Utställningstråden 2010

Sv: Utställningstråden 2010

och vi har anmält oss till en inofficiell den 9:e maj i Härnösand som en extra uppladdning inför våran första officiella den 22:a maj på den nationella utställning i Nordic hallen i Sundsvall! Redan tokigt nervös inför Nordic-utställningen!

Vi har varit på inofficiell utställning i Ödeshög.
HP och BIR-valp.
Kritik: Feminin tik. Bra huvud och uttryck. Bra bett. Bra hals och rygg. Bra ridge. Bra vinklar fram och bak. Bra kropp för åldern. Lovande valp. Temperament ua.

Är nöjd men det var väldigt segt. Vi gick vid 10 på fm, fick vänta till 15,30 bara för att åka ut direkt i BIS..

Imorgon ska en av mina valpköpare och jag iväg med våra valpar på deras första valputställning :laugh: Tänk det känns inte som om det var längesedan som dom små liven föddes :love: Min allra första valpkull har nu redan fyllt 6 månader!!

Vi är anmälda till Hässleholm och World Dog Show. Hässleholm är vår debut i Öppen klass. Vi får väl se hur det går, personligen kan jag tycka att han skulle ha lite mer massa för att ha en chans men eftersom det inte blir några tävlingar i vare sig agility eller lydnad denna våren så tyckte jag att vi fick komma iväg på något :cool:

World Dog, tja, innan den utställningen kommer tillbaka till våra 'jaktmarker' så lär väl den Grå vara pensionerad så vi är med för upplevelsen och inget annat. :D

Funderar på att anmäla till Sofiero, det är en finsk domare som jag är lite nyfiken på hur han dömer. Men det är ju ett tag tills den anmälan ska vara inne så det förblir en fundering ett tag till :grin:

Hejsan! Kul med en utställningstråd, den ska jag följa :) Både jag och min pinne utställningsdebuterade i timrå 28/2. Blev bästa hane med HP och BIM.

Elegant hanvalp, bra huvudform, välpigmenterad. Lite brant hals, stark rygg och bröstkorg Behöver utvecklas. ngt öppet vinklad fram, valvinklad bak. Rör sig med tillräcklig steglängd. Behöver mer ringträning.

Nu laddar vi får timrå 8 maj och härnösand 9 maj. Och våran nationella debut blir i sundsvall 23 maj. Ev. blir det på "hemmaplan" i huddik 5 juni :)

K.L

Oj, vad framgångar all skördar! Många fina bukehundar alltså.

Jag ställde lilla fröken på skk:s nationella i Västerås i helgen, tyvärr var det en massa strul med domare som inte kunde komma pga inställda flyg. Hon fick en 1:a i alla fall med motiveringen:

Feminint huvud, bra uttryck. Bra benstomme och tillräcklig päls. Bra överlinje men lite raka knän.

Hon är dock inne i en växtfas nu, men jag hoppas hon är mer färdig vid nästa utställning som blir SV-10 i Avesta i juni.

Min dvärgpudeltik ska ställas i Hässleholm den 22a Maj! :) Ska bli så roligt.

Senast ändrad:

Limbo slutade som 5a i jaktklassen, ställdes emot förbaskat snygga hanar så jag är förvånad att han ens blev placerad :D

Kritiken lyder som följer:
6 år gammal hane av mkt god typ, väl skuret huvud som störs av ngt ljusa ögon, ngt knappt vinklad fram, tillräckligt vinklad bak, tillräcklig kropp, god överlinje, rör sig med gott steg, för dagen ej i bästa päls. Välvisad

Det kanske vi gör :) börjar bli nervös nu! min hund är lite blyg för främmande människor.. längtar efter PM så jag får se hur många det är anmälda

Va kul att fler ska till Hässleholm - vår kära fina stad. ;) haha.
Bosson ska debutera då på officiell, men vi ska värma upp lite nu den 1 Maj på en inoff i Osby :)
Är nervös som attan för Hässleholm, men ska nog skicka in honom med uppfödaren. :) Han är en Shetland Sheepdog på 9 månader :)

Vad roligt! :) Då kanske vi ses. Jag har sett bilder på din kille och han är ju så himla fin. Jag har inte så stor koll dock på när de olika raserna är, jag har aldrig varit på utställning innan.

Det är min hunds uppfödare/ägare (jag har på foder) som ska ställa, jag ska bara se hur det går till osv. Är nervös, lite löjligt :p

Vi var på årets första officiella utställning (för vår del då) idag.
Gick super!!
Min lillskrutta blev 1kv 1kk ck cert bir!!!:D

Kritiken:
Presented in well muscled condition. Moved around the ring with great drive. Good head proportion. Angluation front and rear correct. Correct angle of croup. Complete denfition, good bite. Head planes correct and good under jaw.

Vit herde är hon!

Vi var på årets första officiella utställning (för vår del då) idag.
Gick super!!
Min lillskrutta blev 1kv 1kk ck cert bir!!!:D

Kritiken:
Presented in well muscled condition. Moved around the ring with great drive. Good head proportion. Angluation front and rear correct. Correct angle of croup. Complete denfition, good bite. Head planes correct and good under jaw.

Vit herde är hon!

Jag är så glad för din/er skull! Hon är så söt!
Hojta till framöver om du vill slänga dig ut i vildmarken med våra galna hundar för lite spår.

Hejsan! Kul med en utställningstråd, den ska jag följa :) Både jag och min pinne utställningsdebuterade i timrå 28/2. Blev bästa hane med HP och BIM.

Elegant hanvalp, bra huvudform, välpigmenterad. Lite brant hals, stark rygg och bröstkorg Behöver utvecklas. ngt öppet vinklad fram, valvinklad bak. Rör sig med tillräcklig steglängd. Behöver mer ringträning.

Nu laddar vi får timrå 8 maj och härnösand 9 maj. Och våran nationella debut blir i sundsvall 23 maj. Ev. blir det på "hemmaplan" i huddik 5 juni :)
Grattis:laugh:
Vi ska också ställa i Timrå, så då kanske vi ses i vimlet:D

Vi var även i Ö-vik och Sollefteå härom veckan med en slät etta i ö-vik (vår första:bump: ) Har bara fått tvåor på SBK förr!
Kritiken:

"Stark & muskulös med typisk brukskontition. Stark över och underlinje. Goda vinklar. Bra pigment & pälskvalite´t. Bra temptament"

I Sollefteå knep vi ett Cert och ingen var mer chockad än jag:eek:

"Välskuret huvud med harmoniskt uttryck. Något stora öron*s* Bra hals. Bra överlinje men något plant kors. Utmärkt front. Bra benstomme & vinklar. Rör sig förtjänstfullt. Fasta hasleder."

Vi blev sist i tikklasserna båda dagarna men vem bryr sig:banana:

KL

Jag och min aussietik var iväg på vår första officiella bruksutställning igår, på hennes 10-månaders dag!

31292_385456237581_665887581_4024362_4427113_n.jpg

(Kortet taget när vi väntade på vår tur, därav de dubbla kopplen och det breda halsbandet :D)

Resultatet av detta blev 1:a pris med CK, och med kritiken:

" Typiskt huvud, stark muskulös men samtidigt elegant kropp. Goda vinklar. Bra pigment och pälskvalité. Bra temperament. Hon har stor brukspotential"

Den sista biten om brukspotentialen är skriven som ett citat, för detta är vad domaren kom fram och sa till mig efter att hon bedömt klart min lilla tjej. Jag är SÅ nöjd med detta :bump::bow:!!

GRATTIS!:banana:

Visst är det kul när dom kommer med kritik som man verkligen värdesätter!
Jag tyckte att min släta etta kritik var mer värd än cert-kritiken:p

Hon var verkligen jättefin, din tjej:love:

Tack! Och givetvis grattis tillbaks :laugh:!!

Ja, det är sådan kritik som värmer i hjärtat :love:!

Hej allihop! Idag var vi på utställning. Inofficiell på skövde bhk. Min första någonsin! darrade som ett asplöv innan. Som tur är har jag världens coolaste hund. Hon har aldrig varit på utställning hon heller men det verkade som hon aldrig gjort annat. Vi fick HP, junior BIR och junior BIG. Jag är kanon-nöjd!

Beskrivning:
En underbar tik. Perfekt i sina linjer. Ädel helt igenom. Championkvalitet. Lagom hull. Välvisad. Perfekta rörelser. Grattis!

Jag är så stolt!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 568
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 481
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 604
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 246
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka