Utställnings tråden

Disa fick precis en så dålig bedömning att jag inte ens trodde hon skulle få excellent :rofl: vad olika det är, för tre veckor sen blev hon biv, igår var hon tvåa i biven och idag var hon inte ens välkommen att vara med. :turd:

Disa fick precis en så dålig bedömning att jag inte ens trodde hon skulle få excellent :rofl: vad olika det är, för tre veckor sen blev hon biv, igår var hon tvåa i biven och idag var hon inte ens välkommen att vara med. :turd:

Som vi sist. Domaren tyckte det var såååå jobbigt att hon hade 2 så fina vitfläcksungar på bordet mot varandra (Chloe och hennes syster), båda var verkligen super och det var sååå svårt att välja vilken som skulle upp till NOM. Chloe förlorade, men det var inte lätt framhävde domaren. På sedeln sen står det MB på kroppslängden :eek: Visst är hon lite lång nu, men att hon skulle få MB på det var verkligen inte vad jag trodde vid bordet.
Jaja.

Som vi sist. Domaren tyckte det var såååå jobbigt att hon hade 2 så fina vitfläcksungar på bordet mot varandra (Chloe och hennes syster), båda var verkligen super och det var sååå svårt att välja vilken som skulle upp till NOM. Chloe förlorade, men det var inte lätt framhävde domaren. På sedeln sen står det MB på kroppslängden :eek: Visst är hon lite lång nu, men att hon skulle få MB på det var verkligen inte vad jag trodde vid bordet.
Jaja.
Hehe, när det har varit så för mina har jag tolkat "mycket bra" och "bra" som adjektiv bara :o För Disa igår var det precis tvärt om, hos domaren var prepareringen och svansen okej, allt annat var skit. Hon jämförde med de italienska katterna som ser ut som kaniner... :arghh: Bedömningssedeln ser ut som man kan förvänta sig när man han en växande katt liksom, helt okej.

Typ: mycket fina proportioner för åldern. Fin substans och muskulatur, solid benstomme.
Huvud: fyrkantigt nosparti, profilen under utveckling, bra haka, prominenta kindben.
Ögon: vackra i form och placering.
Öron: fint placerade med tofsar.
Päls: mycket fint preparerad för utställning!(:laugh:) Silkig kvalité med fin mix av sköldpaddsfärger med tabby.
Svans: lång och flowing.
Kondition: I jättefin form idag.
Allmänt intryck: superfint temperament!
Ex1, domare Michael Edström
Den är väldigt lik lappen vi fick på SC för tre veckor sen, när hon blev biv.
Typ: ex lovande storlek, ex tyngd. Prov(?) ngt ofärdig än. Bra benstomme.(Vad hon sa: För fyrkantig, hyfsad benstomme.)
Huvud: ngt smala kilar + smal box. Haka/under(läpp?) önskas bredare. Ex längd m svag profil.(SOM hon suckade. Inte en grej var rätt. Och "det här har ni inte övat på" när Disa inte uppskattade den bryska behandlingen. :meh:)
Ögon: ex form, storlek o plac. (Kan inte minnas att hon sa nåt annat än "okej")
Öron: ex form o storlek. För högt placerade. (Det är dom, för hon har inte breddat huvudet än. Dom har ingen annanstans att ta vägen just nu. Hon är åtta månader. Och så jämförelsen med europeiska(italienska) kaniner :arghh:)
Päls: ex silkig kvalitet men önskar även underpäls. Ex presenterad Ex färg, läckert mönster.(Okej silkig päls, saknar ull, bra presenterad, varma färger)
Svans: ex
Kondition: ex kondition
Allmänt intryck: ofärdig huvudform ("hon får sitt Ex1 men når i mina ögon inte upp till de 95 poäng som krävs för att delta i biv")
Ex1, Hannah Jensen
Lappen är mycket mer rättvis än vad bedömningen var. Hon är ung och ofärdig, och kanske inte särskilt korrekt just nu, men under bedömningen lät det som om hon knappt värd att kallas mco och det inte fanns något hopp om utveckling. Kul med bedömningssport :p

Mammas egenuppfödda lille misse blev BIS ungdjur igår på sin första utställning :D:D

11890928_1107421839286553_9027240400920388812_n.jpg

11899936_993647674019215_505776261049509045_n.jpg

@fetange
Jisses det var inte lite ^^ Gäller att man har bil att ta sig hem med och en hel del plats över i den också kan jag tänka mig :) Påminner mig om en som fick ett mindre klösträd i BIS-vinst en gång, tänkte för mig själv att det var tur att det inte var jag för vi hade nog inte fått plats med det i bilen :D

@fetange
Jisses det var inte lite ^^ Gäller att man har bil att ta sig hem med och en hel del plats över i den också kan jag tänka mig :) Påminner mig om en som fick ett mindre klösträd i BIS-vinst en gång, tänkte för mig själv att det var tur att det inte var jag för vi hade nog inte fått plats med det i bilen :D

Ja, mamma åkte bil så det gick bra :D Det var från Elfborgskattens utställning.

Vi har plockat hem ännu en Ex1-rosett idag. Samma domare som förra gången (när Lillebror var fem månader gammal) tyckte att min katt inte var någon idé att ställa ut mer sa idag betydligt trevligare saker (och verkade vara på bättre humör överlag).
Det han föll på mot dagens motståndare var att hans huvud är lite litet i jämförelse med kroppen, vilket nog rättar till sig med tiden, samt att hans päls är lite för lång. I övrigt fick han mycket fina ord, speciellt för sin färg och sina ögon.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 427
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.