Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och göd honom lite extra, det gillar domarna
. Dock går hon bättre när hon är fet än när hon är i normalt hull Men så är det med min dalmatiner också. Han gick skitdåligt tills jag började ge honom dubbel ranson mat, då tog han championatet på mindre än 6 mån.
Jag blev så glad när domaren sa till min kompis att hennes tik var tjock! Han sa visserligen till mig att min var för smal också men det var han ju så det var ju rätt.Förlåt men..
Det är ju inte konstigt att utställningshundar inom många raser är feta och ganska värdelösa (till det de är framavlade för alltså) om man bara viker sig sådär för domarna.
Borde man inte istället försöka ändra domarnas inställning till fetma?
Jag ser fö samma tendenser i min egen ras och jag tycker det är skrämmande!
Jag blev så glad när domaren sa till min kompis att hennes tik var tjock! Han sa visserligen till mig att min var för smal också men det var han ju så det var ju rätt.
Jag var ju på stora stockholm förra året och kände mig väldigt uttittad av alla Aussie-ägarna. Hade ju med mig Tinja som var kanske 9 månader då, för lite miljöträning och sånt. Men vilka blickar jag fick! Där var det minsann bara pälsmonster, de enda som inte var det var inte heller där för att delta. Ägarna stod och sprayade hundarna med jag vet inte ens vad, och jag tror de typ sprayade hårspray eller något på tassarna? Varför gör man det, är det för att de inte ska halka?
Iallafall, då var det definitivt bara pälsmonster som vann. Samma sak när jag var på Tinjas första officiella utställning, de grövsta hundarna med mest päls vann, en hund blev till och med diskad för att den var för slank med för lite päls.
Och borde man inte göra något åt att domare förespråkar fetma hos hund?
Förlåt men..
Det är ju inte konstigt att utställningshundar inom många raser är feta och ganska värdelösa (till det de är framavlade för alltså) om man bara viker sig sådär för domarna.
SöndagVilken dag går ni?
Ja, det är skrämmande men det är sanningen. Vill man ha en hund som går bra så får man göda lite extra. Det är inte så att jag tycker det är bra på något sätt, men jag är realistisk. Visst vore det bra om man kunde försöka vända domarna men.. Jag tror det är i princip omöjligt.Förlåt men..
Jag har varit med om domare dom kastat ut aussies med för mjuk pälsJo, det är ju iförsig logiskt. Pälsglans är väl typ som balsamspray, hamnar det på golvet så blir det ju halt.. Vet inte varför de behöver pälsglans, har deras hundars päls blivit så mjuk att den inte glänser av sig självt längre? Tinjas päls riktigt skimrar när det är ljust.
Och jaha, då vet man en till förkortning Och visst har man märkt den trenden.. Själv vill jag ha lång svans på hunden, de använder den så sjukt mycket som balansredskap.
Det har inte jag, men bra domare! Jag ställde Tinja för nån som hette Benny Blidh eller nånting liknande.. Kommer inte riktigt ihåg. Han gav henne ju fin kritik, men tyckte väl att hans smak var lite väl mycket åt pälsmonsterhållet.Jag har varit med om domare dom kastat ut aussies med för mjuk päls
Jag vet, jag såg er Min kompis ställde också sin aussie där, hon fick VG. Nu har den 3 cert, 2 BIR, 1 BIM, 1 BIG-2 sen dess. Han tyckte tydligen inte riktigt som alla andra, så häng inte upp dig på hans åsiktDet har inte jag, men bra domare! Jag ställde Tinja för nån som hette Benny Blidh eller nånting liknande.. Kommer inte riktigt ihåg. Han gav henne ju fin kritik, men tyckte väl att hans smak var lite väl mycket åt pälsmonsterhållet.
Söndag
Nej 10e. Du ställer i fel grupp.@mysboll ska du ställa 11 september i Eslöv?
Jaha haha, vad pinsamt, jag var så sjukt fumlig genom hela grejen Men nej, jag har inte hängt upp mig på något, fick som sagt bra kritik i övrigt. Förutom hennes 'stora, slarviga öron' då. Men kolla min ikon, den kritiken får hon minsann tåla, min lilla dumbo.Jag vet, jag såg er Min kompis ställde också sin aussie där, hon fick VG. Nu har den 3 cert, 2 BIR, 1 BIM, 1 BIG-2 sen dess. Han tyckte tydligen inte riktigt som alla andra, så häng inte upp dig på hans åsikt
Jo alltså han var trevlig, han kände igenom henne ordentligt utan att vara för hårdhänt, kommer inte ihåg om han kollade tänderna.. Han sa personligen till mig "hon är fin, men hon faller ju på pälsen" när han känt igenom henne och han sa det på ett vänligt sätt. Har för mig att han sa något om att hon var fin i hullet..@Fisherling Verkade Benny bra i övrigt? Ska ställa för han i Eslöv. Hört gott om han när han dömer min ras (vill inte ha små tjockisar bland annat).
Benny Blidh kallas inte benny blind utan anledning .......
Fast jag gillar honom som domare,han är trevlig o behöver man en 2a för brukset så är han inte knölig (det är gamla motsvarigheten till dagens g eller vg)
Haha, det visste jag inte!Benny Blidh kallas inte benny blind utan anledning .......
Fast jag gillar honom som domare,han är trevlig o behöver man en 2a för brukset så är han inte knölig (det är gamla motsvarigheten till dagens g eller vg)