Utställningstråden 2010

Sv: Utställningstråden 2010

Zolo är 7 månader och kommer från Türingen's. Gör inte dina det också eller är det bara något jag fått för mig? :)

Kul då ses vi där! Ska du ställa båda dina?

Jag skall bara ställa den lilla damen från Extreme power dogs Hon är ju född 20080926 2 år till hösten
Jag var inne och kollade på din sida, Så fin han är

BIS Reserv blev våran lilla skrutta bland mååånga valpar vid den inofficiella i Härnösand den 9 maj...:)

nu börjar vi göra oss redo för skk i sundsvall till helgen..spännande...
Fler som ska dit??

spinky.jpg
[/IMG]

Vi var iväg till Iggesund ihelgen på specialutställning. Eros bim-valp, Rolex vann öppenklassen med ck samt blev 4e bästa hane. Herkan blev 2a i veteranklassen med ck och 2a bästa hane. Kan inte direkt klaga på helgen. Nu laddar vi om till Österbybruk.

*KL*

Nu är Tudor den förskräcklige anmäld till Norrköpingsutställningen den 5 juni på himmelstalundsfältet. Ska bli kul då det är en utländsk dommare som dömmer. (eller kanske inte:eek:)

har en dvärg-schnauzer tik som jag VILL ställa ut, har bara aldrig gjort det oxh vet inte vart jag ska vända mig..

ja prata med din uppfödare o kolla på kennelklubben i ditt område (rasklubb?) de ordnar säkert ringträningar som du kan gå på o få tips på hur man gör. Gå på utställning o kolla (inofficiella kanske finns i närheten) men prata med uppfödaren först.

hunden är kööpt av en privatperson, men kanske ska kontakta min ras-föreing.. vet dock inte om det finns någon i närheten..
men det kanske man får ta reda på?

BIS Reserv blev våran lilla skrutta bland mååånga valpar vid den inofficiella i Härnösand den 9 maj...:)

nu börjar vi göra oss redo för skk i sundsvall till helgen..spännande...
Fler som ska dit??

spinky.jpg
[/IMG]

Jajamen... Nila o jag kommer som vanligt. :banana:
När ställs jämtarna? Vi ställer på söndagen men ska dit o kolla på weimaranerna på lördagen tänkte jag. Svägerskan har en sån. :laugh:

*kl*

Krypta hundar får man inte ställa ut va? :)

Från SKKs utställningsregler:

"13. Testikelstatus
Hanhund som inte har normalt uvecklade och normalt belägna testiklar, får inte delta i officiell klass. Det åligger domaren att kontrollera hanhundens testikelstatus."

Ja men uppfödaren kanske har erfarenhet av utställning? O är inte "privatpersonen" uppfödare ;)?

Men ta kontakt med rasklubben eller kennelklubben så kan du nog få hjälp. KK kanske vet någon annars som kan hjälpa dej privat.

Finns det ingen uppfödare annars till din ras i närheten? Denna kanske kan hjälpa dej?

nej det hade hon inte, tyvärr..

okej då blir det att leta lite:)

Nja har ev en som bor några mil i väg, men vet inte hur intresserad hon är att hjälpa mig..

Ska kontakta rasklubben samt kennelklubben, tror det finns något sådant i närhten, det borde det göra..

saken är att jag vet inte vart jag ska leta efter utställningar, så jag iallafall kan börja komma utr och titta.Det vet kanske rasklubben:)

Nu kommer en fråga som jag fick i huvudet när jag läser om din uppfödare, som verkar rätt så okunnig och ohjälpsam för sina valpköpare enligt mig... Har du fått med en SKK stamtavla på hunden? Så att hunden är registrerad och bevisligen renrasig? Annars är ju din hund att räkna som en blandras.

Inget ont ment, blev bara fundersam :laugh:.

jodå hunden är renrasig och jag har fått en stamtavla.
personen som sålde valpen parade sin tik med en utställd hane som bor på en kennel.
Hon själv har väl inte haft intresse att ställa ut sin egna tik.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 569
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 484
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 604
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 247
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka