Utställnings tråden

Jag tycker det är så snyggt med lapptäckesgolv, främst för att jag är för oteknisk för att göra det själv!
Jag sällar mig också till kören som tycker att du gott kan köra på rosa till en hane, han är inte ensam om det heller kan jag säga (jag vet minst en hane till som har rosa burskynke) ;)

Angående rutigt golv, säger som @Marty det är inte så svårt som man kan tro bara lite pilligt :) Första burskynket som jag sydde gjorde jag ett rutigt golv till, visst det tog lite tid men i längden var det värt och jag ångrar lite att jag inte gjorde rutigt golv nu till mitt tredje burskynke men å andra sidan så har jag tyg över så jag kan kanske göra om det någon dag. Enklast är om man klipper ut en mall i papper först så att alla rutorna blir lika stora sedan är det bara att sicksacka alla kanterna på alla rutorna innan man nålar ihop dom till långa remsor och sedan syr ihop dom till ett "lapptäcke" :)

• Gilla
Reactions: Lii
Har fått bekräftelsen till NERK nu i dagarna :). Ska bli så spännande att visa upp min egenuppfödda lilla Birgitta. Även mamma Lumi ska ju med, men henne har jag rätt låga förhoppningar om. Hon har inte riktigt fått den vinterpäls som hon borde så hon ser lite naken ut. Men jag har bara ställt henne en gång tidigare så det blir ändå spännande.

Har även passat på att anmäla mig till Fräsets utställning i slutet av februari, men dit följer bara Birgitta med. Någon mer som ska dit?

Har även passat på att anmäla mig till Fräsets utställning i slutet av februari, men dit följer bara Birgitta med. Någon mer som ska dit?
Jag hade tänkt det men det blir nog inte av. Som det ser ut nu så blir det nog säsongspremiär för oss först på Gestricas utställning i maj.

Jag hade tänkt det men det blir nog inte av. Som det ser ut nu så blir det nog säsongspremiär för oss först på Gestricas utställning i maj.
Tråkigt, men förståeligt :heart

@Marty
Ska kika efter dig också! Fast jag är rätt dålig på det där, av alla bukefalister har jag hittills bara lyckats hitta två. :laugh:

@Linta Jag är inte så bra jag heller. Lyckades hitta "Lillebror" på Dackekatten i våras, men dock utan ägare :p

Tror jag sett skymten av en annan bukefalist också... Minns inte vad hon heter dock. Hon hängde mycket på katt förr och födde upp skogisar tror jag. Hade en otroligt fin röd hona med blå ögon :heart

@Linta Jag är inte så bra jag heller. Lyckades hitta "Lillebror" på Dackekatten i våras, men dock utan ägare :p

Tror jag sett skymten av en annan bukefalist också... Minns inte vad hon heter dock. Hon hängde mycket på katt förr och födde upp skogisar tror jag. Hade en otroligt fin röd hona med blå ögon :heart
Haha, ja det blir ju lätt så, tror att jag har sett en tredje men hon var väldigt upptagen just då :p
Tror det är Shark du tänker på!

Har fått bekräftelsen till NERK nu i dagarna :). Ska bli så spännande att visa upp min egenuppfödda lilla Birgitta. Även mamma Lumi ska ju med, men henne har jag rätt låga förhoppningar om. Hon har inte riktigt fått den vinterpäls som hon borde så hon ser lite naken ut. Men jag har bara ställt henne en gång tidigare så det blir ändå spännande.

Jag ska också till Fräset, om vi kommer med.
Men först blir det en tripp till Norge. :)

Woop woop!
Jag har en premier här hemma nu!
dsc_2857.jpg

Jag som inte skulle ställa mer på ett bra tag är nu helt inställd på att anmäla till en tvådagars i maj :angel:

Och så önskar jag mig numera även en vit oriental/siames, en russian blue och en abessinier. Man ska låta bli att titta på andras bedårande katter...

Woop woop!
Jag har en premier här hemma nu!
dsc_2857.jpg

Jag som inte skulle ställa mer på ett bra tag är nu helt inställd på att anmäla till en tvådagars i maj :angel:

Och så önskar jag mig numera även en vit oriental/siames, en russian blue och en abessinier. Man ska låta bli att titta på andras bedårande katter...
Grattis! Mot international premier nu då? :)

Är så otroligt övertaggad inför helgens utställning. Har inte ställt ut sedan i maj förra året, så det kanske har med det att göra :). Mitt dubbelburskynke är till sist klart, och imorgon är det dags för första katten att bada. Enligt domarfördelningen har Biggan (och hennes bror Calle) Donatella Mastrangelo på lördagen och Anne Köhn på söndagen. Lumi har Malin Sundqvist på lördagen och Gerardo Fraga Y Guzmán på söndagen. 4 nya domare för mig, även om Anne har dömt min väns katt en gång när jag var med.

@cirkus Är ni taggade? :D

74
Är så otroligt övertaggad inför helgens utställning. Har inte ställt ut sedan i maj förra året, så det kanske har med det att göra :). Mitt dubbelburskynke är till sist klart, och imorgon är det dags för första katten att bada. Enligt domarfördelningen har Biggan (och hennes bror Calle) Donatella Mastrangelo på lördagen och Anne Köhn på söndagen. Lumi har Malin Sundqvist på lördagen och Gerardo Fraga Y Guzmán på söndagen. 4 nya domare för mig, även om Anne har dömt min väns katt en gång när jag var med.

@cirkus Är ni taggade? :D
Donatella är trevlig tycker jag, trots att hon tycker Sixten har för litet huvud :D Lycka till! :bump:

@Linta Kul att få höra något om henne innan helgen så man har lite koll. Jag har haft väldig tur innan och nästan enbart haft svenska domare. Denna helg blir det bara 1/4 som är svenska :nailbiting:. Jag som tycker det är lite jobbigt med engelska.

@Linta Kul att få höra något om henne innan helgen så man har lite koll. Jag har haft väldig tur innan och nästan enbart haft svenska domare. Denna helg blir det bara 1/4 som är svenska :nailbiting:. Jag som tycker det är lite jobbigt med engelska.
Hon pratar vettig engelska :) Och skriver läsligt. Ganska hård i sin bedömning, men inte så det känns orättvist, och fin med katterna. :up:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 427
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka