Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eventuellt.Någon som ska till Eslöv den 10 september?
Men hade också en tydlig linje på vad han ville ha. Han pratade mycket om att staffarna ska vara 50 % terrier och att han ville se hundar med energi, attityd och som ska fungera till arbete. Alla dom här tjocka, kortbenta, bulltypade hundarna man ofta ser placera sig i ringen för svenska domare åkte ut.
I utställningsreglerna står det ju "Man får inte försämra andra hundars chanser till rättvis bedömning. Det är inte heller tillåtet att med hjälp av någon utanför ringen påverka uppvisningen av hunden" och de reglerna gäller ju alla utställningar. Så nog är väl dubbel handling inte tillåtet egentligen.På SBK's och brukshundarnas rasspecialer får man dubbelhandla.
JagNågon som ska till Eslöv den 10 september?
Kanske!Någon som ska till Eslöv den 10 september?
Hmm.. Det kanske du har rätt i. Har ju inte bruksras själv så är inte så insatt, men alla jag känner som ställer bruksras säger att SKK-utställningarna är värdelösa för att man inte får dubbelhandla, det får man minsann göra på deras egna utställningar ?! Jaja..I utställningsreglerna står det ju "Man får inte försämra andra hundars chanser till rättvis bedömning. Det är inte heller tillåtet att med hjälp av någon utanför ringen påverka uppvisningen av hunden" och de reglerna gäller ju alla utställningar. Så nog är väl dubbel handling inte tillåtet egentligen.
Jag har ju bruksras och besöker en del SBK utställningar. Det brukar muttras om den där dubbelhandlingen som förekommer hos schäfrarna av de med andra raser och jag har faktiskt varit med om nån domare som sagt ifrån när det blev lite väl intensivt. Hörde nått om att domarna fått instruktioner om att inte tillåta det men vet inte om det stämmer.Hmm.. Det kanske du har rätt i. Har ju inte bruksras själv så är inte så insatt, men alla jag känner som ställer bruksras säger att SKK-utställningarna är värdelösa för att man inte får dubbelhandla, det får man minsann göra på deras egna utställningar ?! Jaja..
Någon som vet hur man ansöker om det finska championatet? Förstår att jag måste vänta tills det svenska är registrerat, men sen då? Hittar inget på finska kennelklubbens hemsida.
Jag ska ställa min lilla därNågon som ska till Askersund?
Men var är bildernaGårdagen på Piteå internationella började i regn och slutade i solsken. Bokstavligt. Vaknade av att regnet öste ner, iklädde mig regnställ och begav mig till utställningsplatsen. Sakta men säkert kom värmen och solen och tillslut höll jag på att avlida av värmen i mina jeans och linne. Utställningsväder...
Ställde först Tassa: exc, ck, 2bt! Cert och r-CACIB, slagen av mamma Izzi, som redan är IntUch. Så lilltjejen har nu ett norskt och svenskt cert och ett norskt och svenskt CACIB
Sedan lånade jag en korthårshane: Dennis. Hans matte tänkte stryka honom för att han bara går med nosen i backen hela tiden, men jag fick förtroendet att visa honom. Exc, ck, 2bh, cert, r-CACIB och SeUch! Mån tro att vi firade
Och så var det dags för Hottentottan. Hon har gått ner nästan ett kg i vikt och är riktigt tjusig Exc, ck, 1bt, CACIB och BIM mot Jean.
Fick hjälpa till och visa Jean i stora ringen, och det gick väl sådär. Han var mer än lovligt less och ville åka hem, så in och ut och så var vi klara
Summa av dagen: tre utställare, sex hundar, ALLA fick någon form av rosett! Två BIR, två BIM, tre cert, fyra CACIB, två r-CACIB, ett championat. Jackpot!
Nästa helg bär det av till Kemi. Lyckades missa anmälningstiden, så det blir inget "visa Tassa", men jag får låna Dennis igen och se om vi lyckas plocka det finska championatet också. Oavsett ska det bli riktigt kul att åka på en utställningsroadtrip igen
Nej, inte högre, bara att manken ska vara mera markerad."Would prefer slightly higher withers"? Vill domare att hunden ska vara högre då?
Wissla har också ställts ut idag, excellent (dock utan ck). Hon har åkt ut med vg tidigare så jag är jättenöjd!
Som enda bruksmeriterade kelpie på plats fick vi gå in i BISfinalen för högst bruksmeriterade och kom 4:a så två fina rosetter fick vi med oss hem!
@nella84 visst var ni på Öland och ställde idag? Jag tror att jag såg er!