Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svansen ska i denna delen av världen bäras slokande medan i stora landet i väster ska den stå uppåt och visa "happy tail". Jag har en kaxig och glad unghund och då åker svansen lätt upp. Heller inget som vi har fått på kritiken tidigare. Domaren föreslog att jag skulle vara "hård" mot min hund och framför allt hans svans när vi tränade inför utställning. Hon utvecklade inte vad denna hårdhet gick ut på och jag vill inte heller veta. För min del direktkvalificerade hon sig, genom den kommentaren, på listan över domare jag aldrig mer kommer ställa min hund för
Jag har en glad och positiv hund som uppförde sig mycket bra hela dagen. Jag dör inte om vi inte får några utställningstitlar pga en glad svans. Det finns saker som är betydligt roligare att hålla på med och mer belönande än att springa vänstervarv
Nej gudskelov, vadfan är det för fel på folk?![]()
Vår juniortik däremot blev vi mkt förvånade över kritiken; samma domare dömde hunden för 5 veckor sen o fick 1kv 2kk HP o mkt beröm för sin mkt välutvecklade bröstkorg för sin ålder
i går åkte hon ut med en 2:a pga sin ännu outvecklade bröstkorg
domarens förklaring att myyycket kan hända på några veckor, men jag köper då inte det här med bröstkorgen... vad anser ni?