Utställningstråden 2016

Hmm, då kanske jag hinner. Beror på om jag får liv i tonårssonen så vi kommer iväg i vettig tid. Hade varit kul att se dig och prickarna!
Ska du inte ställa själv? Nej just ja, ni går ju söndagen. Jösses, ska jag få publik :nailbiting: Läskigt! Jag har bara min öppenhane med mig. Kom fram o heja om du kommer, jag kommer vara i ett blått tält. Karolina kan du fråga efter ;)

Ska du inte ställa själv? Nej just ja, ni går ju söndagen. Jösses, ska jag få publik :nailbiting: Läskigt! Jag har bara min öppenhane med mig. Kom fram o heja om du kommer, jag kommer vara i ett blått tält. Karolina kan du fråga efter ;)

Hoppas hinna men som sagt, med en tonåring som ska med vet man aldrig....

13394189_10206347089783861_3365390390725505439_n.jpg

Tredje bästa hane med R-CERT.
''Härlig könsprägel, vackra linjer. Maskulint huvud, vackert uttryck. Välansatta öron som kunde vara lite mer uppbrutna. Vacker hals, mycket bra förbröst. Välkroppad. God bredd i låren, starka ben. Rör sig väl från sidan. Utmärkt visad!"

Och oj vad jag älskar den här hunden! :love: Går på långt, slakt koppel och lägger sig direkt vid passivitet på utställningsplatsen trots osäkerhet runt andra hundar. Sover snällt i sin bur. Älskar alla som vill hälsa på honom. Sköter sig som en ängel i ringen. Sen skadar det ju inte att jag tycker att han är förbannat snygg också.. :heart

13394189_10206347089783861_3365390390725505439_n.jpg

Tredje bästa hane med R-CERT.
''Härlig könsprägel, vackra linjer. Maskulint huvud, vackert uttryck. Välansatta öron som kunde vara lite mer uppbrutna. Vacker hals, mycket bra förbröst. Välkroppad. God bredd i låren, starka ben. Rör sig väl från sidan. Utmärkt visad!"

Och oj vad jag älskar den här hunden! :love: Går på långt, slakt koppel och lägger sig direkt vid passivitet på utställningsplatsen trots osäkerhet runt andra hundar. Sover snällt i sin bur. Älskar alla som vill hälsa på honom. Sköter sig som en ängel i ringen. Sen skadar det ju inte att jag tycker att han är förbannat snygg också.. :heart

Grattis!!
Vi var inte ens in på utställningsområdet idag, packade upp och sen har vi bara slappat i solstolarna och grillat nu på kvällen. Tokladde inför morgondagen!

• Gilla
Reactions: Laa
Grattis!!
Vi var inte ens in på utställningsområdet idag, packade upp och sen har vi bara slappat i solstolarna och grillat nu på kvällen. Tokladde inför morgondagen!
Tack! :D
Vilken ring är ni i imorgon och typ vilken tid? Ska dit med en kompis så kanske hinner kika på er med ;)

En dryg vecka kvar till Leksandutställningen och jag kan fortfarande inte se att de lagt ut något PM med ringfördelning osv. Har någon annan sett något?
Tycker att det är konstig!

Är det lördagen ni ställer i Leksand, ni som ska dit? Åker dit med svärmor och vill ju gärna heja på er som ska dit. Och @Malibu_Stacy , får jag fråga vart stugan ligger som ni ska hyra? Stugan vi hyrde ett läsår hyrs ut sommartid så är mest bara nyfiken :D

Och en fråga: finns det något man ska tänka på som besökare? Har nog aldrig varit på hundutställning men har ju ställt ut katt och där är det ju no no att klappa katterna utan att fråga (såklart) och sprita händerna tex. Och att innan man ska upp för bedömning kan man vara nervös och inte så talför. Får man fotografera hundarna eller kan folk vara vresiga om det? Alltså, FÅR, får jag ju, enligt lag, men ja, oskrivna regler eller nåt?

Är det lördagen ni ställer i Leksand, ni som ska dit? Åker dit med svärmor och vill ju gärna heja på er som ska dit. Och @Malibu_Stacy , får jag fråga vart stugan ligger som ni ska hyra? Stugan vi hyrde ett läsår hyrs ut sommartid så är mest bara nyfiken :D

Och en fråga: finns det något man ska tänka på som besökare? Har nog aldrig varit på hundutställning men har ju ställt ut katt och där är det ju no no att klappa katterna utan att fråga (såklart) och sprita händerna tex. Och att innan man ska upp för bedömning kan man vara nervös och inte så talför. Får man fotografera hundarna eller kan folk vara vresiga om det? Alltså, FÅR, får jag ju, enligt lag, men ja, oskrivna regler eller nåt?

Vi ställer på lördagen och peppar och salt börjar redan kl 9:00.
Vi bor i en stuga på Leksand Strand Resort (en av Tallbacken 2-stugorna).
Du får absolut fota dom som är inne i ringen, brukar alltid vara flera som fotar utanför. Men du får såklart inte stå och ropa och locka utanför, eller gå in i ringen (som är markerad med plastband).
Folk brukar vara väldigt pratglada på utställning, men generellt efter att de har varit inne med sin/sina hundar.
Min ras behöver borstas upp, klippas och fixas innan man ska in och då brukar man vara stressad och nervös och kanske inte så talför :p
Klappa hundar bör du såklart inte göra om du inte fått tillåtelse från ägaren.

Imorgon åker vi hem efter tre dagar i Vejen. Tre dagar med otroligt fina hundar från 7 olika länder, extremt många anmälda och helt olika domare.. Zippo fick excellent alla dagar och placerade sig som nummer 2, 4, 4. Första dagen med CK och shortlisted i bästa hane. Fina kritiker och jag är ganska nöjd, vi placerade oss iallafall alla dagar! :D

Vi ställer på lördagen och peppar och salt börjar redan kl 9:00.
Vi bor i en stuga på Leksand Strand Resort (en av Tallbacken 2-stugorna).
Du får absolut fota dom som är inne i ringen, brukar alltid vara flera som fotar utanför. Men du får såklart inte stå och ropa och locka utanför, eller gå in i ringen (som är markerad med plastband).
Folk brukar vara väldigt pratglada på utställning, men generellt efter att de har varit inne med sin/sina hundar.
Min ras behöver borstas upp, klippas och fixas innan man ska in och då brukar man vara stressad och nervös och kanske inte så talför :p
Klappa hundar bör du såklart inte göra om du inte fått tillåtelse från ägaren.

Inga konstigheter alltså. Bra att veta. Lördag kl 9. Får se om jag hittar på dig efteråt då :up:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 617
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023