Vacker! Grattis!
Tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vacker! Grattis!
Byt sambo, han har konstiga prioriteringar ;D
Ah
Haha, men det är så långt att åka... Jag får ju hem en valpis om ett par veckor med, så jag kommer nog ha händerna fulla i sommar
Hon behöver väl dessutom ta sitt andra CACIB i ett annat land än Sverige för att få CIB?
Behöver hon ett finskt cert eller räcker det med ck?
Vi har en bit kvar till jaktprovsettan... Är inte så orolig för apporteringsmomenten, men vi får se hur hon utvecklas i skogen. Hon behöver ha minst 5p (av max 8) på alla skogsmoment för att få ettan, spelar ingen roll om hon går fullt på allt om hon har t ex en 4 på söket...
Ja, fast om du tar ett CACIB utomlands i år så behöver du bara ställa en gång nästa år i Sverige. Spelar ingen roll om sista CACIB är svenskt eller utländskt.
Hon behöver ett finskt cert.
Äh, jaktprovet kommer att gå som en dans. Du kan väl hojta när det är dags för provstart med valpen, hänger gärna med och kikar på nybörjar/unghundsprov.
Fast om du tar det "utländska" CACIBet i sommar så kan du ta 1år-och1dag-CACIBet i Sverige (eller vilket fci-land som helst). Skönt att ha utomlandsresorna avklarade och bara åka för att det är kulNä, hon behöver bara ett till
"Två CACIB utdelade i två länder av två domare samt jaktprovsmerit (se SE UCh ovan). Minst ett år och en dag ska ha förflutit mellan första och sista CACIB."
Och jaktprovet då... Jag är minst orolig för utställningsmeriterna, haha.
Så klart! Vi kommer nog försöka starta i skåne, gick i Sjöbo med Ladda och det var bra provmarker där
Fast om du tar det "utländska" CACIBet i sommar så kan du ta 1år-och1dag-CACIBet i Sverige (eller vilket fci-land som helst). Skönt att ha utomlandsresorna avklarade och bara åka för att det är kul
Ahaaa, ni tänker så...
Det är ju helt sant i så fall
Jisses, det innebär ju att jag behöver sätta mig in i finska utställningsregler nu då...
Kommer ha skaplig press på oss att fixa första priset på jaktprov sedan om det är det enda som saknas för både CIB och SE UCh...
Och för FIUCH.
Spä på bara, gör det...
Ska vi ta Norge och Danmark när vi ändå håller på?
NORDUCH är väl snyggt att ta på en gång va? Europeisk vinnare i september i Norge.
Äh, det är samma regler som här, bara uttalat på ett intressant språk det är bar å åk :PAhaaa, ni tänker så...
Det är ju helt sant i så fall
Jisses, det innebär ju att jag behöver sätta mig in i finska utställningsregler nu då...
Kommer ha skaplig press på oss att fixa första priset på jaktprov sedan om det är det enda som saknas för både CIB och SE UCh...
Jag brukar säga att jag är glad bara jag inte får KEPVi ska också dit Vi har också fått domarbyte. Verkar vara ganska många juniorer, har inte så stora förhoppningar. I december blev det VG när uppfödaren ställde honom, han letade efter mig hela tiden och var inte alls sitt bästa jag. Fick totally untrained dog i kritiken. Nu ska jag försöka våga visa honom själv och mitt mål är att inte få otränad i kritiken
Yes, stämmer fint. Två stycken till och med. Dock bara en som jag ställer. Den andra ska på förlängd lekdejt hemma hos en collie i helgenHm, fick för mig att du har Dalmatiner. Stämmer det?
Tänkte säga att då ses vi nog i helgen, men jag får ta tillbaka det. Skulle också ställt på Lilla Stockholm, men sitter på Strömsholm nu med förmodade uratstenar. Lycka till!Jag brukar säga att jag är glad bara jag inte får KEP
Yes, stämmer fint. Två stycken till och med. Dock bara en som jag ställer. Den andra ska på förlängd lekdejt hemma hos en collie i helgen
Haha!! Intressant indeed När vi varit där och tävlat med hästarna har vi insett att "äsch det går väl bra med engelska?!" inte alls är så självklart i Finland Så lösningen var att slänga på ändelsen -lainen alternativt -lalainen eller liknande på alla svenska ord. Fungerar på mycket Fisk var dock omöjligt att kommunicera trots försök på svenska, engelska, franska och tror jag även tyska Kan man nöja sig med att äta hamburgalainen så överlever man dock!Äh, det är samma regler som här, bara uttalat på ett intressant språk det är bar å åk :P
Haha!! Intressant indeed När vi varit där och tävlat med hästarna har vi insett att "äsch det går väl bra med engelska?!" inte alls är så självklart i Finland Så lösningen var att slänga på ändelsen -lainen alternativt -lalainen eller liknande på alla svenska ord. Fungerar på mycket Fisk var dock omöjligt att kommunicera trots försök på svenska, engelska, franska och tror jag även tyska Kan man nöja sig med att äta hamburgalainen så överlever man dock!