Utställningstråden 2010

Sv: Utställningstråden 2010

Har du agria som försäkringsbolag? så hör med dom. Fick en hel bunt som sponsorpriser till vår utställning. De kanske kan sälja eller ge dej som ev kund.

Vilka fina hundar ni har allihop!!

Nu kan vi också skriva i den här tråden, gjorde vår utställningsdebut i lördags på en inoff i vara. Min lille prins blev först BIR-valp med HP och slutligen även BIS-valp! Gissa om det var en stolt matte som åkte hem!!

Kritiken vi fick:

Mycket trevlig hanvalp av utmärkt typ och storlek. Vackert maskerat huvud, bra hals i en stram rygg. Mycket bra förbröst, bra kroppad för sin ålder. Goda vinklar. Rör sig mycket trevligt. Väl visad.

Här kommer några bilder från Zolos utställningsdebut

30892847.jpg

30892849.jpg

30892850.jpg

fin fin:bump::bump::bump::bump::bump:

Tusen tack :)

Dina flickor är också toppenfina!! De kommer väl också från Türingen's om jag inte läst fel någon gång? :)

På torsdag blir det ännu en inoff...spännande :)

kl

Finns det folk som bara visar andras hundar på utställningar? var hittar man sånna personer?:) vi skulle så gärna vilja ställa ut vår schäfer hane men känner att vi inte har nog erfarenhet för att göra det själva...:confused:

Ja det finns handlers som tar betalt för att visa hund. Man brukar få fråga runt lite. På min bruksklubb finns det 1-2 personer som säger att de är handlers. Hur duktiga det är har jag ingen aning om.

Jag hade nog rekommenderat att ni letade upp lite ringträningar och försökte prova på lite själva. Oavsett vilket så måste ju hunden träna för utställning om det ska bli bra och ska ni be handlern göra det också så blir det rätt mycket pengar av det. Likaså är det bra att åka ut på inofficiella utställningar och träna.

Jag hade 4 inofficiella utställningar och 1ringträningskväll med mig i kunskapsbagaget när jag ställde min nuvarande hund officiellt första gången. Det är inte så svårt. Men det krävs mer träning än man tror på hemmaplan för att ställa upp snyggt. Blir man vilse i ringen sedan så är det helt ok att fråga. Är jag minsta osäker frågar jag och har bara blivit otrevligt bemött en gång. De andra domarna har bara gett mig stora leenden och pekat mig i rätt riktning.

Lycka till.

Fråga din uppfödare. Denna kan säkert hjälpa dej om inte annat så kanske h*n vet någon som kan hjälpa dej. Försök annars gå på ringträningar.

kl

Finns det folk som bara visar andras hundar på utställningar? var hittar man sånna personer?:) vi skulle så gärna vilja ställa ut vår schäfer hane men känner att vi inte har nog erfarenhet för att göra det själva...:confused:

När jag var iväg med min hund första gången så lät jag en van kompis visa henne och jag tittade noga på, nu gick ju min dam vidare till BIS och det gjorde hennes hund också så fick gladerligen visa henne själv då och ja träning ger resultat! Man får tillåta sig själv att vara lite nybörjare så testa att visa din hund själv du! Domarna är överlag jättetrevliga, har varit iväg på ett antal nu och aldrig att någon har varit otrevlig :)

Till tråden:

Idag var vi då i H-sand och Driva skötte sig utmärkt! Väldigt pigg och glad, nästan lite för het när vi skulle visa traven! Men överlag gick det jättebra men vi gick inte vidare från gruppfinalen den här gången då vi mötte en 10-årig championtik av rasen röd setter ;)

14 månader, tik, Spinone
"Tilltalande helhet, mkt tilltalande huvud med korrekt propp., korrekt bett, stark bra hals, bra rygg/kors/svans. För åldern välutvecklad, förbröst tillräckligt djup, tillräckliga vinklar fram, bra bak, passande benställning, ok tassar. Rör sig med långt bra steg, bra pälskvalité, trevligt temperament. Välpresenterad!"

30920033.jpg

30920034.jpg

Wow, vilken fin hund :love:

kl

Idag ställde jag ut min Goliat i Larv. Han vann där sitt tredje certifikat och därmed och titeln Svensk utställningschampion! :bump::bump: Jag är så lycklig!
Domaren var stenhård, skickade ut slätettor och 2or till både höger och vänster.

