Utställnings tråden

I september finns det en utställning på rätt nära avstånd från där jag kommer bo då, men jag behöver bolla funderingar med någon.
När den går är han nämligen på sina sista dagar i juniorklass.
Betyder det att han har fördel eller nackdel mot yngre katter?
Och om man bara ska ställa en dag, vilken är lämpligast då?

Planen är att han sen ska gå i öppen klass i oktober samt december. Vill passa på innan dom ändrar kategorierna, för då lär det bli ännu mer motstånd om nomineringar :p
Jättesvårt att säga om det blir fördel eller nackdel. Det beror ju helt på vilken fas han är i. Men rent generellt har han nog större chans där än om han skulle ställas som vuxen några dagar senare. yngre katter brukar ofta ha svårt med konkurrensen då.

Jag föredrar också att ställa lördagen så man kan vila söndagen. Man brukar behöva det efter en lång dag ;).

I september finns det en utställning på rätt nära avstånd från där jag kommer bo då, men jag behöver bolla funderingar med någon.
När den går är han nämligen på sina sista dagar i juniorklass.
Betyder det att han har fördel eller nackdel mot yngre katter?
Och om man bara ska ställa en dag, vilken är lämpligast då?

Planen är att han sen ska gå i öppen klass i oktober samt december. Vill passa på innan dom ändrar kategorierna, för då lär det bli ännu mer motstånd om nomineringar :p

Vilken ras har du?
I regel kan det vara så att de är mer färdiga i pälsen och kroppen så man för fördel som äldre junior.
Håller med Marty om dagen Lördag. Men jag brukar se så att när jag ändå håller på o tvättar, fönar o donar så vill jag åka båda dagarna :)

Iiiiihhhh första dagen av två avklarade på NERK med jättefina resultat :D

Fabian vår kattunge fick EX1 med superb kritik, kom 2.a i BIV (jättejämnt) och kom med till nomineringen. I nomineringen blev han (glädjande och lite snörpligt) 2.a av 7 kattungar. Det var riktigt hård konkurrens och han slog ut 2 britter, 1 ocikatt, 1 rex och 1 somali och blev själv slagen av en britt som hade mer utvecklad päls - men det var superjämnt mellan dessa två.

Egil som är urväxt och som jag bara ville ha ett CAP på fick också jättefin kritik och fick komma tillbaka till nomineringen, han blev slagen av en jättefin Bengal :)

Nu är jag lagom trött och lite lätt jätteförkyld men ser väldigt mycket fram mot en ny utställningsdag! :D

Edit: Fabian gick i kullklass KAT III och den kom 2:a, blev slagen av 3 jättefina Ocikatter som dessutom var 2 månader äldre.

Iiiiihhhh första dagen av två avklarade på NERK med jättefina resultat :D

Fabian vår kattunge fick EX1 med superb kritik, kom 2.a i BIV (jättejämnt) och kom med till nomineringen. I nomineringen blev han (glädjande och lite snörpligt) 2.a av 7 kattungar. Det var riktigt hård konkurrens och han slog ut 2 britter, 1 ocikatt, 1 rex och 1 somali och blev själv slagen av en britt som hade mer utvecklad päls - men det var superjämnt mellan dessa två.

Egil som är urväxt och som jag bara ville ha ett CAP på fick också jättefin kritik och fick komma tillbaka till nomineringen, han blev slagen av en jättefin Bengal :)

Nu är jag lagom trött och lite lätt jätteförkyld men ser väldigt mycket fram mot en ny utställningsdag! :D

Edit: Fabian gick i kullklass KAT III och den kom 2:a, blev slagen av 3 jättefina Ocikatter som dessutom var 2 månader äldre.

Vad kul!
Då vet jag vilken som var din katt :D
Min var med i kullklassen Somali-kullen.

I kullklassen så gillade domaren min bäst av Somalisarna, men i vanliga klassen gillade domaren kullbroren bättre

Britten som slog din hade *verkligen* fantastisk päls!

Vad kul!
Då vet jag vilken som var din katt :D
Min var med i kullklassen Somali-kullen.

I kullklassen så gillade domaren min bäst av Somalisarna, men i vanliga klassen gillade domaren kullbroren bättre

Britten som slog din hade *verkligen* fantastisk päls!

Vårat lilla gråa troll skötte sig jättebra, såg Somali-kullen som hastigast tyckte de var jättevackra! (kanske är partisk eftersom vi hade både Abessinier och Somali som alternativ på kattraser vi ville köpa :angel:).

Och det där med kullklass-bedömningen, i kullklassen gillade domaren den vita tjejen bäst av de vita kattungarna. Men hos domaren som dömde vanliga klassen tyckte hon att den vita hanen var snäppet vassare. Antar att det är vad som gör spänningen i 'sporten'.

Jag är jättenöjd oavsett och det var verkligen en riktigt fin britt som tog hem nomineringen!

Senast ändrad:
Idag hade vi inte samma flyt som igår, Egil fick CAP och kom tillbaka till nominering men blev slagen av en Britt och en annan katt. Fabian fick EX1 och jättefin kritik men hade stenhård konkurrens från flera kattungar som var 2 månader äldre och väldigt välutvecklade, och kom således inte tillbaka till nomineringen. Såg MissFidelis vackra Seven på domarbordet :love: som bedömdes hos samma domare som Fabian!

Nästa utställning blir Karlstad med Fabian.

Och nu är vi anmälda till SpeedCat med både Fabian (sista start i klass 12) samt Egil (mål att ta sitt tredje CAP och bli Premier). Planen i dagsläget är att Fabian även ska ställas en gång i Eskilstuna i klass 11 i September.

Idag hade vi inte samma flyt som igår, Egil fick CAP och kom tillbaka till nominering men blev slagen av en Britt och en annan katt. Fabian fick EX1 och jättefin kritik men hade stenhård konkurrens från flera kattungar som var 2 månader äldre och väldigt välutvecklade, och kom således inte tillbaka till nomineringen. Såg MissFidelis vackra Seven på domarbordet :love: som bedömdes hos samma domare som Fabian!

Nästa utställning blir Karlstad med Fabian.

Och nu är vi anmälda till SpeedCat med både Fabian (sista start i klass 12) samt Egil (mål att ta sitt tredje CAP och bli Premier). Planen i dagsläget är att Fabian även ska ställas en gång i Eskilstuna i klass 11 i September.

Åh, såg ni Seven :love: Utöver sprattlet så skötte hon sig prima! Tyvärr blev hon jättetorr i ögonen av luften där inne, så jag får nog fundera på ögondroppar.
Seven är också anmäld till SpeedCat, liksom min lilla Chloe som debuterar där! Sen struntar jag nog i Järva, men anmäler till Alfakatten i oktober.

Seven hade väldigt mycket att säga på utställningen
11425420_10152985833776158_141644483849464290_n_zpsvpzoarp0.jpg

Och det var INTE kul att sitta i en tom bur inför bedömningen :p
10460455_10152984216591158_104530880857151456_n_zpsljixsg8w.jpg

Jag fattar inte hur jag ska hitta info om SpeedCat's utställning. Jag hittar till hemsidan och fliken för utställningar. Men inget mer. HJÄLP!

Åh, såg ni Seven :love: Utöver sprattlet så skötte hon sig prima! Tyvärr blev hon jättetorr i ögonen av luften där inne, så jag får nog fundera på ögondroppar.
Seven är också anmäld till SpeedCat, liksom min lilla Chloe som debuterar där! Sen struntar jag nog i Järva, men anmäler till Alfakatten i oktober.

Ja jag hade den turen! Så otroligt vacker, jag kan ju inte så mycket om rexarna för övrigt men hon utmärkte sig (på ett positivt sätt!) i mina ögon. Också vackert tecknad! Var framme med Mimmi (Pearlymoons) just då, hon har ju köpt en kattunge av dig och hon pekade ut var du satt i publiken och så insåg jag att det var Seven i buren. Kanske borde ha vågat mig fram och hälsat, men kan ju göra det på SpeedCat om jag ser dig :)

Ja jag hade den turen! Så otroligt vacker, jag kan ju inte så mycket om rexarna för övrigt men hon utmärkte sig (på ett positivt sätt!) i mina ögon. Också vackert tecknad! Var framme med Mimmi (Pearlymoons) just då, hon har ju köpt en kattunge av dig och hon pekade ut var du satt i publiken och så insåg jag att det var Seven i buren. Kanske borde ha vågat mig fram och hälsat, men kan ju göra det på SpeedCat om jag ser dig :)

Hade du möjligtvis en tröja med typ krage på? Mimmis unge är kullsyster med min Chloe :)
Klart du ska hälsa!!
Seven är så fin, jag har tur som får ha henne på foder :love: Kan inte heller så mycket om devons :o , men jag har ju fastnat för en typ och Seven passar in där :)

Efter en grym utställningsabstinens då det inte blir någon utställning förrän till hösten så är det i stället en massa inplanerade i höst i stället (sen kan det ju alltid ändras beroende på humör och så vidare) men innan dess så ska det nya burskynket sys först :angel:

Just nu ser planerna ut så här i alla fall:
22/8 - Järva
6/9 - MSK
26-27/9 - SNRF (antingen båda dagarna eller en av dom)
10-11/10 - UK (vet inte vilken av dagarna det blir än)
1/11 - ALFA
och kanske (stort kanske) 21-22/11 - Birka

@MissFideli
Vilket charmtroll! jag är lite svag för devons, jag gillar deras huvuden med det "grymma" utseendet :heart

Hade du möjligtvis en tröja med typ krage på? Mimmis unge är kullsyster med min Chloe :)
Klart du ska hälsa!!
Seven är så fin, jag har tur som får ha henne på foder :love: Kan inte heller så mycket om devons :o , men jag har ju fastnat för en typ och Seven passar in där :)

Ja, jag hade en ljusblå piké med mönstrad krage :)

Så var det ja! Vi kommer samåka fyra tjejer med varsin kattunge (3 britter och 1 birma) till Karlstad. Då skulle Mimmi ta med Caitlin och som jag längtar efter att se henne! Har sett på tok för många söta bilder i FB-flödet för att inte vara toknyfiken!

Ja, jag hade en ljusblå piké med mönstrad krage :)

Så var det ja! Vi kommer samåka fyra tjejer med varsin kattunge (3 britter och 1 birma) till Karlstad. Då skulle Mimmi ta med Caitlin och som jag längtar efter att se henne! Har sett på tok för många söta bilder i FB-flödet för att inte vara toknyfiken!

Caitlin är bedårande! Det blev en väldigt bra kull, med Caitlin som finast faktiskt :love:
Då såg jag dig! Vet inte varför jag kommer ihåg just din tröja, men det gör jag :D

Caitlin är bedårande! Det blev en väldigt bra kull, med Caitlin som finast faktiskt :love:
Då såg jag dig! Vet inte varför jag kommer ihåg just din tröja, men det gör jag :D

Ibland är det detaljerna som gör det ;) Om jag ser dig på SpeedCat tänker jag iaf säga hej, kan alltid presentera mig som "tjejen i den där tröjan" så vet du vem jag är :angel:

Ih, är som sagt jättenyfiken på att se henne!
Det är för övrigt en av Mimmis uppfödningar som är mamma till min Fabian :)

Längtar tills framtiden när jag samlat på mig mer erfarenhet kring britten som ras och förhoppningsvis kanske har möjlighet att kunna föda upp i liten skala själv :love:

Hon är helskön! Lite sprattlig bara :angel:
Kanske anmäler till Birka också. Hoppas dom kör på tidig hemgång, kanske tar med Bonnie då på första som kastrat. Ungarna vet jag inte, trökigt att bara tävla om Ex1...
Nu har inte jag någon direkt erfarenhet av devons men de brukar väl vara rätt så sprattliga och ha myror i brallan som små (och kanske vuxna med) ? :) Lite charmigt ändå även om jag kan tänka mig att det kan fresta på tålamodet ibland med :angel:

Tidig hemgång hoppas jag också på då vi har en bit att åka om det blir av ^^ Är det förresten någon som vet hur länge de skulle köra den här testperioden med tidig hemgång på utställningarna ?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 426
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka