utställningshjälp pris/plats

anna_anna

Trådstartare
Är verkligen kass på priser/platser när det gäller hundutställning! Så nu behöver jag eran hjälp!:D

vad menas med:

JUNKL: 1
JUNKK: 2

Hunden är vid tillfället 10 månader.

Ställdes ut igen vid 13 månader, fick då:

JUNKL:1
JUNKK:1

Tacksam om någon kunde förklara för mig vad detta betyder!

Senast ändrad:
Sv: utställningshjälp pris/plats

JUNKL: 1 = fick ett förstapris i kvalitet. Hundarna ges 1a, 2a, 3a eller 0a beroende på hur bra de är. 1a betyder "mycket bra avelsresultat".
JUNKK: 2 = Hon blev placerad 2a i konkurrensklassen.

= Som ovan men vann konkurrensklassen.

Att det står just JUNKL/JUNKK betyder att hon gick i juniorklass.

Det betyder att hunden ifråga ställs i Juniorklass (JUNKL) och att den fick en 1:a i kvalité, och kom 2:a i konkurransen i sin klass.

På den andra är det samma men att den då blev 1:a i konkurransen.
Hoppas du blev klokare:D

JUNKL: 1 = fick ett förstapris i kvalitet. Hundarna ges 1a, 2a, 3a eller 0a beroende på hur bra de är. 1a betyder "mycket bra avelsresultat".
JUNKK: 2 = Hon blev placerad 2a i konkurrensklassen.

= Som ovan men vann konkurrensklassen.

Att det står just JUNKL/JUNKK betyder att hon gick i juniorklass.

Du hann visst före:D

Tack för svaren!:bow:

Missade dock att det ska stå HP under JUNKK 1

Antar att det står för hederspris? vad menas med det?

Är det skillnad i bedömningen om det är en tik eller hane? I det här fallet handlar det om en hane:)

HP betyder mycket riktigt Hederspris och förr gavs det till särskilt lovande valpar, juniorer och unghundar samt väl bevarande veteraner. Fr.o.m. 2011-01-10 är det nya regler och numera ges HP enbart till valpar :)

Nej det är ingen skillnad vad det gäller bedömning mellan tikar och hanar förutom att de givetvis ska följa rasstandarden på sina sätt :)

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 909
Senast: monster1
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 426
Senast: qitis
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
83 790
Senast: Mineur
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 237
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?