Utställningstråden 2010

Sv: Utställningstråden 2010

*KL*

Så. Då var det anmält och klart. Den 12 och 13 juni ställer jag ut Wahidah, och den 13e ställer jag även ut Zala :)
Jag oroar mig mer för resan dit än för själva utställningen :p (eftersom jag tror att jag redan vet hur det kommer gå på utställningen)

Tånga Hed, några mil utanför Gbg :p Inte direkt nära för mig som bor i Sthlm, men jag hoppas att det blir värt det. Vinthundsklubben ordnar utställningen ena dagen och Salukiringen har en officiell utställning på söndagen. Tidigare år har inte salukiringens alltid varit officiella, men nu när den är det och med domare som jag är nyfiken på så kan jag inte låta bli att anmäla :p Och så får Wahidah ställas båda dagarna, OM det nu skulle gå bra.

Zala är redan champion och klar, dessutom 9½ år och tycker att utställningar är tråkiga, så henne ställer jag bara ut om det är något speciellt eller om jag ska ställa Wahidah och det är billigt att även ställa Zala :p Wahidahs syster blev champion för några veckor sedan och då hoppas jag att Wahidah i alla fall ska knipa något cert någon gång. Fast med tanke på att jag bara åker på de största utställningarna blir det nog svårt :D

Va kul! Hoppas det går bra för W då! :)

Fick nyss ett mejl från uppfödarna till mina hundar där de talade om att Kid också ska ställas ut i Vännäs. Jisses så nervös jag kommer vara när båda mina ska ställas samma dag och mest troligt direkt efter varandra eftersom det inte är den mest vanliga rasen så är det ofta inte många anmälda så det går undan.. ;)

Det blir Kids första utställning och jag är SÅ glad att han är på hunddagis på ett naturbruksgymnasium just nu där de tränar enormt mycket hantering med honom! Han börjar bli bättre på det nu, han vill inte längre sjunka genom jorden när någon annan än jag tar på honom! :bump:

Det va en rottweiler som bet sin handler ganska rejält, hon föll till backen osv. Klarade sig dock från bett i ansiktet. Ilfart till sjukhuset blev det. Har inte hört sedan hur det gick.

Alltså.. jag blir ju nästan sugen på att åka uppåt i landet och ställa nu.. :D (Bodde uppe i Piteå förut, så jag har varit mer på utställningar däromkring än i Sthlm och i södraste delen av Sverige har jag inte ställt alls.)

Senast jag var uppåt i landet och ställde var förra våren, i just Piteå. Fast då ställde jag inget eget utan bara kennelns hundar :p

Lycka till när du ska ställa! Hur många brukar det vara i rasen per utställning?

Ja! Åk uppåt! :bump: Du kan få bo med mig och mina monster :angel:

Piteåutställningen är ju till helgen! Jag vill fara egentligen, men har inte anmält mina hundar och det känns drygt att åka upp utan att ställa nån. Ensam. Jag var där förra året, utan att ställa någon, följde med som sällskap och moraliskt stöd åt en kompis som ställde ut sina cavalierer. Jisses så många cavalierer det var! Det tog aldrig slut! :p

Hm.. Det varierar ganska mycket, och här uppe är de inte så jättevanliga på utställningar, eller ens över huvud taget.. Det är sällan man ser en mittel här uppe, men det finns några fler i stan! I Vännäs förra året var det väl 3-4 st bara, så det är inte alls många, men det är ju en ganska liten ras också. Tror det finns runt 500 st i Sverige, och långt ifrån alla ställer ut :)

Det va en rottweiler som bet sin handler ganska rejält, hon föll till backen osv. Klarade sig dock från bett i ansiktet. Ilfart till sjukhuset blev det. Har inte hört sedan hur det gick.

Ja det stod en artikel om det i våran tidning, va hemsk! Ägaren hade uppgett på sjukhuset att hon skulle avliva hunden. Väldigt skumt att den bara gick till attack sådär.

*KL*

Hemkommen efter en lååång dag på Flatcoated retriever klubbens club show. Fick ställa Tudor själv då uppfödaren hade bilproblem. Ställa hund tillhör inte min favorit sysselsättning. Men tur då man har en snygg hund. 1 UKK CK BIM unghund. Är så glad över min vackra kille.

*KL*

Vilken rolig tråd att läsa - Jag & sambon hämtade vår första gemensamma hund för en tid sedan, en tricolor chihuahuatik, korthårig. Hon är nu 16 veckor gammal och är anmäld till två inofficiella utställningar i början av juni - Blir spännande att se hur det går.

//Linda

Ah, då borde han stämma i ålder så han är efter en viss brun hane?
I så fall kollade jag lite smått på den kullen med, tyvärr blev det inget då :)

Eller han kanske är ur senaste kullen?

Senast ändrad:

Jag ska till Piteå imorrn :D Bara för att titta på och miljöträna hunden, iofs, men hade vart kul om det var nån bukare där som man kunde heja lite extra på! Blir första hundutställningen för mig!

Jag hade tänkt åka upp, men det kändes drygt att köra upp bara för att titta på så jag hoppar denna gång! Nästa år ska jag nog dit iaf!

Du kan heja lite på mittlarna från mig! Mina uppfödare ska dit :)

Jag ska till Piteå imorrn :D Bara för att titta på och miljöträna hunden, iofs, men hade vart kul om det var nån bukare där som man kunde heja lite extra på! Blir första hundutställningen för mig!

jag ställer i bergsviken i piteå imorgon (på brukshundsklubben, sdhk-utställning) och i sjulnäs på söndag. ställer i ring 3 (tror jag) på lördag och ring 1 på söndag, välkommen förbi om du är där (leta efter en tjej med mörkt hår, rödsvartrandig huvtröja och en liten röd griffon i famnen :D )

Ah, då borde han stämma i ålder så han är efter en viss brun hane?
I så fall kollade jag lite smått på den kullen med, tyvärr blev det inget då :)

Eller han kanske är ur senaste kullen?

Japp han är efter A Crash N'Burn

Hehe, ja jag ska till Sjulnäs idag. SNKK som håller i den. Ser att det är en griffon med där idag, men det kanske inte är du då?

aneeette: I will :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 569
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 484
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 604
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 247
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31