Utställningstråden 2016

Vg även i lördags.. Bra kritik men fick att han kunde haft bättre vinklar fram :confused: aldrig hört innan. Men så är det ju med denna bedömningssport :D
IMG_20160710_110045_zpscfrxdgcr.jpg

Vg även i lördags.. Bra kritik men fick att han kunde haft bättre vinklar fram :confused: aldrig hört innan. Men så är det ju med denna bedömningssport :D
IMG_20160710_110045_zpscfrxdgcr.jpg
Så fina ni är! :)
Min hane fick en gång vg pga att han hade krokiga framben enligt domaren. Sen gick domaren fram och kände på frambenen och ba nä de är ju inte krokiga, det är teckningen som gör att de SER krokiga ut. Men han ändrade sig inte för det..

Phu, jag har tillbringat helgen på kennelläger där vi bland annat har haft ringträning schäferstyle. Man kan säga att det var liiiiite skillnad mot vanlig SKK utställning och jisses vad jag har fått springa. Det visade sig att jag verkar ha en jäkla förmåga att få den mest ovilliga unghund att trava som en miljon hur nu det gick till med gängets fetaste och mest otränade tant. Men KUL var det och väldigt lärorikt att jobba med många olika hundar.
Men lite märkligt att man får ha medhjälpare som tjoar och tjimmar hur mycket som helst utanför ringen.

På SBK's och brukshundarnas rasspecialer får man dubbelhandla.
Jag har ännu aldrig varit på en schäferklubbsutställning men där är det tydligen mer regel än undantag med dubbelhandling.
På den SBK jag var förekom det men inte alls i den utsträckning som vi har tränat i helgen.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 617
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023