Utställnings tråden

Sambon säger att jag inte får ha mer än tre :(. Jag har ju en till utställningsbar, men hon är tyvärr inte i utställningsskick just nu. Men jag har en förhoppning att spara en sen när jag får kull, så då kanske jag får två att ta med på utställning :)

Har samma problem, får helst inte ha nån, men en gick bra. Men sen blev det två så jag men bättre samvete kan stänga ut dem från sovrummet. Men tre hade ju varit nice - är väl snart där med tanke på att det var noll katter för 8 månader sedan ;)

Var oxå iväg som nämnt tidigare, riktigt kul att få träffa @Linta live. Speciellt hennes otroligt charmiga huskatt! :love: Mer kelen kisse får man nog leta efter på utställning!

Ställde två katter båda dagarna och sen en ungdom varje dag oxå.
På Lördagen så mådde resvane Rusty illa och bajsade löst i bilen och spydde sen lagom tills vi kom in på parkeringen, stackars liten. Men han är iaf så snäll så var inga problem att få honom fin. Knep sista CAC till champion och BIV!
Dottern Delilah fick tyvärr Ex2 då hon gick emot en hona på två år (D är bara 1 år) o blev då slagen då den andra hunnit mogna mer.
11221361_1105251989492053_3729411849485252818_n.jpg

PolarBear var med på Lördagen utav ungdomarna och skötte sig MKT bra för första utställnignen. Ex1 och in till Nom där han tyvärr blev slagen utav en Birma.
11053165_1105246732825912_3375435962621565271_n.jpg

På Söndagen mådde Rusty bra och fick sitt första CACIB men blev sen slagen utav dotter Delilah i BIV som hon tog + ett CAC.
11167913_1105783122772273_7641587300688236883_n.jpg

Sen var honan Ellinor som ställdes helgen innan med oxå (8månader) hon blir åksjuk, blev det inom Uppsala oxå (10 min ibil) och spydde och bajsade på sig, men snällare unge får man leta efter så vi badad nästan halva rumpan på henne i ett handfat och turligt nog hann hon torka då hon gick upp rätt tidigt. Fick Ex1 men goda vitsord, gick vidar till NOM och tog den! Uppe på panelen så fick hon tyvärr ingne röst men fan hon kom upp! Panelen var inte så kul tyckte hon och började fräsa lite men skötte sig ändå (blir ju rätt mkt folk på kort tid däruppe + matte är borta).
11083883_1105782612772324_4186469444944364303_n.jpg

Bjussar på lite bilder som både jag o mamma tagit :)

@Linta har en fin bild på dig o myskissen, vill duha den eller ska jag lägga upp den här eller båda eller inget? ;)
Superkul att träffa dig också och grattis igen! Lägg gärna upp bilden, både jag och Sixten har talang för att muppa till bilder så det vore kul att se :angel: :D

@Linta klart du får! Hojta till om du vill ha orginalfilen så kan jag nog fixa fram den oxå :)
Annars bara att använda på :)
Blev lite nyfiken på prisskåpet, lust att dela med dig utav en bild?

Seven är anmäld till Nerk i juni. Första utställningen utan tjockhår men med krullhår :eek:

Sen ska Seven och Chloe anmälas till Speedcat i augusti, det får bli Chloes debut. Hon föll för åldersstrecket åt fel håll för Nerk. Fattades 5 dagar :cool:

Malla och Bonnie får en paus, även om båda är tokfina just nu :love: Bonnie är nykastrerad och får vila till senhösten tänkte jag (hennes ögonfärg drog all världens väg tyvärr) och Malla ska paras om i vinter så jag satsar på ynglingarna nu i höst.

Seven är anmäld till Nerk i juni. Första utställningen utan tjockhår men med krullhår :eek:

Sen ska Seven och Chloe anmälas till Speedcat i augusti, det får bli Chloes debut. Hon föll för åldersstrecket åt fel håll för Nerk. Fattades 5 dagar :cool:

Malla och Bonnie får en paus, även om båda är tokfina just nu :love: Bonnie är nykastrerad och får vila till senhösten tänkte jag (hennes ögonfärg drog all världens väg tyvärr) och Malla ska paras om i vinter så jag satsar på ynglingarna nu i höst.

Räven och hans kullsyskon ska också åka till Nerk i juni

@busigdemon haha vad trög jag är, vi pratade ju om prishyllor kom jag på nu! Jisses alltså, minnet är bra men kort :laugh:
Jag har ett Hemnes från Ikea
0177363_PE330334_S3.JPG

17887994808_0bef28b58a_z.jpg

Allt är Sixtens, utom några kokarder och BIV-plaketten längst till höger som är Saurons. :up:
Funderar på om det går att typ tejpa fast några snören på baksidan och hänga kokarderna där.

@Linta Vilka urtjusiga pokaler! :D Klart du måste ha kokarderna uppe också, sätt en skruv i vardera övre hörnen och så knyter du ett snöre lite lagom tajt däremellan så kan du hänga upp dem där.

@Linta
Inte ge mig sådana där idéer nu ^^ Någon form av vitrinskåp/prisskåp har jag tänk på länge men inte att man kan fixa någon hänganordning i den med för kokarderna "smider planer" :angel:

I september finns det en utställning på rätt nära avstånd från där jag kommer bo då, men jag behöver bolla funderingar med någon.
När den går är han nämligen på sina sista dagar i juniorklass.
Betyder det att han har fördel eller nackdel mot yngre katter?
Och om man bara ska ställa en dag, vilken är lämpligast då?

Planen är att han sen ska gå i öppen klass i oktober samt december. Vill passa på innan dom ändrar kategorierna, för då lär det bli ännu mer motstånd om nomineringar :p

@cili
Gällande ålderns fördelar resp. nackdelar kan jag tyvärr inte hjälpa till att bolla idéer med då jag inte ställer raskatt men gällande dag så brukar jag föredra att ställa på lördagar så att jag kan vila upp dagen efter innan nästa jobbvecka drar igång igen men sen blir jag gräsligt trött med dagen efter en utställning och behöver nästan en dags återhämtning :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 426
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar