Utställningstråden 2016

Någon som vill hjälpa mig tyda kritiklapp?
13694654_226710677724197_1501769682_n.jpg
Fin kritik ju! Skymtar jag ett excellent? Grattis, mycket bättre än du förväntat dig väl? :D

Cream bitch with balanced sweet head, typical expression. Strong neck, into well layed forhand. Tending to drop in topline, good length(?) to brisket. Moderate hind quarters. Moved soundly in all directions(kanske?)

@Red_Chili Svår handstil att läsa :meh: Men det är min tolkning i alla fall.
Ser rimligt ut!

Fin kritik ju! Skymtar jag ett excellent? Grattis, mycket bättre än du förväntat dig väl? :D
Yep, det blev exellent, det fick å andra sidan alla juniortikar (även några som domaren inte kunde kolla tänderna på för att hundarna var rädda..). Det är inte vanligt att salukis, eller vinthundar öht, får annat än exellent, brukar bara vara någon enstaka per utställning som får VG eller sämre. Däremot är jag förvånad över att domaren inte anmärkte på hullet! Domaren såg glad ut och jag fick intrycket av att hon gillade Ebrah, så hade Ebrah varit i perfekt hull (och var lite mer.. välvisad :angel: ) så hade hon säkert kunnat bli placerad.

Kommer ställa på stora sthlm också, för att ha till lure coursingen, men innan det ska jag lägga lite pengar på att åka till utställningsträningar. Nu tyckte Ebrah att det var mycket, mycket konstigt med andra hundar som sprang bakom. Dessutom var jag beredd att stoppa eventuella försök att pussa domaren överallt, men istället skyggade Ebrah lite. Det var ju jättekonstigt med en människa som går långsamt fram till manken istället för att med stora, yviga rörelser ropa "hej!" och gå rakt fram till huvudet :p

I november ska jag och en vän till herning, dkk, för nordisk vinnare och dansk vinnare-utställning :) nån mer som funderar på det?

Fick tips om att göda min hund för att han skulle gå bättre på utställning. :eek: Inte ens ett fluffmonster är säkert från utställningsfetma.

Min hund är alltså för smal under pälsen då man kan se en uppdragen buklinje. Personen som berättade det för mig ställer ut i USA och tycker att det är förjävligt men att det ser ut så på utställning där borta. Hoppas att det inte är lika illa här.

Ej fluffad kropp, men fluffade ben pga trimning av tassar.
TnYv7pw.jpg

Super-fluff pga att han simmat.
7_by_tontorollostorm-dac7yxv.jpg

Blev så glad när jag såg slimmade fina Salukis på utställningen igår. :love:

Om ett par veckor ska jag göra debut som handler på specialutställning (schäfer). Det var uppfödaren som ville att jag skulle komma och visa några valpar/ ungdomar och det ska bli jättespännande. Jag visste tex inte att det är skottprov på alla hundar över 12 månader. Heeelt ny värld!

Egentligen är Jackie anmäld till Norrköping den dagen men jag tar hellre chansen att lära mig mer om schäfer utställning inför kommande valp och hon ska ändå gå Eskilstuna på lördagen.

Ska bli så himla roligt och jag är väldigt smickrad att uppfödaren ville att jag skulle visa!

Men så glad jag blev idag då när jag insåg att Norrköping har en 3-dagar nästa år i juni + den vanliga i augusti. Alltså 4 officiella utställningar på en sommar inom gångavstånd. Drömmen för en billös person :D Nästa år bli debuten för valpen Skalman, så det passar perfekt ju :p

Kuopio blev väl... sådär :) Lärdomar: tre dagar är för mycket för mig och en del av hundarna. Tassa behöver träna ännu mer "gå i koppel". Och ingen idé att ställa henne igen för två av de tre domarna som var där, hon är inte deras typ. Hottan däremot var allas typ, och där behöver jag få upp tempot i visningen lite.
Resultat: Tassa: exc, vg, vg. Hot: 2bt+r-CACIB x3.
Nästa helg är SDHK i Luleå, två bruxar, två brabar. Tassa, Izzi, Jean och Hot. Hoppas på certet, men vi får se hur det går. Efteråt ska Tassa trimmas ner, så det skrinlägger vidare utställningsplaner i några månader. Sen får vi se om det blir någon valpkull i vår eller inte, och hur påverkad hon ev blir.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 614
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar