Nu har vi varit iväg på wachtelklubbens officiella utställning
Ipod mättes till 54,5 dvs 0,5 cm för hög och blev därmed diskad pg a sin storlek
Jag vet ju att han är stor, men ommätning var inte ett alternativ för domaren.
Det hade ju varit en sak om hon varit konsekvent, men hon släppte igenom en annan hane som var 54,5 med motiveringen "ja, att han är en halv centimeter för hög idag kan bero på omständigheterna, så det tänker jag inte diska honom för". Det var flera tikar som var för stora som hon sa att hon försökte mäta ner men att hon "inte kunde få ner dom hur mycket hon än försökte".
Nu fick han inte särskilt bra kritik ändå så han hade förmodligen inte gått vidare till konkurrensen ändå, men det känns ju bättre med ett VG än disqualified i resultaten…
För Ladda gick det bättre, och hon fick en finfin kritik med ett excellent
"Tilltalande helhet, mjuka linjer, välbalanserad, plant skallparti. Utmärkt ögonfärg. Väl utvecklat nosparti. Vacker hals och överlinje, väl utvecklad bröstkorg. Harmoniska vinklar fram och bak, lovande päls, välgående såväl framifrån som bakifrån. Välvisad".
I konkurrensen var hon väldigt seg (Ipod gick in redan vid 09, men hon fick vänta ända till 14.30 innan det var hennes tur. Vi hade bara med en bur och eftersom Ipod kan vara lite gruffig fick han sitta i buren och hon fick vara i koppel hela dagen), och när jag tappade godis på marken var det kört
Hon lyfte inte nosen från backen, det kunde ju finnas mer godis?!?!, när vi skulle springa sista rundan för domaren, så då hamnade vi utanför "placering". Hennes typ identiska kullsyster blev trea, så det var väldigt roligt!
Totalt är jag jättenöjd med dagen, Ipod uppförde sig väldigt väl, och trots att det var 5-6 hanar som åkte ut p g a att dom morrade mot dom andra var han helt tyst och fokuserad på mig.
Ladda är ju bara en liten junior, och skötte sig exemplariskt hela dagen