Utställningstråden 2014

Domare brukar bara få döma 80 hundar per utställning, så gissningsvis blir det två ringar, vilket innebär att starttiden kan bli lite närsomhelst @hemlig

Låter vettigt! Känns inte hanterbart med 110 hundar.
Dåligt dock om de inte upplyser i pmet att det är fler än en ring och i viken ordning hunden beräknas dömas. Då blir det ju omöjligt att veta när man ska vara där.

En ring säger de på fb-sidan. En domare som har valpar och hanar och sen byter de domare när det är dags för tikar.

Okej. Undra varför man kör en ring med två domare istället för två ringar? :)
Vilken rasklubn är det som anordnar?

Nu har jag beslutsångest. Ska tävla massor av lure coursing (eller ja, vara med på några tävlingar) och de enda officiella utställningarna som finns är självklart dagen innan dem. Eftersom Aysu senast tyckte att det var hemskt jobbigt med utställning vill jag inte att hon ställs dagen innan lure coursing.

Har dock hittat en inofficiell utställning om ca 2 månader som inte krockar med något annat och som ligger inom rimligt avstånd. Problemet där är väl att utställningen är på en brukshundklubb, och om det är något Aysu verkligen tycker är läskigt så är det schäfrar och schäferlika hundar...

Hon HAR blivit mycket bättre på det där med att hantera tävlingsmiljöer och med köttbullar verkar det mesta gå ok, men jag vet ändå inte om jag ska ställa på den där inoffen eller helt enkelt vänta med utställningar till nästa år.
Vad tycker ni? :p

Hunden är klippt och mattes nerver börjar ge sig till känna :nailbiting:. Det är nog bara 1-3 hundar till i konkurrensen för oss i veteranklass.
Oavsett hur det går så ska det bli kul att träffa en del rasbekanta som jag inte träffat på länge.:)

Nu har jag beslutsångest. Ska tävla massor av lure coursing (eller ja, vara med på några tävlingar) och de enda officiella utställningarna som finns är självklart dagen innan dem. Eftersom Aysu senast tyckte att det var hemskt jobbigt med utställning vill jag inte att hon ställs dagen innan lure coursing.

Har dock hittat en inofficiell utställning om ca 2 månader som inte krockar med något annat och som ligger inom rimligt avstånd. Problemet där är väl att utställningen är på en brukshundklubb, och om det är något Aysu verkligen tycker är läskigt så är det schäfrar och schäferlika hundar...

Hon HAR blivit mycket bättre på det där med att hantera tävlingsmiljöer och med köttbullar verkar det mesta gå ok, men jag vet ändå inte om jag ska ställa på den där inoffen eller helt enkelt vänta med utställningar till nästa år.
Vad tycker ni? :p

Jag hade nog väntat. Om hon är rädd för schäfrar hade jag inte utsatt henne för det med risken att lämna spår att utställning är farligt och obehagligt. :)

Hunden är klippt och mattes nerver börjar ge sig till känna :nailbiting:. Det är nog bara 1-3 hundar till i konkurrensen för oss i veteranklass.
Oavsett hur det går så ska det bli kul att träffa en del rasbekanta som jag inte träffat på länge.:)

Ska ni ut i helgen? Vart? :)

Kan inte bestämma mig om vi ska anmäla oss till tripledogshow i Jönköping 1-3 augusti, och om vi ska det, till hur många dagar. Det var ju ruskigt dyrt att anmäla nu med såg jag. Någon här som ska dit?

Kan jag ha såna här skor på utställningen i morgon?
7054973659263_sportamore_002_jpg_439x356_crop-smart_upscale_q85_539c0c7b9606ee76336ab47d.jpg

Rasklubbspecial i Avesta på söndag :)

Okej kul! Lycka till :D

Kan inte bestämma mig om vi ska anmäla oss till tripledogshow i Jönköping 1-3 augusti, och om vi ska det, till hur många dagar. Det var ju ruskigt dyrt att anmäla nu med såg jag. Någon här som ska dit?

Jag har dubbelutst hemma den helgen så jag stannar hemma :)

Kan jag ha såna här skor på utställningen i morgon?
7054973659263_sportamore_002_jpg_439x356_crop-smart_upscale_q85_539c0c7b9606ee76336ab47d.jpg

Till vilka kläder? :)

@igbest @Aningsfull Tack så himla mycket! :D två gånger (av tre utställningar, den första sabbade jag pga stora handlermissar) har hon slagit så jäkla fina tikar som är multichampions och som har mycket vinter i ringarna, så det är extra roligt! Hoppas det håller i sig när hon blir äldre. Då kan det ju blir jätteroligt detta :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 230
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 606
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 473
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVI