Utställnings tråden

Även jag kommer till SC tror jag, borde väl egentligen satsa på Järva då jag vill kvala lillan till WW, men det är ju MCO-special på SC... Redan 50 MCO anmälda. Tänka smart eller roligt, det är frågan :p

Nu har jag planerat in herrns nästa utställning. Han ska förmodligen få gå båda dagarna på VKs utställning i Gbg i september. Det är hans sista dagar som junior så vi får se hur det går :)
Vi kommer ändå bo i Gbg när den utställningen går, så han får sova hemma.

Sen är planen Ädelkattens i Gbg i december. Hoppas på att han kan knipa nåt cert då.
Eventuellt blir det BIK i Tibro också, i oktober. Det beror lite på hur/om jag kan lösa resa och boende.

Nu är min anmäld båda dagarna till VK här i Gbg. Hade bara tänkt ta en dag egentligen, men kom fram till att när det ändå är på hemmaplan och billigare än att tävla dressyr så kunde han lika gärna vara med på båda.
Det blir första och enda som junior och en bra test inför första i klass 10 vilket är tänkt att bli ÄK i december.

@Linta Fattar inte att jag har planerat annat denna helgen när det är MCO-special :p

Mina planer är:
8-9 Augusti Danmark med en katt
Sen blir det Elk med 1-2 katter med.
Någon som ska dit? :)

@Zarro oh no! :down: Över 80 mco anmälda läste jag, synd att det inte blev breed bis. Storsjökatten försökte ju förra året men då kom inte tillräckligt många. Klurade lite på vem du är men du hade ju hemsidan på profilen lämpligt nog :D

Fö har jag bestämt mig för att skita i WW, blir lika dyrt som att dra utomlands och då kan jag ju faktiskt lika gärna göra det, nån gång när fler än en katt är kvalad. Kanske stalkar @Smulis till Finland 2018 :angel: Tänker mig typ
2/8 SC - Sixten & Disa (Sauron är anmäld, men friserad och ser inte klok ut :rofl:)
22-23/8 JKK - Sixten & Disa
27-28/9 DÄK - Sixten & Disa
Ev ALFA 1/11 med coonisarna men det vete fan.
14-15/11 HÄK Sixten & Disa, ev Sauron. Åker vi till Alfa får han vara hemma.

Och sen är det slut för i år :eek:

@Linta
Vi kan irra runt där i Finland som yra höns tillsammans :angel:
Funderade på ALFA jag med ett tag men det kändes lite väl långt bort och jag litar inte på mamsen i Stockholmstrafiken xD

Våra planer i år är:
Järva 22/8
MSK 6/9
SNRF (WCF) 26-27/9
UK 10/10

sen är det slut för våran del med för i år ^^

Jag har ingen aning om hur man groomar en Somali O_o
Det finns nån specialbadning som jag vetefan om jag fixar. Jag badade honom förra veckan - stackars katt och jag tror han slipper bada en gång till innan utställningen.
Känns som om pälsen är väldigt ojämn, på ryggen är den nästan blank - även efter tvätt - i kragen var den bra häromdagen och byxorna är luddiga.

Jag har ingen aning om hur man groomar en Somali O_o
Det finns nån specialbadning som jag vetefan om jag fixar. Jag badade honom förra veckan - stackars katt och jag tror han slipper bada en gång till innan utställningen.
Känns som om pälsen är väldigt ojämn, på ryggen är den nästan blank - även efter tvätt - i kragen var den bra häromdagen och byxorna är luddiga.

Känner igen den där frustrationen. Har en Britt-kattunge med babypäls = väldigt mjuk, det är otroligt svårt att få till den där lite sträva texturen på honom. Det verkar inte heller spela så stor roll om jag badar veckan innan eller dagarna innan... Bytte schampo detta tillfälle och texturen känns bra i kragen men mjuk över ryggen, nöjd, nja tveksamt. Får se på lördag vad domaren tycker.

Nu är det äntligen bestämt vilken Norsk utställning det blir i höst.
Vi ska ställa grabbarna på Oslo Pet Show 14-15 nov med målsättning att Egil tar sitt internationella CAPIB-cert. Och Fabian får hänga på som sällskap och ställas en sista gång i klass 11 (klarar klassen med 2-dagars marginal).

Senast ändrad:
@Smulis & @Linta Jag kanske inte ens åker ner för att titta på WW. Det beror på om planerna går eller inte.. Har nämligen planer på smått härhemma då :D.
Finland har jag dock siktet inställt på jag med :p

@Zarro
Hade WW varit i Stockholm i stället eller någon annanstans mer i mitten av landet så hade jag defintivt ställt där men det är för långt ner till Malmö ^^ Trist då det hade varit en kul upplevelse, missade även WW på hundsidan när Sverige var värd för den för x antal år sedan men men med lite tur kanske WW (katt då) kommer hit igen någon mer gång under min livstid :D Men Finland SKA jag till, på något vänster ;)

84 stycken är anmälda har jag fått höra:D.
Känner vi varandra? :down:
Gud så fint, gäller att ladda kameran då :bump:
Vad jag vet har vi aldrig setts :) Men jag har ju sett ditt stamnamn i mco-gruppen på fb tex! Jag ställer mest här i mitten av landet, mellan Norrköping och Östersund typ. Katterna kommer från Dusty Coon's

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 427
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka