Haha, jag vet inte vad det är, men något fluffigt Ska kika sen om det finns något att lägga uppÅh Eurasier! Vill jag gärna se om det var dom du fotade
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, jag vet inte vad det är, men något fluffigt Ska kika sen om det finns något att lägga uppÅh Eurasier! Vill jag gärna se om det var dom du fotade
I Eskilstuna är det stråålande sol och tokvarmt! Ska försöka ta med oss vårat väder, lämna erat hemma är ni snälla! Vad säger väderprognosen, regn?Börjar känna mig lite nervös inför tvååker.. För vädrets skull då alltså, HOPPAAAAS att det inte regnar!!! här i Skåne öööser det ner..
I Eskilstuna är det stråålande sol och tokvarmt! Ska försöka ta med oss vårat väder, lämna erat hemma är ni snälla! Vad säger väderprognosen, regn?
WOW! Stort grattis @Aningsfull!
Wow!! Grattis! Vore kul att se dem som placerade sig framför er och BIR/BIM, var dom lika typade som din? Häftigt iallafall!Alltså, vilken skräll! I helgen åkte vi till Gränna för att ställa på världens största rasspecial för staffar. På vinst och förlust anmälde jag min unghund i öppenklass eftersom att jag gillade den domarens presentation av vad han tycker att en staffe är och vad han vill se i ringen. Och det visade sig vara ett bra drag för min högbenta, lätta kalv gick in och placerade sig som 4:e bästa öppenklasshane i en konkurrens av 59 hanar i klassen med superkritik. Och han kammade hem klassens högsta jubel när han pekades ut som 4:a. Domaren undrade nog vad som hände.
Jag som alltid sagt att jag ska ställa honom tills han får ett excellent. Så nu när han slog till med både CK och placering i den största utställningen för rasen i världen kan jag med gott samvete säga att han visats i ringen och lägga det där bakom oss.
Wow!! Grattis! Vore kul att se dem som placerade sig framför er och BIR/BIM, var dom lika typade som din? Häftigt iallafall!
Alltså.. WOW!! Jättehäftigt! Superduper mega grattis!Det var dom. Han som blev BIR var helt gudomligt snygg. Snacka om en hane där man inte skäms för att man hamnar bakom honom i uppställningen.
Det var 6 olika domare som dömde (eftersom att det var 429 anmälda staffar) och i samtliga ringar var det vältränade staffar med luft under magen som placerades. Skitkul att se den typen premieras!
Den här öppenklasshanen blev BIS. Så himla snygg!
Och min kompis tik blev 2:a i juniorklass tik. Också en lätt, högbent sak.
Alltså, vilken skräll! I helgen åkte vi till Gränna för att ställa på världens största rasspecial för staffar. På vinst och förlust anmälde jag min unghund i öppenklass eftersom att jag gillade den domarens presentation av vad han tycker att en staffe är och vad han vill se i ringen. Och det visade sig vara ett bra drag för min högbenta, lätta kalv gick in och placerade sig som 4:e bästa öppenklasshane i en konkurrens av 59 hanar i klassen med superkritik. Och han kammade hem klassens högsta jubel när han pekades ut som 4:a. Domaren undrade nog vad som hände.
Jag som alltid sagt att jag ska ställa honom tills han får ett excellent. Så nu när han slog till med både CK och placering i den största utställningen för rasen i världen kan jag med gott samvete säga att han visats i ringen och lägga det där bakom oss.
Försökte lära in ett gå framför som inte betyder spring som in i helvete. Nu har jag en studsboll som går i alla gångarter han kan hitta på, något framför och med bakåtbänt huvud. Han kommer få nackspärr.
Grattis @Aningsfull
En fundering, det ser ju ut som man lyfter dom i halsbandet, sträcker de inte upp sig ordentligt annars?