Sitter nu helt utslagen framför datorn, kom precis hem från Kemi.
Missade ju anmäla "mina" hundar, men fick låna en korthårshane att ställa, den underbara Dennis. Förra helgen gick det ju suveränt, men upp som en sol och ner som en pannkaka
kokhett (27+) och massor med hundar som bjäbbade runt ringen gjorde honom lite osäker, och jag känner honom inte tillräckligt väl för att lyckas stötta honom. Så good. Men han skötte sig i övrigt. Jean blev BIR. (2 korthår.)
Blev hastigt och lustigt tilldelad att gå med Tassas bror Roi också (samma ägare som Dennis). Klockrent, exc+ck och Bh1, cert och CACIB! Sedan var det två tikar, bla Tassas och Rois mamma Izzi, som blev Bt1. BIR och BIM? Sonen slog mamma, då mamma också var trött av värmen.
Sedan hämtades priserna (7 pokaler?! Finnarna är otroligt givmilda), försäljningstälten skannades, vi åt lunch och gav sedan upp, det var alldeles för varmt för att stanna till finalerna.
På vägen hem var hundarna så varma att vi tillslut stannade och doppade dem i Torne älv. Jag var inte lite avundsjuk när man såg hur pigga de blev
Kom hem och insåg att mina vovvar var lika varma, så vi åkte och badade
Nu laddas det för Koupio om 2 veckor, och eftersom Tassa precis börjat löpa får hon bo hos mig fram tills dess