Här är Goliats kritik för dagen:
"Maskulint huvud, mörka ögon, mkt bra uttryck, mkt bra hals och skuldra, väl utvecklad bröstkorg men kunde ha bättre förbröst, utmärkt benstomme, tillräckligt vinklat, rör sig med bra steg sett från sidan, ngt hastrångt bak, utmärkt päls, utmärkt mentalitet."

2010-05-094.jpg

Senast ändrad:

*kl*

Idag var det premiär för både min och valpens första utställning! Ganska jättenervös när vi skulle in i ringen, men GUD så bra han sköter sig min lilla valp! Han charmade domaren utan problem och en stolt matte med valp fick med sig ett HP, BIR OCH BIS! :bump: :banana:

30922535.jpg

Och så en bonusbild på det söta mongot!
30922538.jpg

Edit: Glömde skriva kritiken:
5 månader. Bra typ o storlek. Valpbett. Huvud med bra könsprägel. Vackert välvd panna. Välburna och välplacerade öron. tillr hals, front, bröst djup, prima vinklar fram och bak, passande benstomme. bra ben och tassar. stark rygg, låga fina haser. välringlad svans. Rör sig med bra steg från sidan. Härlig attityd. Lovande pälskvalitet. välpresenterad!

Jag är nöjd med dagen! ;)

Senast ändrad:

Grattis! Grattis! Nu har du gjort ditt i ringen eller?

Kul att träffa dig idag och få ett ansikte på någon!

Inoff Häverö BK idag...
HP, BIR och BIG!!!!

Jag är överlycklig, min lilla skrutta...utställningspremiär!!!:bump:

Kritik:
Välbyggd tikvalp, mkt vackert feminint huvud och uttryck. Mörka vackra ögon, vacker hals och stram rygg. Välvinklad fram och bak, rör sig bra, trevligt temperament!!!

Senast ändrad:

Ja, nu är utställningskarriären över :)
Jag kommer säkert ställa honom på rasspecialen om ett par år för att jag tycker det är skoj att få en bedömning.
Ja, det var jättekul att ses! Det blir säkert fler gånger :)

Det ordnar sig nog! Min var också otroligt blyg för främmande människor och hon satte sig på sin första utställning men det fick hon göra också, var en sån trevlig kvinna som kollade genom henne och hon visste om att det var hennes första, gjorde det min hund tryggare så var det bara bra :bow: det var för övrigt i härnösand!

Vilken hund har du? Ras? Vi går in i ringen runt 11-tiden om jag inte räknat helt fel.

I timrå gick det bra, väldigt mild och perfekt valpdomare.. hon tyckte dock han va för lös i fronten så vi fick inte ens HP. I härnösand så var det bara strul, det blåste, hunden frös och domaren brydde sig inte om att det var valpar i ringen utan sprang iväg en sväng medans jag ställt upp för kritiken.. Vi hade dock utställningsträning på söndag eftermiddag där vi glömde allt dåligt som hänt och fick en massa bra tips inför LDWM.

Märkte du av dramatiken i Rottweiler-ringen i timrå, gud så hemskt det va!

Remi är en Dvärgpinscher på snart 7 månader.

I timrå gick det bra, väldigt mild och perfekt valpdomare.. hon tyckte dock han va för lös i fronten så vi fick inte ens HP. I härnösand så var det bara strul, det blåste, hunden frös och domaren brydde sig inte om att det var valpar i ringen utan sprang iväg en sväng medans jag ställt upp för kritiken.. Vi hade dock utställningsträning på söndag eftermiddag där vi glömde allt dåligt som hänt och fick en massa bra tips inför LDWM.

Märkte du av dramatiken i Rottweiler-ringen i timrå, gud så hemskt det va!

Remi är en Dvärgpinscher på snart 7 månader.

Vi hade en kanondomare i H-sand! Det gick snabbt utan att vara stressigt och var jättetrevlig både emot mig och hunden vilket min behöver för att känna sig tillfreds. Den vi hade i Timrå blev hon rakt av jätteorolig över! Jag hörde bara att det hade hänt nånting men inte vad?

Nejmen, jag var ju på samma utställning och miljötränade lilla gula. Inte tänkte jag på dig denna gången heller :D

Grattis!

Haha! Jag hade fullt upp med att kontrollera min nervositet så jag minns inte vad jag sett och inte sett :D

Taaack! Min lilla stjärna fortsätter imponera. Han sov i buren med "brorsan" hela dagen, inte ens ett litet gnyl som brukar komma när han har tråkigt! Är nöjd på alla plan med gårdagen! :banana:

Härligt!
Jag råkade kanske gå och hitta hund nr två där, så jag är rätt nöjd med den dagen jag också. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 568
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 484
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 604
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 246
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka