Utställningstråden 2016

2016-07-02-19-31-49.jpg

Fick ett foto på min kille i ringen i Borås! Var ju inte där själv så det var kul! :love:

Om han inte kommer hem efter tvååker så kanske han har hamnat i Vänersborg. Vill sno honom. :love::love::love::sneaky::sneaky:

Funderar på om jag ska ställa den här snorungen
13417520_1299941043351004_7220403085056616374_n.jpg

när vi anordnar Skånespecial.
Han är född i April 2015, fattar jag det rätt då om jag tänker att han kan gå Juniorklass? Jag vet vilka hundar han kommer möta i Unghundsklassen och det känns inte riktigt lönt att ställa då.
Jag misstänker att han ändå bara får ett good dock iom att han inte är stor som en GD eller fet som en julgris..
Tankar?

Han är född i April 2015, fattar jag det rätt då om jag tänker att han kan gå Juniorklass? Jag vet vilka hundar han kommer möta i Unghundsklassen och det känns inte riktigt lönt att ställa då.
Jag misstänker att han ändå bara får ett good dock iom att han inte är stor som en GD eller fet som en julgris..
Tankar?
Beror ju på när utställningen är ;) men tom oktober det datum han är född så kan han gå i juniorklass ja.

Är detta en DSG, eller har jag helt fel? Jösses måste jag säga, nu vet jag ju inte hur dom ska se ut exteriörmässigt men, det var den snyggaste DSG jag har sett! Den har ju muskler! :eek: Alla jag sett på utställningar brukar se ut som tunnor på ben..

Lycka till! Ni är min vinnare! :up:

Men oj tack! :love: Ja visst är hon en DSG :o
Ja tyvärr vill man ha mycket "massa" på ett sätt som inte lockar mig. Jag är själv lite förvånad att det gått så bra för oss hittills (3 BIR valp av 3 utställningar) men vi får väl se hur hon hävdar sig bland juniorerna. Vissa domare vill mer ha Bettys modell och vissa vill ha mycket massa (och då är vi vrålkörda).
Lite exempel från rasspecialen.
Vinnaren bland championhanarna på rasspecialen förra året (NORD USCH)
img_638.jpg

Vinnaren bland juniortikarna samma utställning.
img_686.jpg

Bästa championtik (NO USCH SE USCH)
img_706.jpg

Tankar?
Heja Ammo! :D Han kommer vinna helt klart :cool:

Jag har anmält till årets största vinthundsutställning, sista helgen i juli. Dagen innan är det salukiutställning på samma plats och idag kom det ut att det är 197(!) salukis anmälda dit. (På vanliga utställningar är det kanske 30-40st). Det lär vara minst lika många dagen som jag ställer, så tja, jag väntar mig inga direkta placeringar om vi säger så.

Aysu ska ställas i öppenklass, vilket redan irriterar mig, jag vill ställa henne i bruksklass men trots att hon är bland de bästa på LC så räcker hennes meriter inte eftersom hon inte startat på två internationella prov med minst 1 års mellanrum... Så ja, jag hoppas på att hon ska få ett exellent, men kommer samtidigt inte bli förvånad om hon bara får ett good.

Ebrah går som junior och med tanke på att domaren på en inoff förut i princip försökte trösta mig för att jag hade så orastypisk hund så får vi väl se hur det går den här gången ;) Hon är en galet snygg saluki, men vill domaren ha något med låång hals, lååånga bakben och mycket vinklar så kommer inte Ebrah att falla domaren i smaken.

Jag ser mest fram emot att träffa massvis av släktingar till mina hundar. Ebrahs pappa och några syskon kommer dit, sedan lär det komma syskon och halvsyskon till Aysu och flertalet salukis som jag är förtjust i rent allmänt. Yep, kameran ska med :D

Vart går den utställningen? :)

Ja tyvärr vill man ha mycket "massa" på ett sätt som inte lockar mig. Jag är själv lite förvånad att det gått så bra för oss hittills (3 BIR valp av 3 utställningar) men vi får väl se hur hon hävdar sig bland juniorerna. Vissa domare vill mer ha Bettys modell och vissa vill ha mycket massa (och då är vi vrålkörda).
img_638.jpg

img_686.jpg

img_706.jpg

Fy fan vad dom ser ut. Dom är ju nästan fetare än labbarna. (Eller i alla fall ungefär lika feta...)

img_638.jpg

img_686.jpg

img_706.jpg
Minns jag inte helt fel ska väl rasen ha små huvuden i jämfört mot kroppen? Men alltså.. Det där ser ju seriöst bara sjukt ut.. Din lilla loppa är finast! :love: Förstår inte varför folk har fått för sig att massa = fett :confused: Samma problem i min ras.

Jag funderar på att ställa Tonto när brukshundsklubben ska ha utställning 7 augusti. Han kommer att gå i Juniorklass då. Men han kan fortfarande inte springa i ringen så jag vet inte om det är värt att ens åka. Han har ju ingen päls heller. (Vilket jag visserligen tycker är skitbra. :p)

Minns jag inte helt fel ska väl rasen ha små huvuden i jämfört mot kroppen? Men alltså.. Det där ser ju seriöst bara sjukt ut.. Din lilla loppa är finast! :love: Förstår inte varför folk har fått för sig att massa = fett :confused: Samma problem i min ras.

Det är väl lättare att göda upp dem än se till att de musklar på sig :grin:

Fy fan vad dom ser ut. Dom är ju nästan fetare än labbarna. (Eller i alla fall ungefär lika feta...)

Jaaaapp :( Tyvärr verkar många av utställningshundarna inte träna något utan lunkar mest på gården.
Men sån tur är att det finns de som är lättare i modellen och vinner ändå :bow:
Spammar lite nu...

Tycker denna är fin, det är okej även fast att jag skulle vilja ha mer muskler i fronten.
IMG_8472.png

Denna är också fin (SE USCH) Mycket lättare i modellen och tydlig könsprägel.
img_202.jpg

Och även denna hane (FI JV-11 FI UCH NO UCH NORD JV-11 NORD USCH)
img_165.jpg

Ja, nu har jag inte sett så många direkt men de jag sett har inte varit fläskberg.

+ @Tonto Vi får väl se hur det går för Bettan :devil: Än har hon vart det dom vill ha även fast att vi i söndags fick påpekan om att hon behöver mer massa :idea: Men hänvisar lite till hundarna i mitt förra inlägg, de kan vara smäckrare. Men man tycker ju att domaren på rasspecialen ska ha full koll och bedöma efter det vi vill ha. Men jag håller inte med den domaren.

Jag funderar på att ställa Tonto när brukshundsklubben ska ha utställning 7 augusti. Han kommer att gå i Juniorklass då. Men han kan fortfarande inte springa i ringen så jag vet inte om det är värt att ens åka. Han har ju ingen päls heller. (Vilket jag visserligen tycker är skitbra. :p)
Du har ju en hel mån på dig att träna travning i rund ring.:idea:

PS det tar en kvart att lära in max :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 617
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar