalmatiner, så jag hoppas på åtminstone 1 cert.. Vi får se. Tiken blir 9 månader samma dag haha. Hanen är lagom fin, han är tillräckligt fin för att ta cert om det inte finns några andra hundar som är finare, typ. Dock är det en norsk domare, så inte till våran fördel men men..
Det var billigt att åka över och vi har fixat boende med gångavstånd både från hamnen och till utställningen, så perfekt ju! Har också hört att det ska vara bra buffé, så jag läängtar.. Synd att det är så långt kvar bara ;)

Det är sällan många schäfrar på skk utställning och ännu färre lurv så är hon i päls och inte alltför galen så har hon inget att skämmas för. Då MÅSTE vi ha bukeutställningsträff och göra ett "svenskläger" :bump:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 614
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar