Utställnings tråden

Jag behöver hjälp att tyda bedömningssedlar. Har skrivit ner det jag lyckats tyda, orden jag inte kan lista ut är symboliserade med *

xIDA_9612.jpg

Här har jag lyckats få ut:
Typ: * size, long-high (?), a bit well *
Huvud: Too small still, and bit to narrow *. Ex profile
Ögon: Ex *. Fine form
Öron: Set a bit too high on head. Need more size
Päls: Ex deep * *, quality to long
Svans: Ex length and fine form
Kondition: Ex condition and *
Allmänt intryck: Need time in developing * * *

xIDA_9785.jpg

Typ: Ex Skön kropp & längd. Ex *
Huvud: Ex * . * profil. Ex * . Ex * . Ex höjd
Ögon: Ex form * gröna
Öron: Ex form + strl. Dock ngt höga
Päls: Ex * silkig. Blank ex choklad. Ganska jämn
Svans: Ex
Kondition: Ex
Allmänt intryck: Lovande snygging

@cili
Alltid lika roligt att försöka tyda en del kritiklappar ^^

Angående första lappen så kan jag bara tyda detta (skriver med det du har lyckats tyda):
Typ: * size, long-high (?), a bit well feeded.
Päls: (en chansning dock) Ex deep choc (chocolate) tone, quality to long.

Angående andra så är det mest bara chansning från min sida utifrån vad jag tycker det ser ut som.
Huvud: Ex * . * profil. Ex kinder. Ex *. Ex höjd.
Ögon: Ex form, läckert gröna.

Inte så mycket till hjälp kanske men en bit på vägen :)

Jag behöver hjälp att tyda bedömningssedlar. Har skrivit ner det jag lyckats tyda, orden jag inte kan lista ut är symboliserade med *

xIDA_9612.jpg

xIDA_9785.jpg

Jag ska se om jag har tid att sätta mig ikväll och tyda lite.
Brukar vara rätt 'haj' på det.
Det står förresten "Super" först på Jörgens sedel. :)

Nu till något helt annat...
Hur hade ni gjort och tänkt om vem som ska ställas?
Jag har en fertil hane som har två cert kvar t GIC och det har gått bra för honom trots brun tå (birma). Men han är ingen BIS-kisse även om han tagit en BIS-breed.
Han är anmäld t två utställningar.
Han har alltid ok päls men just nu fullpälsad.

Jag har även en kastrerad hona på snart åtta år (hanens mamma)som är PR. Hon är en riktig pangkisse men lite liten. Men här kan man vänta sig BIV och kanske tom BIS.
Hon är också anmäld till två (sen stoppad i Sverige om hon tar cert).
Nackdelen är att hon är fullpälsad från sep till dec och resten av året ser hon ut som skräp.

Jag orkar inte åka med båda för de tål varandra dåligt.
Hur hade ni resonerat om vem det skulle vara fokus på?

Jag har en fertil hane som har två cert kvar t GIC och det har gått bra för honom trots brun tå (birma). Men han är ingen BIS-kisse även om han tagit en BIS-breed.

Jag har även en kastrerad hona på snart åtta år (hanens mamma)som är PR. Hon är en riktig pangkisse men lite liten. Men här kan man vänta sig BIV och kanske tom BIS.
Nackdelen är att hon är fullpälsad från sep till dec och resten av året ser hon ut som skräp.

Super-size :rofl: Är det bra eller dåligt? ;)

Jag skulle nog åkt med hanen, om planen är att använda honom i avel. Alltid trevligt med mer meriter då :)

Super-size :rofl: Är det bra eller dåligt? ;)

Jag skulle nog åkt med hanen, om planen är att använda honom i avel. Alltid trevligt med mer meriter då :)

Haha, näe. Det är ju inget bindestreck mellan. :D
Det hade lika gärna kunnat stå 'Excellent size'.
Om man översätter blir det ju typ, Perfekt storlek, lång och hög...

Ja jag är lite inne på den banan också. Han går ju i avel och det är alltid lite vanskligt med hanar. Nu är han snart tre och from som ett lamm, men ändå. :P

xIDA_9612.jpg

xIDA_9785.jpg

Tog mig lite tid på lunchen ;) och kom fram till;

Super size, long-high, a bit well feeded
To small still, and bit to narrow top
Ex profile
Ex tone fine form
Set a bit to high on head
Need more size
Ex deep chok tone, guality to long
Ex lenght and fine form
Ex condition and temp
Need more time in developing head to finement(?)

Tog mig lite tid på lunchen ;) och kom fram till;

Super size, long-high, a bit well feeded
To small still, and bit to narrow top
Ex profile
Ex tone fine form
Set a bit to high on head
Need more size
Ex deep chok tone, guality to long
Ex lenght and fine form
Ex condition and temp
Need more time in developing head to finement(?)
Jag har läst det där temp som "derp" varje gång jag försökt tyda haha, likaså gjorde min burgranne i lördags och undrade om min katt var lite efterbliven (på skoj, givetvis) :D

Jag hade tagit hanen. Antar att han inte kommer vara fertil för alltid, medan kastrathonan har hela livet på sig i kastratklasserna. :)

kl
Disa kom med till Uppsala, alla tre är anmälda till Birka också men bara Sixten och Disa kommer följa, Sauron får bikini på måndag. Närmast Borlänge, är det någon annan som ska dit?

Disa har samma domare på söndag som sågade henne sist... Och sixtens domare gillar inte honom heller. Åka bara på lördagen kanske :meh::cool:

Jag hade tagit hanen. Antar att han inte kommer vara fertil för alltid, medan kastrathonan har hela livet på sig i kastratklasserna. :)

kl
Disa kom med till Uppsala, alla tre är anmälda till Birka också men bara Sixten och Disa kommer följa, Sauron får bikini på måndag. Närmast Borlänge, är det någon annan som ska dit?

En av mina avkommor ska dit, en chokladtabby britt som heter S*Lisuanto's Daphne by Palace&Main's :love:

Åh, nu är utställningarna för nästa år släppta! Vill bara börja planera utställningar för Lumi och bebisen jag tänker behålla. Detta år har det ju bara blivit 2 stycken, och jag har ju kommit på att det är ganska kul ändå :).

Åh, nu är utställningarna för nästa år släppta! Vill bara börja planera utställningar för Lumi och bebisen jag tänker behålla. Detta år har det ju bara blivit 2 stycken, och jag har ju kommit på att det är ganska kul ändå :).
Åh, det fanns ju riktigt många jag vill ta med Lillfisk på!
Undrar om man kan hänga vikter i öronen på honom så dom åker ner lite på sidorna? ;) (obs! skämt!)

Resultat från Borlänge då.

Sixten blev 2/3 på lördagen, lite morrig(och gosig...) och Michael Edström höll en stencool hane över.
Disa Ex1 i stenhård konkurrens :bump: hon slog kullsystern till den som blev best of best på SpeedCats special, även om det var väldigt jämnt. Först ut(av 3) i Biven och tillbaka för nom mot en fin liten birma som tog hem det. Det var domarexamen också, hon dömde lika :love: Veikko Saarela var "riktig" domare. Så jäkla trevligt att ställa för honom, sympatisk människa.

På söndagen hade Sixten inte alls den domaren jag fick för mig, utan Åsa Hammarlund som han aldrig har gått för. Hon föll för hans gos-morr-gos-morr, "du är ju minst sagt speciell du, gubben", och han blev 1/3 och därmed nom :D förlorade i panelen mot norska NW Nissan DSM som blev bis även på lördagen.

Disa hade Hannah Jensen igen :nailbiting: med resultat därefter, "hon får Ex1, men det är på gränsen", "tillbaka till verkstaden, såhär ska inte en mco se ut", "det här ser mer ut som en annan ras än en mco". Kommer inte ställa för henne igen och väljer att minnas Veikkos bedömning från helgen :cool:

Resultat från Borlänge då.

Sixten blev 2/3 på lördagen, lite morrig(och gosig...) och Michael Edström höll en stencool hane över.
Disa Ex1 i stenhård konkurrens :bump: hon slog kullsystern till den som blev best of best på SpeedCats special, även om det var väldigt jämnt. Först ut(av 3) i Biven och tillbaka för nom mot en fin liten birma som tog hem det. Det var domarexamen också, hon dömde lika :love: Veikko Saarela var "riktig" domare. Så jäkla trevligt att ställa för honom, sympatisk människa.

På söndagen hade Sixten inte alls den domaren jag fick för mig, utan Åsa Hammarlund som han aldrig har gått för. Hon föll för hans gos-morr-gos-morr, "du är ju minst sagt speciell du, gubben", och han blev 1/3 och därmed nom :D förlorade i panelen mot norska NW Nissan DSM som blev bis även på lördagen.

Disa hade Hannah Jensen igen :nailbiting: med resultat därefter, "hon får Ex1, men det är på gränsen", "tillbaka till verkstaden, såhär ska inte en mco se ut", "det här ser mer ut som en annan ras än en mco". Kommer inte ställa för henne igen och väljer att minnas Veikkos bedömning från helgen :cool:
Det är inte bara du med MCO som vill undvika henne. ;) Har Birma-kollegor som Absar om de får henne.
Själv har jag aldrig haft henne men fasar för den dagen. :p
Själv kommer jag att absa på Birka om min hane får Lene Glem. Jättemysig domare och super med katter men hon är überpetig med vitt på Birmorna. :o

Annars, grattis till bra resultat.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 427
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar