Utställningstråden 2010

Sv: Utställningstråden 2010

:) fel typ av griffon, jag har grupp 9-sorten, ställer imorgon i sjulnäs :)

dagens utställning gick sisådär. tyvärr tyckte JAG (inte hunden) instinktivt illa om domaren (vilket ju innebär att vovva blir skeptisk också), så dagen har gått i den sänkta svansens tecken *suck* men men, fin kritik, ck och bästa unghund (ok, jag erkänner, det var totalt tre hundar, en junior hane, min unghundstik och en öppenklasstik så konkurrensen var väl inte överväldigande i kampen om bästa unghund... men det låter ju bra när man säger det :D ). vädret är dock alldeles för strålande för att jag ska orka med en hel dag på utställning i väntan på finalerna, så jag och tjejen åkte hem istället.

Jag ska till Piteå imorrn :D Bara för att titta på och miljöträna hunden, iofs, men hade vart kul om det var nån bukare där som man kunde heja lite extra på! Blir första hundutställningen för mig!

Råkade du se några salukis? :D

Min gammeltiks son (och därmed ungtikens bror :D) plockade cert idag. Hans andra svenska och så tror jag att han har två i Finland också, om jag inte minns fel. Jag tycker det är så trist att det går bra för "mina" valpar utan att jag får se det live! (det är inte jag som fött upp dem, jag kidnappade hem min tik efter att hon fått valpar på kenneln. hjälpte visserligen till med valparna, men tja.)

Nå, jag kommer och kollar imorrn också, jag kunde inte hålla mig :D Så om du ser en gigantiskt lång kvinna i 20-25 års åldern med en mycket liten kvinna och en svart, nerklippt pudel vid sin sida så får du gärna komma fram och hälsa :)

R_C: Japps, några Salukis såg jag :) Vilken färg var det på sonen/brodern? Såg iaf en créme, hanhund som var där, kanske var han?

*kl*
glömde skriva igår: för alla er som letar sån där plastficka att sätta fast med gummiband runt armen: sekretariatet på pite-utställningen har sådana, till det humana priset 20:-. är väl inte helt omöjligt att fler utställningar kommer att ha det så?

hemma från utställningen. vilken dag! underbart väder, inte för varmt och inte för kallt, massor av trevligt folk och en riktigt bra domare! 1, 1, ck, cert och BIM blev dagens skörd, mycket nöjd. extra kul är att min hunds kullsyster (som ställdes ut för att få en 2a så hon ska kunna gå som avelstik, hon bröt ett ben som valp och det ser inte riktigt ut som det ska) fick samma tilldelning. en bra dag!

Aha, jomen den såg jag nog :D Reagerade inte så värst mkt på den, förutom att färgen var läcker :)

Laa: Grattis!

Ja, fast jag har ju ingen aning om vad man ska kolla efter :p Men jag tror jag stirrade mig blind på några black-and-tan salukis, som jag tyckte var så häftiga :D

Kolla efter salukis som ser ut att tycka att de är för fina för att vara på en fånig utställning, salukis som inte har sluttande rygg och inte kraftiga bakbensvinklar ;)

Okej. Och de ska vara jakthundarna? :p Ledsen, men har verkligen ingen koll när det gäller Salukis..

KL
Vi var i Katrineholm i lördags på inoff. Gick inte speciellt bra. Camaro var inte riktigt sig själv utan riktigt seg! Fick släpa runt henne, hon var inte alls sugen på att springa fint och flashigt :p
Sen mötte vi en något äldre tik som var väldigt välutvecklad, min lilla stumpa hade inte så mycket att komma med mot henne.. Inga rosetter.
En sak som var väldigt positiv var att jag den här gången kunde ställa henne fint och fick till och med dra lite i benen utan att hon flyttade sig!:)

Kritik:
9 mån feminim tik. Bra huvud och uttryck. Bra bett. Bra hals. Önskas något starkare rygg. Bra förbröst och bröstkorg för åldern. Bra vinklar fram och bak. Rör sig bra runt om. En tik som behöver tid för att utvecklas. Temperament ua. Välvisad.

Själv var jag och lilla -med betoning på LILLA- RR tiken i Västervik i lör. Hon skötte sig bra i ringen förutom när det kom till att domaren skulle känna på henne. Gick inte alls. Trotts detta fick hon bra kritik:

Bra huvud och uttryck -för dagen lite lätta öron
God hals, bra överlinje
Välkroppad för sin ålder
Bra benstomme med goda vinklar
Bra pälskvalité
Rör sig spänstigt
Behöver mer miljöträning
Trevligt visad

Inga rosetter denna gången heller men det var väntat. Hon tycker som sagt överlag att domare inte ska vara allt för närgångna plus att hon är väldigt liten, inte så populärt :grin:
Vi är båda nybörjare och ska jobba vidare med den sociala biten -återkommer med mer resultat då!

Vi tränar för vår första utställnig.
Har lärt in stå. Det går bra. Men får inte hunden att stå fint med bakbenen. Hon tittar upp bra på mig.
Ring träning i morgon. 29 maj blir det av

Den 29? Är det på Orust? Dit kommer vi också isåfall :) Kul med fler fina rottisar!

Då blir det vår 3:e inofficiella. Sist var vinthundsklubbens utställning på gmbk och lillprinsen kammade hem 3 rosetter, HP, BIR & BIS-4 :)

Kritik: Mycket vackert huvud. Bra öron, vacker hals. Härlig benstomme. Mycket bra förbröst och överarm. Bra överlinje, svansansättning. Mycket bra rörelser. Vackra tan tecken.

Tilläggas bör att Zolo INTE ville visas sist...trotsade, hoppade, bet i mattes tröjärm och var allmänt less. Bra miljöträning om inte annat :)

Den 29? Är det på Orust? Dit kommer vi också isåfall :) Kul med fler fina rottisar!

Då blir det vår 3:e inofficiella. Sist var vinthundsklubbens utställning på gmbk och lillprinsen kammade hem 3 rosetter, HP, BIR & BIS-4 :)

Kritik: Mycket vackert huvud. Bra öron, vacker hals. Härlig benstomme. Mycket bra förbröst och överarm. Bra överlinje, svansansättning. Mycket bra rörelser. Vackra tan tecken.

Tilläggas bör att Zolo INTE ville visas sist...trotsade, hoppade, bet i mattes tröjärm och var allmänt less. Bra miljöträning om inte annat :)
Hur gammal är din rottis vilken kennel kommer den i från.
Vi ställer ju där med.

Zolo är 7 månader och kommer från Türingen's. Gör inte dina det också eller är det bara något jag fått för mig? :)

Kul då ses vi där! Ska du ställa båda dina?

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 569
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 484
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 604
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 247
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10