Utställningstråden 2016

Bild och kritik:
"Feminim tik av bra storlek. Utmärkt huvud, välformade ögon, korrekt bett, bra öron och ögon. Bra hals /topline. Tillräckligt vinklad bak/fram. Bra päls. Rör sig fritt och sunt. Med sina 3 år kunde hon ha lite mer kropp. "

13769433_10153583591536604_6641054561673864375_n.jpg

Jag har varit på rasklubbens dubbelutställning i helgen.

Dag 1, 104 anmälda hundar och en sträng finsk dalmatineruppfödare som domare, blev Zippo 5e bäste hane med R-Cert och underbar kritik. Malla fick VG men skötte sig strålande så jag är mycket nöjd.

Dag 2, 90 anmälda hundar, så blev Zippo 3a i öppenklass med CK, shortlisted i bästa hane (typ 7e bäste hane). Vinna blev 2a med HP och stod som ett ljus när domaren kände på henne. Så glad!

Upptäckte att jag fått PM till vinthundsutställningen nu. 193 salukis anmälda. Ebrah går in som nr 11 i ringen så det lär väl vara ca 20 juniortikar med.

Jag ser verkligen fram emot att få träffa syskonen, pappan, halvsyskon, Aysus syskon osv. Hoppas få syn på några fina icke-släktingar också :p

Jag som trodde jag hade koll på detta nu men tydligen inte.. Är BIR eller BIM bäst?
Juniorer går för sig själva eller hur funkar det?
Hur vet man vart gruppfinalerna går? Står det i katalogen?
Så krångligt detta är och snart ska jag betala typ 1000 kr för att komma sist på två utställningar. :nailbiting:

Jag som trodde jag hade koll på detta nu men tydligen inte.. Är BIR eller BIM bäst?
Så krångligt detta är och snart ska jag betala typ 1000 kr för att komma sist på två utställningar. :nailbiting:

Bir = bäst i rasen. Bim = bäst i motsatt kön. Bir är bäst. Junior går först mot andra juniorer men om du får CK går du vidare till bästa tik/hane omgången!

Gruppfinalerna går alltid i stora ringen. Den finns utmarkerad. Längst fram i katalogen brukar det stå när finalerna startar (enbart cirkatid, det gäller att ha lite koll själv) och i vilken ordning de ska dömas samt vilka domare som dömer.

Någon mer som ska ställa på Gotland näst nästa helg?
Jag är där på semester och tänkte att jag ändå kunde anmäla när jag är där.
Ställer bara Winzi men båda dagarna.
11 respektive 12 anmälda vilket är ungefär en tredjedel anmälda mot vad det brukar vara. Det är Svenstavik samma helg där vi även har klubbutställning så antar att de flesta anmält dit.

Någon mer som ska ställa på Gotland näst nästa helg?
Jag är där på semester och tänkte att jag ändå kunde anmäla när jag är där.
Ställer bara Winzi men båda dagarna.
11 respektive 12 anmälda vilket är ungefär en tredjedel anmälda mot vad det brukar vara. Det är Svenstavik samma helg där vi även har klubbutställning så antar att de flesta anmält dit.
Har PM till Gotland kommit? Ser det inte på länsklubbens hemsida. Vill veta hur många dalmatiner det är :D är bara 7 st i Svenstavik :eek: Skulle vilja åka till Gotland, min favoritdomare ena dagen, men har inte råd just nu.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 614
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar