Utställnings tråden

Kommande helg är mina anmälda till Birka. Vi ska testa båda dagarna för att se vad tjejerna tycker. Sista gången dom ställs som juniorer, sen kan vi äntligen börja plocka cert!! Också sista utställningen för Seven i kategori 3, hon flyttas över till 4:an sen. Perfekt, då kan jag BIS:a i 2 kategorier ;)
Jag kommer också till Birka båda dagarna. Min hane går första gången i klass 3. :nailbiting:
På lördag för en domare som i klass SJU sa att hon inte ville se honom i klass FEM (för lite vitt på en tå). Jag hoppas han sprattlar mycket så hon missar det den här gången... O_o

Jag kommer också till Birka båda dagarna. Min hane går första gången i klass 3. :nailbiting:
På lördag för en domare som i klass SJU sa att hon inte ville se honom i klass FEM (för lite vitt på en tå). Jag hoppas han sprattlar mycket så hon missar det den här gången... O_o

Haha :D Du får gärna hälsa på mig då. Jag brukar vara lite i egen bubbla, så jag kanske verkar lite snurrig :p

Var trevligt på Oslo Pet Show! Egil fick sitt CAPIB efter lite om och men eftersom domaren tilldelade ett CAGPIB (inte mig emot att han höll klass för det). Fabian tog Ex1 och NOM, dock inga röster i panelen.

Fabian följer med till Birka på lördag, första starten i Klass 9 och enda förväntningen är att ta med mig ett CAC hem. Egil däremot får paus till NERK i Januari.

Skruttan blev NOM idag också :banana:

Bra helg ändå för er.

Min grabb fick draget igår (jag var förberedd)och cert i konkurrens idag. Tänk vilken skillnad det kan vara... Så nu har han i alla fall sitt första CACS.

Tyvärr var vi med om en jäkla trist sak igår. Det var domarexamen och min ras/färg skulle upp. Jag Sa till assistenten som hämtade att han var rätt osäker och man fick vara varlig. Men tydligen så fick han nog och smällde nära nog vid Biven. Jag blev hämtad för att försöka få in honom i transportburen. Han var redigt skärrad och försökte bitas, stackarn.
Så jäkla onödigt!!!
Tack och lov så var han sig själv hemma på kvällen och idag gick det bra (mammagris). Vi hade en bra domare samt att hans lillhusse, 2.5 år, var med idag. Så de låg i hög i stolen vid domaren. *kärlek*
Jag kan säga att jag hellre tar en avstängning än låter min katt gå med i domarexamen i framtiden.

Idag var det Klubbmästerskap på NERK. Fabian tog en klassvinst, NOM och BOX. Kändes väldigt kul med tanke på sin ringa ålder i vuxen klass! Lite mammig är han och vill mest krama min arm nu när han börjar bli fertil och världen inte är sig lik, men han är så otroligt lugn och mild min duktig lilla kille :love:

Utöver en massa massa kattmat som alla deltagare fick när man kom dit (+3 kg torrfoder och 8 portionspåsar blötmat och kattgodis) fick och vann Fabian totalt 22kg kattsand... Och en plåtburk med kattmatspåse. Tur att jag hade bärhjälp för jag har aldrig varit med om att behöva släpa hem så mycket pryttlar (som jag inte handlat själv vill säga) :p :angel:

NOM%20KM_zpsecyaml6g.jpg~original

Bjuder även på två bilder från Oslo (bättre sent än aldrig) där Fabian tog sitt första NOM, då i klass 11.

FABBE02_zpsb6bvyznk.jpg~original

Fabbe03_zpsvi9rlkhx.jpg~original

Nån mer härifrån som ska ställa på ädelkattens i december? Jag ska dit med Lillebror

Jag ska dit och fotografera (va sjutton har jag gett mig in på), så om du ser någon som ser väldigt förvirrad ut och som låtsas vara fotograf så får du gärna hojta till ;) (så kanske jag kan fråga dig vad alla förkortningar etc betyder :o)

Jag ska dit och fotografera (va sjutton har jag gett mig in på), så om du ser någon som ser väldigt förvirrad ut och som låtsas vara fotograf så får du gärna hojta till ;) (så kanske jag kan fråga dig vad alla förkortningar etc betyder :o)
Det är fritt fram att komma och heja om du ser mig! Förklarar gärna det jag kan :)
Jag brukar också gå runt med kamera, för att leta efter medlemmar i min egen klubb (jag sitter i styrelsen och fixar bilder till klubbtidningen). I övrigt lär jag sitta framför Lillebrors bur med en dator/ipad/katt i knät. Hans bur har vita väggar+tak, svart golv och så brukar jag sätta upp en liten skylt med hans stamnamn (S*Matreiya's Ezhno).

Kul @cili då ska jag absolut säga hej om jag hittar er :) Jag har inte varit på kattutställning på hur länge som helst så det ska bli mycket kul :)

Jag väntar hem en ny kattunge i Januari och då har jag tänkt åka på några utställningar med honom. Riktigt spännande då det är flera år sen jag ställt sist :) Och nu blir det ny ras och allt!

Han är blå med vitt, jag är osäker på ögonfärgen. Båda föräldrarna har blå ögon så rent spontant känns det som att kattungen oxå kommer ha det, men jag är dålig på genetik :o

Vilken färg bör jag satsa på till burskynket?

@Lii : Vad kul att du ska ställa ut lite. Vad är det för ras? Du får gärna visa en bild också, så blir det lättare. Är de blå kan de ju ha så olika nyans, allt från riktigt kall blå till lite varmare, nästan åt det bruna hållet. Får han blå ögon kan det ju vara snyggt att snappa upp det i burskynket. Annars väljer man bara någon färg man gillar :)

@Lii : Vad kul att du ska ställa ut lite. Vad är det för ras? Du får gärna visa en bild också, så blir det lättare. Är de blå kan de ju ha så olika nyans, allt från riktigt kall blå till lite varmare, nästan åt det bruna hållet. Får han blå ögon kan det ju vara snyggt att snappa upp det i burskynket. Annars väljer man bara någon färg man gillar :)

La Perm :d

Ja det är väl fördelen med blå, i princip allt passar kanske?

Jag skulle egentligen tingat en brunmaskad, men det var en före mig i kön som ändrade sig från denna till den maskade, så jag fick ta den som vart över, men det gör inte så mycket då båda hade vit bläs vilket stod högst upp på önskelistan :)

img_9258_565db2a92a6b227f9370cbb7.jpg

img_9256_565db2a7ddf2b3345001b42a.jpg

La Perm :d

Ja det är väl fördelen med blå, i princip allt passar kanske?

Jag skulle egentligen tingat en brunmaskad, men det var en före mig i kön som ändrade sig från denna till den maskade, så jag fick ta den som vart över, men det gör inte så mycket då båda hade vit bläs vilket stod högst upp på önskelistan :)

img_9258_565db2a92a6b227f9370cbb7.jpg

img_9256_565db2a7ddf2b3345001b42a.jpg
Tror det mesta passar en blå. Enligt en sida passar kalla färger med typ "Gult, terracotta, orange, offwhite, rosa, gammelrosa, rött, grönt". Jag har en blåmaskad Ragdoll och hennes burskynke är mörkgrönt och ljusgult (typ gräddfärgat). Skulle dock vilja ha ett korallfärgat eventuellt, då jag kommit på att det matchar henne väldigt bra :).

Tror det mesta passar en blå. Enligt en sida passar kalla färger med typ "Gult, terracotta, orange, offwhite, rosa, gammelrosa, rött, grönt". Jag har en blåmaskad Ragdoll och hennes burskynke är mörkgrönt och ljusgult (typ gräddfärgat). Skulle dock vilja ha ett korallfärgat eventuellt, då jag kommit på att det matchar henne väldigt bra :).

Rosa :love: stackars pojk kommer få bli tagen för tjej resten av livet. Men det är väl okej, har en hankatt här hemma som heter Gullan :angel:

Idag plockade Lillebror sitt första cert. Men det är inget att skryta om, för han hade inget motstånd i sin klass :p
Han fick fin kritik av dagens domare, som inte var lika missnöjd med öronplaceringen som tidigare domare varit. Och på ögonfärgen fick han "Ex green!!".

Det var dock en annan kastrathane med (en int. premier), så Lillebror fick inte komma till panel eftersom den andra var snyggare. Nästa katt ska bli en med gigantiska, hängande öron. Så det finns en chans till NOM ;)

Klappade för övrigt på en burmilla för första gången idag. Och jösses vilken underbar päls! Det är tur att jag inte har plats för fler katter, annars hade jag gått bananas och köpt hem en hel kundvagn full av blandade sorter.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 427
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka