Utställningstråden 2016

Min uppfödare åkte dit med sin valp för miljöträningen, han blev bästa valp i rasen men vi skippade finalen. :D
Ställde du inte Ammo? Min kompis var där med sin dobbis, den blev 2a bästa tik. Var det många dobbisar anmälda? :) En annan kompis var där med sina två aussie-tikar. Dom blev BIM-valp och BIM.

Ställde du inte Ammo? Min kompis var där med sin dobbis, den blev 2a bästa tik. Var det många dobbisar anmälda? :) En annan kompis var där med sina två aussie-tikar. Dom blev BIM-valp och BIM.
Nej jag visste inte att det var utställning förrens dagen innan när min uppfödare sa att vi skulle dit xD

Bra jobbat!

Nej jag visste inte att det var utställning förrens dagen innan när min uppfödare sa att vi skulle dit xD

Bra jobbat!
"När min uppfödare sa att vi skulle dit"
:rofl::rofl::rofl:

Ja dessa SBK-utställningar och rasspecialer dömer verkligen annorlunda jämfört med SKK-utställningarna verkar det som.. Kompisens dobbis tik har bara fått VG förut, förutom nu och vid nån dobbis special då den blivit bästa juniortik med Exc och nu även CK då.

"När min uppfödare sa att vi skulle dit"
:rofl::rofl::rofl:

Ja dessa SBK-utställningar och rasspecialer dömer verkligen annorlunda jämfört med SKK-utställningarna verkar det som.. Kompisens dobbis tik har bara fått VG förut, förutom nu och vid nån dobbis special då den blivit bästa juniortik med Exc och nu även CK då.
Hah, alltså jag var på besök där i helgen. 2 dagar innan vi skulle upp fick jag veta att det anordnades MH hemma hos henne så hon skulle vara TL på lördagen. På Lördag fm säger hon "Jag ska ställa Zuper imorgon, men ni kan ju bara hänga med dit - eller ta sovmorgon" :D
Vi har därmed inte latat oss under besöket iom att vi hjälte till att bygga MHbanan med ;)

Missade anmälningstiden med åtta timmar till Böda :rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage: Fick för mig att tiden gick ut 00 inatt. Så var inte fallet :arghh:

Funderar på att åka till Eslöv istället om jag får ledigt...

Hjälp mig tänka ni rutinerade utställare.
Antingen åker vi till Eslöv 11/10. Då är hon nästan ett år (fyller 19/10). Eller så väntar jag och åker till lilla Stockholm 2/12. Då är hon 13,5 månad.
Hon ska ställas i Växjö 5/11.

Vad är smartast?
Eller både Eslöv och lilla Stockholm :idea:

Hjälp mig tänka ni rutinerade utställare.
Antingen åker vi till Eslöv 11/10. Då är hon nästan ett år (fyller 19/10). Eller så väntar jag och åker till lilla Stockholm 2/12. Då är hon 13,5 månad.
Hon ska ställas i Växjö 5/11.

Vad är smartast?
Eller både Eslöv och lilla Stockholm :idea:

Vet du vad det är för skillnad mellan Stora Stockholm och Lilla Stockholm? Jag har bara hört talas om Stora Stockholm innan. :p

Haha ingen aning :p Du frågar nån som bor mitt i skogen.
Här har du utställningen

Jaa, Då är det alltså två utställningar samma helg. Dvs. Lilla och Stora stockholm samma helg. :) Om jag inte missuppfattat.

Då skulle jag kunna ställa Tonto i Juniorklass den 12/2. Han är född 2015/06/03, så han borde bli 18 månader dagen efter utställningen? Och sedan visa i unghundsklass på stora stockholm som går 12/3-4.

Eller är det bättre att visa i unghundsklass båda gångerna?

Jaa, Då är det alltså två utställningar samma helg. Dvs. Lilla och Stora stockholm samma helg. :) Om jag inte missuppfattat.

Då skulle jag kunna ställa Tonto i Juniorklass den 12/2. Han är född 2015/06/03, så han borde bli 18 månader dagen efter utställningen? Och sedan visa i unghundsklass på stora stockholm som går 12/3-4.

Ja så kan det nog vara, är i samband med stockholm hundmässa (det lockar ganska så mycket :p )
Jag hade visat han i junorklass om han blir 18 månader dagen efter.
Nån får gärna rätta mig men hört att en del anmäler till utställningar så nära 18 månader som möjligt. I unghundsklass ställs han mot hundar som är bortåt halvåret äldre.

Kan ju vara spännande med att jämföra sen också ;)

Ja så kan det nog vara, är i samband med stockholm hundmässa (det lockar ganska så mycket :p )
Jag hade visat han i junorklass om han blir 18 månader dagen efter.
Nån får gärna rätta mig men hört att en del anmäler till utställningar så nära 18 månader som möjligt. I unghundsklass ställs han mot hundar som är bortåt halvåret äldre.

Kan ju vara spännande med att jämföra sen också ;)

Kan vara spännande! Men jag är inte medlem i Svenska kennelklubbens länsklubb, så är det värt att betala 400 kr för medlemskap och 475 kr för själva klassen?

De har flyttat "lilla sthlm" från Kista-mässan. Den brukade vara på våren tror jag (var iaf det när vi ställde) pga att det blev för dyrt att ha den där tror jag att jag läste.
Jag skulle ställa honom i juniorklass då :) Synd att han hinner fylla, annars kunde du ju ställt i juniorklass på båda. Är ju juniortitel på stora sthlm!

De har flyttat "lilla sthlm" från Kista-mässan. Den brukade vara på våren tror jag (var iaf det när vi ställde) pga att det blev för dyrt att ha den där tror jag att jag läste.
Jag skulle ställa honom i juniorklass då :) Synd att han hinner fylla, annars kunde du ju ställt i juniorklass på båda. Är ju juniortitel på stora sthlm!

Han är för "ful" för att få någon titel så vi får ställa för att det är roligt! :laugh: Det vore roligt att ställa båda dagarna faktiskt, då kanske han hinner lugna ner sig lite till andra dagen med. :)

Han är för "ful" för att få någon titel så vi får ställa för att det är roligt! :laugh: Det vore roligt att ställa båda dagarna faktiskt, då kanske han hinner lugna ner sig lite till andra dagen med. :)
Men vad säger du? Han är ju jätte fin i mina ögon.

Jag håller med dobbis, tycker han är jättefin. Är det en speciell "typ" av aussie de vill ha i utställningsringarna eller?
Men ja det är skitkul att ställa på mässan tycker jag, så gör det :D

Men vad säger du? Han är ju jätte fin i mina ögon.

Han har fått dålig kritik på utställning innan. :angel: Men det kanske är vad domaren har för smak också. Sen så har vi ju inte lyckats få till rörelserna bra heller. Studsmaskin deluxe.

Det ser ju gärna ut såhär om jag inte har fotgående i språngmarsch. :angel:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 614
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar