Utställningstråden 2015

Ah :)

Haha, men det är så långt att åka... Jag får ju hem en valpis om ett par veckor med, så jag kommer nog ha händerna fulla i sommar :D
Hon behöver väl dessutom ta sitt andra CACIB i ett annat land än Sverige för att få CIB?
Behöver hon ett finskt cert eller räcker det med ck? :)

Vi har en bit kvar till jaktprovsettan... ;) Är inte så orolig för apporteringsmomenten, men vi får se hur hon utvecklas i skogen. Hon behöver ha minst 5p (av max 8) på alla skogsmoment för att få ettan, spelar ingen roll om hon går fullt på allt om hon har t ex en 4 på söket...

Ja, fast om du tar ett CACIB utomlands i år så behöver du bara ställa en gång nästa år i Sverige. Spelar ingen roll om sista CACIB är svenskt eller utländskt. ;)
Hon behöver ett finskt cert.

Äh, jaktprovet kommer att gå som en dans. ;) Du kan väl hojta när det är dags för provstart med valpen, hänger gärna med och kikar på nybörjar/unghundsprov. :)

Ja, fast om du tar ett CACIB utomlands i år så behöver du bara ställa en gång nästa år i Sverige. Spelar ingen roll om sista CACIB är svenskt eller utländskt. ;)
Hon behöver ett finskt cert.

Äh, jaktprovet kommer att gå som en dans. ;) Du kan väl hojta när det är dags för provstart med valpen, hänger gärna med och kikar på nybörjar/unghundsprov. :)

Nä, hon behöver bara ett till :)
"Två CACIB utdelade i två länder av två domare samt jaktprovsmerit (se SE UCh ovan). Minst ett år och en dag ska ha förflutit mellan första och sista CACIB."

Och jaktprovet då... ;) Jag är minst orolig för utställningsmeriterna, haha.
Så klart! Vi kommer nog försöka starta i skåne, gick i Sjöbo med Ladda och det var bra provmarker där :)

Nä, hon behöver bara ett till :)
"Två CACIB utdelade i två länder av två domare samt jaktprovsmerit (se SE UCh ovan). Minst ett år och en dag ska ha förflutit mellan första och sista CACIB."

Och jaktprovet då... ;) Jag är minst orolig för utställningsmeriterna, haha.
Så klart! Vi kommer nog försöka starta i skåne, gick i Sjöbo med Ladda och det var bra provmarker där :)
Fast om du tar det "utländska" CACIBet i sommar så kan du ta 1år-och1dag-CACIBet i Sverige (eller vilket fci-land som helst). Skönt att ha utomlandsresorna avklarade och bara åka för att det är kul :)

Fast om du tar det "utländska" CACIBet i sommar så kan du ta 1år-och1dag-CACIBet i Sverige (eller vilket fci-land som helst). Skönt att ha utomlandsresorna avklarade och bara åka för att det är kul :)

Ahaaa, ni tänker så...
Det är ju helt sant i så fall :)
Jisses, det innebär ju att jag behöver sätta mig in i finska utställningsregler nu då... :p

Kommer ha skaplig press på oss att fixa första priset på jaktprov sedan om det är det enda som saknas för både CIB och SE UCh... :p

Ahaaa, ni tänker så...
Jisses, det innebär ju att jag behöver sätta mig in i finska utställningsregler nu då... :p

Kommer ha skaplig press på oss att fixa första priset på jaktprov sedan om det är det enda som saknas för både CIB och SE UCh... :p

Och för FIUCH. :)

Ahaaa, ni tänker så...

Äh, det är samma regler som här, bara uttalat på ett intressant språk ;) det är bar å åk :P

Vi ska också dit :) Vi har också fått domarbyte. Verkar vara ganska många juniorer, har inte så stora förhoppningar. I december blev det VG när uppfödaren ställde honom, han letade efter mig hela tiden och var inte alls sitt bästa jag. Fick totally untrained dog i kritiken. Nu ska jag försöka våga visa honom själv och mitt mål är att inte få otränad i kritiken :angel:
Jag brukar säga att jag är glad bara jag inte får KEP :)

Hm, fick för mig att du har Dalmatiner. Stämmer det? :cautious::D
Yes, stämmer fint. Två stycken till och med. Dock bara en som jag ställer. Den andra ska på förlängd lekdejt hemma hos en collie i helgen :angel:

Jag brukar säga att jag är glad bara jag inte får KEP :)

Yes, stämmer fint. Två stycken till och med. Dock bara en som jag ställer. Den andra ska på förlängd lekdejt hemma hos en collie i helgen :angel:
Tänkte säga att då ses vi nog i helgen, men jag får ta tillbaka det. Skulle också ställt på Lilla Stockholm, men sitter på Strömsholm nu med förmodade uratstenar. Lycka till! :)

Jag tänkte in med min valp och förnedra oss i valpklass. Dels är han 1 cm för stor på höjden redan och av betydligt elegantare modell än de staffar som i regel premieras på utställning. ;)
Men jag älskar hans modell, i mina ögon är han perfekt. Och det kan vara kul att ställa en hund som man själv tycker är perfekt, även om domaren kanske inte håller med. :D
10347804_10152799278923030_7952578069229862981_n.jpg

In och kör gärnet bara! Alla dommare tycker olika. Min egen hund har fått excellent och vunnit sin valpklass, för att i nästa utställning bara få "good" och åka ut i första rundan. Så det kan variera oerhört mellan dommare.

Äh, det är samma regler som här, bara uttalat på ett intressant språk ;) det är bar å åk :P
Haha!! Intressant indeed;) När vi varit där och tävlat med hästarna har vi insett att "äsch det går väl bra med engelska?!" inte alls är så självklart i Finland:angel: Så lösningen var att slänga på ändelsen -lainen alternativt -lalainen eller liknande på alla svenska ord. Fungerar på mycket:up::p Fisk var dock omöjligt att kommunicera trots försök på svenska, engelska, franska och tror jag även tyska:confused: Kan man nöja sig med att äta hamburgalainen så överlever man dock!:D

Haha!! Intressant indeed;) När vi varit där och tävlat med hästarna har vi insett att "äsch det går väl bra med engelska?!" inte alls är så självklart i Finland:angel: Så lösningen var att slänga på ändelsen -lainen alternativt -lalainen eller liknande på alla svenska ord. Fungerar på mycket:up::p Fisk var dock omöjligt att kommunicera trots försök på svenska, engelska, franska och tror jag även tyska:confused: Kan man nöja sig med att äta hamburgalainen så överlever man dock!:D

Inför nästa Finlandstripp kan jag berätta att fisk heter kala. Att ha finsk mamma underlättar ju en del i att göra sig förstådd. ;)

Ang Finland och språk kan jag berätta att förra sommarens lärdomar var att om man började med en blidkande blick och frågade "svenska?", så gick det oftast väldigt bra med småstakig engelska från båda sidor sedan :)

Jag funderar på att fara på en rasspecial med min dvärgschnauzervalp, hon kommer nästan att vara 6 månader vid utställningstillfället men är det ens lönt med en så ung hund. Det är lite drygt 20 mil till utställningen och jag vet inte om jag ska ställa 2-åringen. Tänkte mest att det vore kul att ställa för en som kan rasen. Inofficiella utställningar finns det fler av runt om här men då är det ju mest för träningens skull.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 370
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?