Utställnings tråden

Men gud vilken otur och oj vilken bitter domare... Kanske är tur att jag alltid är så nervig på utställning så jag är vid domarbordet typ 5 nummer innan min katt. Grattis till Sixten i alla fall :banana:
Ja det kändes väldigt bittert, grät nästan när vi gick därifrån. Speciellt eftersom vi hade stenkoll på katterna innan och verkligen borde ha hunnit i tid, hon måste ha dömt den innan i räserfart. Nästa gång får vi helt enkelt återgå till gamla vanor och sitta där en kvart innan. :p Ja tackar så mycket, gringubben fick fin kritik och "något butter" som kommentar, med all rätt. :D Han gillar inte när det är trångt och högljutt, men han gör ju ingenting annat än att fräsa lite. Både katter och domare var inklämda utanför luckorna där man spelar på travet så det var verkligen svintrångt.

Kopierar från facebook:
Nä det där gick ju inte alls, domaren tyckte att vi var för sena så han fick ingen bedömning. Trist som fan rent ut sagt, vi satt ju framför henne när hon absade och hade hon tittat upp från pappret innan hon skrev så hade hon sett oss. Eller för all del om vi hade varit framme 10 sekunder tidigare. Men hon hade väntat bra länge på en annan katt tidigare och var väl lite extra irriterad redan från start. Tur vi fick träffa trevligt folk i alla fall och att Sixten blev best in show, det räddade dagen lite.

Nu laddar vi om för Eskilstuna istället :)
10620776_10152378812136985_2282307163050607398_n.jpg

Hur gick det för dig @Corax, jag såg ditt burskynke men inte dig(tror jag :D)

Det gick bra. Katterna fick sina cert (CAC x2 och CACIB)men inte mer än så.
Hanen är stoppad nu medan mitt sociala troll till hona (hon sov nog inte lång stund i helgen utan var fullt upptagen med att flirta med alla som tittade in i buren)har ett cert kvar till titel.
Tänkte åka till UK med gammeltanten (premiär)och kanske får lilltösen följa med.

Verkligen trist med bedömningen. Eller snarare avsaknaden av den... Vilken domare hade du?

Det gick bra. Katterna fick sina cert (CAC x2 och CACIB)men inte mer än så.
Hanen är stoppad nu medan mitt sociala troll till hona (hon sov nog inte lång stund i helgen utan var fullt upptagen med att flirta med alla som tittade in i buren)har ett cert kvar till titel.
Tänkte åka till UK med gammeltanten (premiär)och kanske får lilltösen följa med.

Verkligen trist med bedömningen. Eller snarare avsaknaden av den... Vilken domare hade du?
Vad roligt, grattis! Vi ska också till UK, det är ju hemmaplan.

Lene Glem skulle han haft.

@Linta Åh det var så himla surt! framför allt efter de muntliga kommentarerna om honom =/ men stort grattis till Sixtens resultat i alla fall och att han var ensam, hade inte domaren gillat honom så hade han inte blivit NOM från första början :D Sen är det ju lika roligt att vinna även om man är ensam eller har konkurrens, eller jag blir i alla fall lika glad :angel:

@Linta Åh det var så himla surt! framför allt efter de muntliga kommentarerna om honom =/ men stort grattis till Sixtens resultat i alla fall och att han var ensam, hade inte domaren gillat honom så hade han inte blivit NOM från första början :D Sen är det ju lika roligt att vinna även om man är ensam eller har konkurrens, eller jag blir i alla fall lika glad :angel:
Ja jag är glad att uppfödaren har vänner och bekanta här nere, när hon själv bor så långt bort, jag tycker ju att han är snygg men det är skönt att få det bekräftat av folk som kan det där också. :p Haha jamen visst är det så, alltid roligt att vinna, bara lite extra roligt om det är motstånd. Fast vi måste ju vara ensamma för att ha en chans, han har fyra bis nu och alla har han varit ensam i panel(dock inte alltid i grunden) :angel:

@Linta Aww ja det tar ju ett tag innan man får det där tränade ögat xD Jag börjar få häng på det hos tibbarna nu och då är det ändå 4 år sedan jag köpte min första ^^

4 BIS är ju i alla fall mer än vad Luna har och det ska väl till ett mirakel om hon ska lyckas göra om bravuren i oktober igen men det är kul ändå :D

*kl*
Bonnie är anmäld till Birka i november. Förhoppningsvis kan vi inte åka pga att hon löpt och är parad :p Men annars ska hon bli Champion då.
Så vi får se hur det går :)

Nej då kanske du inte borde välja grönt :p.
Har du kommit fram till vilken färg du vill ha? :)

Själv så har jag tänkt att köpa mig lite tyg någon dag och sy mig ett nytt i lila. :)

Någon som ska till Göteborg? Vi skulle dit men katten är ju inte i utställningsskick... Men helsystern från samma kull som ser typ exakt likadan ut ska ställas ut så ska dit och heja på henne och mostern! :)

@Sorbe Tyvärr inte men den dagen vi har husbil så får det allt bli lite utställningar lite längre bort med ^^

Är det någon annan här som har anmält till UK / Jälla i oktober ? @Linta hoppas jag i alla fall :D

@Sorbe Tyvärr inte men den dagen vi har husbil så får det allt bli lite utställningar lite längre bort med ^^

Är det någon annan här som har anmält till UK / Jälla i oktober ? @Linta hoppas jag i alla fall :D
Jag ska också till Jälla (kat II). Tar med mig gammeltanten som aldrig är utställd.
:o
Det blir spännande!

Vi var i Borlänge idag. Sauron var så jäkla arg och tyckte att det här var ju bara jävla dumheter. Nedrans tonåring. :meh: Drog honom från BIV/NOM och frågade om domaren kunde skriva lappen utan honom, och det kunde han, jag ville bara få tillbaka honom i buren så fort som möjligt. Himla synd för domaren var galet förtjust i honom, men vi bestämde att det var bättre att han fick sitta i buren och ha en schyst dag istället för att kanske råka forcera fram ett överslag. Så nu vet jag inte riktigt hur vi ska göra imorgon, åkte hem istället för att ligga kvar på hotell, för att kunna lämna honom hemma i värsta fall. Eventuellt får han följa med men inte komma upp för bedömning. Sixten blev 1a och NOM, men han var på lite märkligt humör så HCL-honan blev BIS. Han gosade järnet, buffade och strök sig mot domaren, samtidigt som han morrade? Snacka om att försöka fjäska sig därifrån. :p

Vi var i Borlänge idag. Sauron var så jäkla arg och tyckte att det här var ju bara jävla dumheter. Nedrans tonåring. :meh: Drog honom från BIV/NOM och frågade om domaren kunde skriva lappen utan honom, och det kunde han, jag ville bara få tillbaka honom i buren så fort som möjligt. Himla synd för domaren var galet förtjust i honom, men vi bestämde att det var bättre att han fick sitta i buren och ha en schyst dag istället för att kanske råka forcera fram ett överslag. Så nu vet jag inte riktigt hur vi ska göra imorgon, åkte hem istället för att ligga kvar på hotell, för att kunna lämna honom hemma i värsta fall. Eventuellt får han följa med men inte komma upp för bedömning. Sixten blev 1a och NOM, men han var på lite märkligt humör så HCL-honan blev BIS. Han gosade järnet, buffade och strök sig mot domaren, samtidigt som han morrade? Snacka om att försöka fjäska sig därifrån. :p

Förlåt men jag skrattar lite när jag läser din beskrivning av dina kissars beteende :rofl: Det är SÅ typiskt katter! :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 425
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka