Utställnings tråden

Det är inte bara du med MCO som vill undvika henne. ;) Har Birma-kollegor som Absar om de får henne.
Själv har jag aldrig haft henne men fasar för den dagen. :p
Själv kommer jag att absa på Birka om min hane får Lene Glem. Jättemysig domare och super med katter men hon är überpetig med vitt på Birmorna. :o

Annars, grattis till bra resultat.
Ja, när man får ett "neeej, stackare!" när fellow utställare får höra vem man ska gå för, då är det lite illa känner jag spontant. Tack! :)

Disa Ex1 på UKs utställning i söndags. Vi var två närvarande i grupp 5 så ingen BIV, sååå nära NOM men det gick tillslut till en underbar sibbe.
Typ: ex long, strong girl, high on the legs, ex paws
Huvud: ex profil, nose, forehead, long box, strong chin
Ögon: ex shape, large + open
Öron: large with tuffs, ex high placed
Päls: ex youngster coat
Svans: ex bushy + length
Kondition: ex condition
Allmänt intryck: lovely girl, ex presented
Var alldeles blöt i ögonen när jag gick därifrån :D Nu är det dags för kastrering, så vi letar oss inte ut förrän till nästa år.

Disa Ex1 på UKs utställning i söndags. Vi var två närvarande i grupp 5 så ingen BIV, sååå nära NOM men det gick tillslut till en underbar sibbe.
Typ: ex long, strong girl, high on the legs, ex paws
Huvud: ex profil, nose, forehead, long box, strong chin
Ögon: ex shape, large + open
Öron: large with tuffs, ex high placed
Päls: ex youngster coat
Svans: ex bushy + length
Kondition: ex condition
Allmänt intryck: lovely girl, ex presented
Var alldeles blöt i ögonen när jag gick därifrån :D Nu är det dags för kastrering, så vi letar oss inte ut förrän till nästa år.
Vilken fin kritik! :)
Min Bosse fick sitt cert Och blev BIV på UK! Tyvärr för liten (knappa fyra kg)för att Nomineras men det gör inget. <3

Åh, spännande! Då får du leta reda på min lilla uppfödning S*Lisuanto's Caitlin by Palace&Main's, lilaspotted och vit :love:
Jag ska tyvärr inte dit.

Javisst ska jag kolla in henne. Hoppas hon går på lördagen bara. Söndagen ska jag ägna åt att flytta sto och föl och lite annan logistik

Blir en tripp till Malmö ändå. Fått med mig en vän, så vi sticker ner i eftermiddag. Eventuellt hinner vi bara vara ett par timmar under morgondagen, men det ska bli spännande att uppleva eventet och kolla på fina katter :).

Är hemma från Malmö igen efter en trevlig dag där jag fick uppleva World Winner på plats. Vi hann inte vara kvar till slutet då sällskapet skulle jobba natt, men vi hann se en hel del. Bland annat hann jag ju uppleva när Sverige fick en vinnare i kat 2 junior i form av den underbara ragdollen Lily :). Var en härlig stämning bland oss ragdollmänniskor på plats, och tårarna rann hos de inblandade! Var en rolig upplevelse. Var verkligen VM-feeling med flaggor och kostymer från världens olika länder. Är glas att jag åkte lite spontant, även om jag gärna hade velat vara där hela helgen :).

I eftermiddag beger vi oss till Oslo med killarna, i morgon är det utställning. Jag är så sjukt nervös att jag inte vet vad jag ska ta vägen... Är jätteviktigt att få hem det där internationella certet annars blir det ingen IP-titel....

Kommande helg är mina anmälda till Birka. Vi ska testa båda dagarna för att se vad tjejerna tycker. Sista gången dom ställs som juniorer, sen kan vi äntligen börja plocka cert!! Också sista utställningen för Seven i kategori 3, hon flyttas över till 4:an sen. Perfekt, då kan jag BIS:a i 2 kategorier ;)

Kommande helg är mina anmälda till Birka. Vi ska testa båda dagarna för att se vad tjejerna tycker. Sista gången dom ställs som juniorer, sen kan vi äntligen börja plocka cert!! Också sista utställningen för Seven i kategori 3, hon flyttas över till 4:an sen. Perfekt, då kan jag BIS:a i 2 kategorier ;)
Stort lycka till nästa helg! Det ska bli spännande med nya kategoriindelningen nästa år. Mina katter flyttar ju till kategori 1, och jag vet inte alls vad som väntar egentligen. Vi satsar på att åka till Örebro i januari :). Birgitta ska få följa med och eventuellt Lumi. Även lilla Carl Gustaf ska nog dit med sin nya ägare :).

Tänk att dina fluffbollar blivit så stora redan :love:
Jag hade planerat Fräset i februari och sen SK i mars och att dom då skulle bli Champinjoner båda 2. Men det verkar som om Seven ska paras så tidigt det bara går, så det får vänta. Kanske tar med Malla och jag tänkte Bonnie skulle testas som kastrat. Men på henne vill jag ha tidig hemgång, så det får väl vänta.

Räven ska till Birka nästa lördag - dock inte med mig eftersom jag har andra uppdrag. Det blir sonen med flickvän som ska managera katten. Idag har vi badat katten - vi får se om det räcker eller om han behöver ett bad till i slutet av nästa vecka - det får dom två ordna i så fall.

Han blev lite kall efter badet tycker jag - tur att det finns elementsäng

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 427
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka