Utställnings tråden

Gillar oxå den nya uppdelningen - har MCO ;) Birmorna har kommit lite längre o har en mer jämn bas tycker jag, så det är lyxigt när man fått komma upp i NOM som MCO. Ska bli spännande iaf!
Men nojjar för det först nästa år. Nu är nojjan total! Vi ska ställa fyra katter (tre varje dag) i Sandviken. Men mamma opererar sig den 6 maj! = antingen blir hon hemma eller så hänger hon med antagligen påverkad utav smärtstillande eller smärta :nailbiting: Bäst är att vi iaf har en katt som älskar utställning o åker bil fint. En som Varit iväg o tyckte om det lika mkt som pappan som älskar det.
Men sen är det två gröna katter som inte åkt så mkt bil eller ena som inte ens badat nån gång :banghead:
Tur för mig att pojkvännen är borta så han slipper se mig helt förstörd under helgen de timmar jag är hemma:yuck:
Men samtidigt vet jag att jag kommer älska att åka iväg - innerst inne :laugh:
"Varför gör jag det här :arghh:" är nog det jag tänker flest gånger en utställningshelg :angel: Märkligt nog är det ändå nästan alltid värt det i slutändan. Vi får hjälpas åt så gott det går :up: Vilka grupper och klasser går dina i förresten?

"Varför gör jag det här :arghh:" är nog det jag tänker flest gånger en utställningshelg :angel: Märkligt nog är det ändå nästan alltid värt det i slutändan. Vi får hjälpas åt så gott det går :up: Vilka grupper och klasser går dina i förresten?

Hahaha så känner jag innan o sen om kissen skiter/kissar ner sig. Men annars så stormtrivs jag! Älskar att få visa på utsätllning (råtta, katt, häst you name it!)
Inte helt hundra på den fjärde som ska visas... Men alla går i öppen klass...Rusty saknar ett CERT för att bli Champion o hans dotter behöver två till. Sen är det en unghane som bara kan bedömmas sas o den fjärde vet jag inte...Grupperna har jag dålig koll på tyvärr - mammas katter får jag skylla på ;)

Hahaha så känner jag innan o sen om kissen skiter/kissar ner sig. Men annars så stormtrivs jag! Älskar att få visa på utsätllning (råtta, katt, häst you name it!)
Inte helt hundra på den fjärde som ska visas... Men alla går i öppen klass...Rusty saknar ett CERT för att bli Champion o hans dotter behöver två till. Sen är det en unghane som bara kan bedömmas sas o den fjärde vet jag inte...Grupperna har jag dålig koll på tyvärr - mammas katter får jag skylla på ;)
Första gången är när klockan ringer typ 4.30 :laugh: det brukar gå över bara alla katter är uppackade ordentligt!
Då slipper vi kanske gå mot varandra då! :D Har en grupp 7/öppen kastratklass(har förträngt om det är 9 eller 10) och lillbönan i grupp 5/klass 12. Och Sixten i klass 14 då ;) fick dock mejl om att mina anmälningar saknades :nailbiting: min klubb måste ha glömt skicka vidare för jag mejlade dom redan 25e mars... Men det gick som tur var att lösa.

Första gången är när klockan ringer typ 4.30 :laugh: det brukar gå över bara alla katter är uppackade ordentligt!
Då slipper vi kanske gå mot varandra då! :D Har en grupp 7/öppen kastratklass(har förträngt om det är 9 eller 10) och lillbönan i grupp 5/klass 12. Och Sixten i klass 14 då ;) fick dock mejl om att mina anmälningar saknades :nailbiting: min klubb måste ha glömt skicka vidare för jag mejlade dom redan 25e mars... Men det gick som tur var att lösa.

Haha, jo det är ju sant. Men brukar känna av det mest när man ställer klockan kvällen innan, sen när den väl ringer går jag bara upp (gör detta hyfsat ofta iom hästtävlingar oxå ;)).
Oj jisses vilken rysare :eek: Tur det gick att ordna - men de hade fått pengarna? Och undrade var lapparna var?

Haha, jo det är ju sant. Men brukar känna av det mest när man ställer klockan kvällen innan, sen när den väl ringer går jag bara upp (gör detta hyfsat ofta iom hästtävlingar oxå ;)).
Oj jisses vilken rysare :eek: Tur det gick att ordna - men de hade fått pengarna? Och undrade var lapparna var?
Ja, jo, det gör nog jag också, är van med konstiga tider från jobbet, men oj vad jag hatar mig själv den första timmen :p Ja precis, pengar fanns men inga lappar! Det var lite svettigt ett tag innan jag fick grönt :p

Domarfördelningen till Sandviken är ju ute!
Sixten har Bertil Johansson på lördagen och Ulrika Eriksson på söndagen, har ställt för henne förr och då blev han faktiskt 1:a. Bertil blir ny, ska bli spännande för jag har hört en massa gott om honom.

Harissa får Maud Olsen Johansson på lördagen och Bertil på söndagen. Har ställt Sixten för Maud och vill minnas att hon var fin med katterna.

Sauron får Dorte Kaae på lördagen och Maud på söndagen. Dorte blir en ny erfarenhet.:)

Har för övrigt fortfarande bara två burskynken. Nerpackade. Nånstans. :banghead: Mental status: psykbryt. Hoppas innerligt att Dorte är en stenhård plåtkärring som inte ryggar tillbaka om Sauron larvar sig, som det blev förra gången. Han har aldrig skadat någon men det ser ju bedrövligt ut när han ylar och "hugger" i luften. I början av veckan var jag helt lugn och övertygad om att det skulle gå jättebra, nu känns det mest :turd: faktiskt. Bröl.

@Linta
Nu hade det varit perfekt om vi hade bott närmre varandra för då hade du kunnat hämta burskynket som Luna vann i höstas ^^
Jag känner att lösningen på väldigt många av mina bekymmer är att du flyttar till Tierp. :D;)

kl
Såg att det fanns en katträknare också! 25 MCO båda dagarna(fint att buke står för 20% av startfältet @busigdemon :angel::D) och 5 huskatter på lördagen och 2 på söndagen. Med min tur är det väl fem HCL-hanar :meh: Och fem selkirk rex också, ska bli spännande att se live! 368 katter på lördagen och 324 på söndagen.

Buke rules!
Mamma var iväg med en unghona som visas på söndag i Sandviken på utställningen som var i Allianshallen i helgen (på lördagen var hon där) och fick bra vitsord o många som är nyfikna på unghanen vi åker med nu på lördag :) Känns rätt kul!
Mamma mår så pass bra att hon iaf hänger med ena dagen så det känns beryggande :). Taggar o hoppas på dåligt väder fre-sön så jag med gott samvete bara är inne o tar hand o preppar o ställer katter istället för är ute i stallet med kusen :p

@Linta antar man måste hålla koll på vilka gruppen man är i för att se domarfödelningen? Aja spelar ju ingen roll iaf. Blir som det blir :nailbiting:

@busigdemon skönt med sällskap även om det bara är ena dagen! Ja du lär veta grupperna du ställer i, det står på bekräftelsen. :) Att du kan hålla dig från att titta. :D Jag är alldeles för nyfiken för att kunna låta bli.

Aha, den kommer inte hem till mig så...:o förblir lyckligt ovetande tills des är dags att räkna antalet katten innan o mellan våra på lördag morgon :)

Vilken underbar, strålande, fantastisk helg! :D;)

S*Dusty Coon's Harissa "Disa"(får hon nog heta :love:) Ex2 med SUPERkritik båda dagarna, syrran tog Ex1 och även biv-total på lördagen. Tog hela helgen med ro. :up:

S*Dusty Coon's Farai "Sauron" CAP båda dagarna. Fin kritik men behöver utveckla profilen lite mer. Framförallt så höll humöret :love: Troligen till stor del tack vare mina kompisar Feliway, Zylkène, och Inga Förhoppningar, och delvis för att han är kastrerad och inte lika tonårig längre. Tror dock han föredrar att bara ställas en dag i framtiden.

Sixten BIS båda dagarna! 3-0 i panelerna mot en alldeles bedårande norsk hona. Lilla älsklingen, gosade järnet med allt och alla. :heart Och på lördagen ingick även en fife-rosett i bis-påsen, hurra!:bump:
11275301_1571509286446321_670916823_n.jpg

Egil är på banan igen efter sin skada, *peppar peppar*, så får han hålla sig frisk nu! Båda killarna ska ställas lördag/söndag på NERK i juni och lilla grå (Fabian) ska ställas igen två veckor senare i Karlstad. Ska bli så spännande!

Målet för Egil är att ta CAP, tror inte han kommer längre än så för Britten är ju en långsamt växande ras och han är ung om än lovande (lite gänglig och har inte fått så mycket hamsterpåsar).

Lilla Fabian däremot ser ut som en boll, rund, cobby och i dagsläget proportionerlig (om än med en lätt kulmage :angel:). Han har breddat sig i ansiktet och ögonen börjar bli härligt bruna och allt mer intensiva. Dock väldigt tuff konkurrens i kat III med många andra Britter, dessutom Rexar och Bengaler (som jag förstått att det blir på NERK), men om han sköter sig lika lugnt och fint som Egil på sin första utställning är jag mer än nöjd! :)

@Linta : Grattis till fina resultat! :D Och vilken snygging på bild!
Tusen tack! :D Kul med Nerk! Var fantastiskt bra när vi var där förra året. Jag är också lite sugen på Karlstad, åtminstone med lillan och Sixten. Får se hur det ser ut med platser kvar mot slutet av månaden, har hört att räkningar går före anmälningsavgifter? :confused: Sixten är ju kvalad till WW, vore roligt om lillan kunde hänga med och det är väl dags att sätta fart med kvalet i så fall. :p

Var oxå iväg som nämnt tidigare, riktigt kul att få träffa @Linta live. Speciellt hennes otroligt charmiga huskatt! :love: Mer kelen kisse får man nog leta efter på utställning!

Ställde två katter båda dagarna och sen en ungdom varje dag oxå.
På Lördagen så mådde resvane Rusty illa och bajsade löst i bilen och spydde sen lagom tills vi kom in på parkeringen, stackars liten. Men han är iaf så snäll så var inga problem att få honom fin. Knep sista CAC till champion och BIV!
Dottern Delilah fick tyvärr Ex2 då hon gick emot en hona på två år (D är bara 1 år) o blev då slagen då den andra hunnit mogna mer.
11221361_1105251989492053_3729411849485252818_n.jpg

PolarBear var med på Lördagen utav ungdomarna och skötte sig MKT bra för första utställnignen. Ex1 och in till Nom där han tyvärr blev slagen utav en Birma.
11053165_1105246732825912_3375435962621565271_n.jpg

På Söndagen mådde Rusty bra och fick sitt första CACIB men blev sen slagen utav dotter Delilah i BIV som hon tog + ett CAC.
11167913_1105783122772273_7641587300688236883_n.jpg

Sen var honan Ellinor som ställdes helgen innan med oxå (8månader) hon blir åksjuk, blev det inom Uppsala oxå (10 min ibil) och spydde och bajsade på sig, men snällare unge får man leta efter så vi badad nästan halva rumpan på henne i ett handfat och turligt nog hann hon torka då hon gick upp rätt tidigt. Fick Ex1 men goda vitsord, gick vidar till NOM och tog den! Uppe på panelen så fick hon tyvärr ingne röst men fan hon kom upp! Panelen var inte så kul tyckte hon och började fräsa lite men skötte sig ändå (blir ju rätt mkt folk på kort tid däruppe + matte är borta).
11083883_1105782612772324_4186469444944364303_n.jpg

Bjussar på lite bilder som både jag o mamma tagit :)

@Linta har en fin bild på dig o myskissen, vill duha den eller ska jag lägga upp den här eller båda eller inget? ;)

Var oxå iväg som nämnt tidigare, riktigt kul att få träffa @Linta live. Speciellt hennes otroligt charmiga huskatt! :love: Mer kelen kisse får man nog leta efter på utställning!

Ställde två katter båda dagarna och sen en ungdom varje dag oxå.
På Lördagen så mådde resvane Rusty illa och bajsade löst i bilen och spydde sen lagom tills vi kom in på parkeringen, stackars liten. Men han är iaf så snäll så var inga problem att få honom fin. Knep sista CAC till champion och BIV!
Dottern Delilah fick tyvärr Ex2 då hon gick emot en hona på två år (D är bara 1 år) o blev då slagen då den andra hunnit mogna mer.
11221361_1105251989492053_3729411849485252818_n.jpg

PolarBear var med på Lördagen utav ungdomarna och skötte sig MKT bra för första utställnignen. Ex1 och in till Nom där han tyvärr blev slagen utav en Birma.
11053165_1105246732825912_3375435962621565271_n.jpg

På Söndagen mådde Rusty bra och fick sitt första CACIB men blev sen slagen utav dotter Delilah i BIV som hon tog + ett CAC.
11167913_1105783122772273_7641587300688236883_n.jpg

Sen var honan Ellinor som ställdes helgen innan med oxå (8månader) hon blir åksjuk, blev det inom Uppsala oxå (10 min ibil) och spydde och bajsade på sig, men snällare unge får man leta efter så vi badad nästan halva rumpan på henne i ett handfat och turligt nog hann hon torka då hon gick upp rätt tidigt. Fick Ex1 men goda vitsord, gick vidar till NOM och tog den! Uppe på panelen så fick hon tyvärr ingne röst men fan hon kom upp! Panelen var inte så kul tyckte hon och började fräsa lite men skötte sig ändå (blir ju rätt mkt folk på kort tid däruppe + matte är borta).
11083883_1105782612772324_4186469444944364303_n.jpg

Bjussar på lite bilder som både jag o mamma tagit :)

@Linta har en fin bild på dig o myskissen, vill duha den eller ska jag lägga upp den här eller båda eller inget? ;)
Grattis till fina resultat! Det suger i utställningstarmen! Men det suger nog snäppet mer i bebistarmen så jag har väl fortfarande tagit rätt beslut att försöka para nu istället för att ställa ut. Men damen verkar ha långt mellan löpen, så frågan är om vi inte hade hunnit med NERK egentligen :). Försent nu dock!

Lägg upp bild på Linta! Vi vill se!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 426
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka