Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Domare brukar bara få döma 80 hundar per utställning, så gissningsvis blir det två ringar, vilket innebär att starttiden kan bli lite närsomhelst @hemlig
Nu har jag beslutsångest. Ska tävla massor av lure coursing (eller ja, vara med på några tävlingar) och de enda officiella utställningarna som finns är självklart dagen innan dem. Eftersom Aysu senast tyckte att det var hemskt jobbigt med utställning vill jag inte att hon ställs dagen innan lure coursing.
Har dock hittat en inofficiell utställning om ca 2 månader som inte krockar med något annat och som ligger inom rimligt avstånd. Problemet där är väl att utställningen är på en brukshundklubb, och om det är något Aysu verkligen tycker är läskigt så är det schäfrar och schäferlika hundar...
Hon HAR blivit mycket bättre på det där med att hantera tävlingsmiljöer och med köttbullar verkar det mesta gå ok, men jag vet ändå inte om jag ska ställa på den där inoffen eller helt enkelt vänta med utställningar till nästa år.
Vad tycker ni?
Hunden är klippt och mattes nerver börjar ge sig till känna . Det är nog bara 1-3 hundar till i konkurrensen för oss i veteranklass.
Oavsett hur det går så ska det bli kul att träffa en del rasbekanta som jag inte träffat på länge.
Rasklubbspecial i Avesta på söndag
Kan inte bestämma mig om vi ska anmäla oss till tripledogshow i Jönköping 1-3 augusti, och om vi ska det, till hur många dagar. Det var ju ruskigt dyrt att anmäla nu med såg jag. Någon här som ska dit?
Kan jag ha såna här skor på utställningen i morgon?
Hade tänkt typ byxor som går just under knät och nån top, jag är ingen "kjol och kavaj människa"Till vilka kläder?