Utställningstråden 2016

Inom min ras stämmer det inte att de behöver gödas för att gå bra. De allra flesta domare håller inne med CK och ibland även excellent om de är i för högt hull. Men det beror säkert delvis vad för ras man har.

Ja det är väldigt rasberoende tycker jag med.
Inom min ras (dvärgschnauzer) tycker jag att läget är ok. Visst, några kanske har ett litet uns för mycket hull, men de flesta ser riktigt fina ut i hullet.
Senast min vän ställde Podengo var hennes konkurrent tydligt överviktig. Hon åkte ut med ett Good pga övervikten. Domarens kommentar: "hon är säkert en fin hund, men det syns inte idag pga allt fett som är i vägen". Ägaren kom sedan och pratade med min vän, hon var sur för hon tyckte inte alls att hunden var så tjock och den hade ju minsann fått excellent tidigare :cool: hunden såg ut som en varmkorv med tandpetarben.

2a bästa hane m. reserv cert kom som en chock :eek::love: 11mån gammal, min lilla loppa!
IMG_20160814_132906_zpssftwsufp.jpg

Vilken galet lyckad dag det blev i Askersund!!
Visade en unghundstik som fick excellent, ck och sedan blev andra bästa tik.
Tog sedan över den tiken som blev bästa tik och då gick hon och vann BIR. BIM blev hennes kullbror!
Som topp på dagen gick vi sedan och tog BIS som uppfödargrupp i en samling jäkligt fina grupper så. Vi hade varit glada för en fjärdeplats i den konkurrensen, gruppens äldsta hund är 16 månader så det lovar gott inför framtiden.

Nu är jag helt slut, har legat med feber i tre dagar och dessutom haft en mosad fot som med lite våld och bra stödstrumpor kunnat pressas i en sko under dagen. Men lycklig för jag fick massa beröm och ha blivit lovad att få visa riktigt fina hundar framöver.
Just nu känner jag att jag säljer hästarna och ägnar mig åt hunderiet på heltid :o.

Vilken galet lyckad dag det blev i Askersund!!
Visade en unghundstik som fick excellent, ck och sedan blev andra bästa tik.
Tog sedan över den tiken som blev bästa tik och då gick hon och vann BIR. BIM blev hennes kullbror!
Som topp på dagen gick vi sedan och tog BIS som uppfödargrupp i en samling jäkligt fina grupper så. Vi hade varit glada för en fjärdeplats i den konkurrensen, gruppens äldsta hund är 16 månader så det lovar gott inför framtiden.

Nu är jag helt slut, har legat med feber i tre dagar och dessutom haft en mosad fot som med lite våld och bra stödstrumpor kunnat pressas i en sko under dagen. Men lycklig för jag fick massa beröm och ha blivit lovad att få visa riktigt fina hundar framöver.
Just nu känner jag att jag säljer hästarna och ägnar mig åt hunderiet på heltid :o.
Kul! Min uppfödare blev BIS-2 uppfödare. :D

Aha, är det därifrån din kommer! De/ni är alltid galet snygga i sina kostymer/dräkter :bow:
Valpen är från mannen i familjen, dom har varsin kennel ;) De andra två jag har är importer. Jag har också dräkter, men jag trivs inte riktigt i dräkt, så jag använder dom sällan.. Men jag håller med om att det är snyggt! På andra ;) Förra året blev vi BIS 1 uppfödare i Askersund, men då var jag med i gruppen så denna gången var det eran tur ;)

Valpen är från mannen i familjen, dom har varsin kennel ;) De andra två jag har är importer. Jag har också dräkter, men jag trivs inte riktigt i dräkt, så jag använder dom sällan.. Men jag håller med om att det är snyggt! På andra ;) Förra året blev vi BIS 1 uppfödare i Askersund, men då var jag med i gruppen så denna gången var det eran tur ;)
Jättekul att visa grupp men jag sa att det här är sista gången för min del. Var tvåa förra gången (min första) i Norrköping och så vann vi nu. Går ju liksom inte att toppa :D

Jag såg @Red_Chili s hundars uppfödare vinna bästa uppfödargrupp. Så fina salukis :D

Sen @isafore var det en prick som placerade sig trea i Biset, tänkte att du säkert visste vem det var!

Måste också skryta lite mer :angel: min ras placerar sig inte så ofta i gruppen ens och min hane är nu den andra i Sverige att ta en bis - placering. Den första som gjorde det är också från samma uppfödare :D

Jag såg @Red_Chili s hundars uppfödare vinna bästa uppfödargrupp. Så fina salukis :D

Sen @isafore var det en prick som placerade sig trea i Biset, tänkte att du säkert visste vem det var!

Måste också skryta lite mer :angel: min ras placerar sig inte så ofta i gruppen ens och min hane är nu den andra i Sverige att ta en bis - placering. Den första som gjorde det är också från samma uppfödare :D
Jaså, det var någon utställning idag igen? :p Måste kolla facebook och se om det finns någon bild eller något därifrån. Eller kanske du fotograferade något? ;)

Jajamen, jag vet vilka det var ;)

Grattis till placeringen. Jättehäftigt! :D Känns som det har varit en bra utställningshelg för alla, både för bukefalister och mina "IRL-vänner". Är det ens möjligt att det går så bra för alla :D

Nä nu får du ta BIS-1 individuellt med Jackie (visst heter hon så, din vovve?) ;)
Det kommer inte hända med ett öppenklass schäferlurv :o men hon är bäst ändå :love:

Har inte bestämt om jag ställer i Eskilstuna på lördag eller inte, vet att det kommer ett championlånghår som min uppfödare dessutom ska ta en kull på vid nästa löp (vore ju synd att slå ut den:angel: ).

Jaså, det var någon utställning idag igen? :p Måste kolla facebook och se om det finns någon bild eller något därifrån. Eller kanske du fotograferade något? ;)
Nej jag gjort tyvärr inte det! Stod i förhandsbedömningen när jag såg dem springa in och hörde sedan att det var den kenneln! :)
Det var i Överkalix!

Nej jag gjort tyvärr inte det! Stod i förhandsbedömningen när jag såg dem springa in och hörde sedan att det var den kenneln! :)
Det var i Överkalix!
Då borde det varit den här gruppen du såg? Hittade bilden på fb :p
13937755_1809256362643961_5298023300707454061_o.jpg

Den ljusa till vänster är syster till Ebrahs pappa (och halvsyster till Aysu) :p Den högra ljusa är halvsyster till Ebrah (samma mamma). Kul att de fick med ett släthår i gruppen också, den är från deras senaste kull och det är första gången de fött upp släthår. Då har de ändå hållit på i över 30 år :p

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar