Utställningstråden 2016

Ingen aning, tycker det är konstigt att han fått kritik på pälsen när man läser rasstandarden. Men det har varit på inoff. utställningar så det kanske blir bättre när vi kommer till en officiell? Hanarna ska vara mer pälsiga än tikarna.
Jag tycker han har päls nog men på utställning ska dom fluffas på nacke o hals,sen ser det ut på bilden som att någon har begått ett regelbrott o satt saxen i hans "byxor".

Jag tycker han har päls nog men på utställning ska dom fluffas på nacke o hals,sen ser det ut på bilden som att någon har begått ett regelbrott o satt saxen i hans "byxor".

Det gör jag till utställning, men frågan är om jag inte lyckas fluffa tillräckligt, Tycker att pälsen lägger sig himla snabbt igen.

Och det enda som är trimmat på honom är öronen och under tassarna. Han har bara fult "byxhår". :crazy:

Det gör jag till utställning, men frågan är om jag inte lyckas fluffa tillräckligt, Tycker att pälsen lägger sig himla snabbt igen.

Och det enda som är trimmat på honom är öronen och under tassarna. Han har bara fult "byxhår". :crazy:
Fluffar du med borste eller kam? Med eller utan vätska?

Är han ställd en gång? Jag hade absolut ställt han igen utan att kunna rasen. Kan ju skilja mellan domarna. Men tycker också det låter konstigt.

Jag har ställt honom tre gånger som valp. BIM och HP första gången. Åkte ut andra gången på grund av olikfärgade ögon och rosa på nosen :D. Tredje gången blev det BIR och HP om jag inte missminner mig. :) Men alltid fått kommentarer på pälsen.

Jag fönar med och fluffar med kam och har i "3D spray" när pälsen är blöt.
Skippa sprayen och ta med en borste,borsta bestämt uppåt och tuppera gärna försiktigt,men detta görs typ 5 min innan han ska in i ringen och så kör ett sista fluff innan ingång,resten lyfter du med kopplet och fingrarna i ringen.

Dobbis som haft utställnings collie :o (dock kårad)

Skippa sprayen och ta med en borste,borsta bestämt uppåt och tuppera gärna försiktigt,men detta görs typ 5 min innan han ska in i ringen och så kör ett sista fluff innan ingång,resten lyfter du med kopplet och fingrarna i ringen.

Dobbis som haft utställnings collie :o (dock kårad)

Tack för tips! :) Det uppskattas verkligen. Jag är helt värdelös på det här med utställningar och flufferiet!

Man ska fluffa hasorna och tassarna också. Dra upp pälsen mellan tårna. Pälsen ska borstas uppåt och sen klipper man så det blir runt och jämnt. ;)

Man ska fluffa hasorna och tassarna också. Dra upp pälsen mellan tårna. Pälsen ska borstas uppåt och sen klipper man så det blir runt och jämnt. ;)

Borstat upp pälsen på benen har jag gjort! Men jag förstår inte hur folk får pälsen att stå rakt ut på benen? Den lägger sig ju direkt när den har torkat om man inte har något medel i?

Som på den här?
869801600.jpg

Borstat upp pälsen på benen har jag gjort! Men jag förstår inte hur folk får pälsen att stå rakt ut på benen? Den lägger sig ju direkt när den har torkat om man inte har något medel i?

Som på den här?
869801600.jpg
Dom har inget medel i och gör det sista 10sek innan dom ska in i ringen,det är därför det flyger borstar i luften varefter dom räknar upp nr ordningen :D en del har tom borsten med sig in.:banghead:

PS Usch så fin den är :love:

Dom har inget medel i och gör det sista 10sek innan dom ska in i ringen,det är därför det flyger borstar i luften varefter dom räknar upp nr ordningen :D en del har tom borsten med sig in.:banghead:

PS Usch så fin den är :love:

Hahah! Då får jag väl borsta som en galning innan han ska in i ringen. :laugh:

Tack å hans vägnar!

Som på den här?
869801600.jpg
Borsta med karda! Och ja, precis innan du går in i ringen självklart ;)

Inga prickar på bild från Leksand (konstigt, för jag kollade på dom, men det var i slutet på dagen så glömde väl fota dom helt enkelt).

Men några DS-bilder vart väl på gränsen till godkända iaf. Riesen och standard. Golden. Lite fluff (Eurasier, keeshound, nånting sånt. Fluff).

Inga prickar på bild från Leksand (konstigt, för jag kollade på dom, men det var i slutet på dagen så glömde väl fota dom helt enkelt).

Men några DS-bilder vart väl på gränsen till godkända iaf. Riesen och standard. Golden. Lite fluff (Eurasier, keeshound, nånting sånt. Fluff).
Åh Eurasier! Vill jag gärna se :) :bump: om det var dom du fotade :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 617
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar